Abortai kaip masinio naikinimo ginklas
Mindaugas BUIKA
Rasinės higienos programa
Izraelio medicininėje periodikoje pasirodė publikacija,
kurioje skelbiama, jog Vokietijos nacių politikoje XX amžiaus pirmoje
pusėje abortas, eutanazija ir sterilizacija buvo naudojami kaip
masinio naikinimo ginklas, skirtas eliminuoti individus, žmonių
grupes ir net tautas, laikytas žemesnės veislės. Kovo mėnesį Izraelio
medikų asociacijos žurnale paskelbtame apžvalginiame straipsnyje
Tel Avivo gydytoja Tesa Šeluš primena, kad 1933 metais, kai naciai
Vokietijoje atėjo į valdžią, toje šalyje buvo įstatymu įteisinta
eugeninė sterilizacija.
Buvo įkurta apie 250 vadinamųjų eugenikos teismų,
kurie turėjo nuspręsti, kas yra vertas ir kas nevertas pratęsti
giminę. Tie eugenikos teismai, kurių teisėjais daugiausia buvo gydytojai,
suteikdavo rekomendacijas savo kolegoms medicinos institucijose
dėl galimos sterilizacijos, tuo šimtams tūkstančių individų paneigiant
teisę į asmeninį apsisprendimą. Straipsnyje rašoma, kad per penkerius
su puse metų prieš prasidedant Antrajame pasauliniam karui maždaug
320 tūkstančių Vokietijoje gyvenusių žmonių buvo prievarta sterilizuoti,
kadangi nebuvo verti pratęsti gyvenimo.
Pagal šią rasinės higienos programą pirmiausia
buvo sterilizuojami svetimšaliai, etninių mažumų atstovai, tarnai
ir nekvalifikuoti darbininkai, prostitutės ir neištekėjusios motinos.
Ši sterilizacijos kampanija faktiškai tapo tiesiogine preliudija
vėlesnėms masinėms žudynėms: draudimas gimdyti nevertingus vaikus
buvo išplėstas į eutanazijos programas, kuriai pradžią davė 5000
vaikų, sergančių paveldimomis ligomis, nužudymas. Iki karo pradžios
pagal vadinamąją T4 eutanazijos programą Vokietijos ligoninėse buvo
nužudyta apie 350 tūkstančių suaugusiųjų. T.Šeluš rašo, kad medikai,
vykdę šias operacijas, turėjo nustatyti kriterijus, kuriais vadovautasi
pirmosiose žmonių naikinimo fazėse nacių koncentracijos lageriuose
(pirmiausia buvo žudomi nevertingi ir negalintys dirbti invalidai
ir pan.).
Prieš nevertų tautų dauginimąsi
Abortą, negimusios gyvybės žudymą, naciai naudojo
kaip masinio naikinimo ginklą Vokietijoje ir visoje okupuotoje Rytų
Europoje. Čia akivaizdūs dvigubi standartai sveikos ir grynos
rasės vokietės buvo skatinamos kuo daugiau gimdyti ir jų atliekamas
abortas prilygintas kone tautos išdavystei. Buvo skelbiamas privalomas
rūpinimasis gyvybę pradedančiais organais, kaip nacionalinį resursą
ir vokiečių valstybės nuosavybę dėl visos tautos sveikatos ir ateities.
Skatinant sveiko vokiečių gimstamumo didinimą efektyviai veikė
propaganda, finansinės ir medicininės paramos priemonės. Abortai
vokietėms buvo leidžiami tik tuo atveju, jeigu motinos gyvybei iškildavo
reali grėsmė.
Visai kitokia politika vykdyta nevertų tautų
atžvilgiu. 1938 metais Vokietijoje buvo legalizuotas abortas žydėms
moterims, o į šalį darbams atvežtoms lenkėms bei kitų Rytų Europos
tautų moterims abortai buvo atliekami privaloma tvarka, joms gimdyti
buvo uždrausta. Abortai taip pat buvo skatinami nacių okupuotose
Rytų Europos slavų šalyse, kuriose šeimos buvo žymiai gausesnės
nei Vokietijoje ir jos kėlė demografinę grėsmę arijų rasei. Straipsnyje
cituojamas 1942 metų A.Hitlerio ir jo asmeninio gydytojo Karlo Branto
bei sekretoriaus Martino Bormano pareiškimas, kuriame teigiama:
Atsižvelgiant į dideles vietinių slavų gyventojų
šeimas būtų naudingiausia, kad ten merginos ir moterys darytų kiek
įmanoma daugiau abortų. Mes esame nesuinteresuoti matyti ne vokiečių
gyventojų dauginimosi... Todėl turime išnaudoti kiekvieną priemonę
skleisti tarp gyventojų idėjai, kad žalinga turėti kelis vaikus,
nes tai susiję su didelėmis išlaidomis ir kelia pavojų moters sveikatai.
Taip pat būtina atidaryti specializuotas institucijas abortams ir
padėti gydytojams tais atvejais, kai jiems iškyla profesinės etikos
problemos. Paniekinant etikos nuostatas, okupacijos metais dešimtys
tūkstančių moterų Lenkijoje ir Rusijoje buvo priverstos leisti sunaikinti
jų negimusius kūdikius ne siekiant apsaugoti jų sveikatą, bet dėl
nacių dogmų.
Lagerių patirties pamokos
Okupuotų miestų žydų getuose padėtis buvo dar
sunkesnė, kadangi dėl galutinio sprendimo (sunaikinti visą žydų
tautą) nuostatų buvo uždrausta gimdyti, o nėščių moterų abortai
buvo privalomi.
Už kūdikio gimdymą grėsė mirtis motinai, visai
šeimai ir žydų gydytojai bei akušerei. Taigi, šiuo atveju abortai,
kaip masinio naikinimo ginklas, buvo prievarta atiduoti į pačių
žydų gydytojų rankas. Yra išlikę daug liudijimų apie sunkius ginekologų
išgyvenimus dėl etinių ir moralinių problemų, dėl grėsmės, kuri
iškildavo slapta padedant ateiti kūdikiui į pasaulį.
Straipsnio autorė pateikia tuometinio Kauno geto
ginekologo Aarono Pereco liudijimą, kuris patvirtino, jog nėščioms
moterims aborto praktiškai nebuvo įmanoma išvengti. Prieš tai abortai
buvo leidžiami tik iškilus pavojui moters sveikatai. Dabar nei tuberkuliozė,
nei kita rimta liga nebuvo priežastis abortui tik gestapas ir
jo naikinimo politika, liudijo Kauno gydytojas A.Perecas. Paradoksalu,
bet nacių abortų strategija padėjo išsaugoti gyvybę kitam Kauno
žydų ginekologui Šlomui Nabriskiui, kuris buvo išleistas iš gestapo
kalėjimo Žydų tarybai įtikinus SS, jog jis yra reikalingas profesionaliems
abortams atlikti.
Abortų industrija veikė ir nacių konclageriuose,
kadangi nėščios moterys, kaip gyvybės nešėjos, pirmiausia buvo siunčiamos
į dujų mirties kameras. Kai kurioms jų pavykdavo savo nėštumą nuslėpti,
tada joms žydų tautybės gydytojai atlikdavo abortus slapta arba
taip pat slapta numarindavo pagimdytus kūdikius, kad išgelbėtų moterų
gyvybes. Straipsnio autorė pateikia Aušvico kalinės gydytojos Džizelos
Perl, kuri buvo priversta daryti tuos slaptus abortus, skausmingą
liudijimą. Jai naujos gyvybės gimimas yra stebuklas, todėl skausmą
dėl nekalto kūdikio žudymo, siekiant išgelbėti moterį, ji priėmė
ne tik kaip gydytoja, bet ir kaip motina. Yra žinoma, jog kai kurie
lagerių laikų žydai gydytojai, negalėdami pakelti tokių sunkių prisiminimų
moralinės naštos, vėliau bandė nusižudyti.
Tokia dramatiška patirtis yra dar vienas perspėjimas
mūsų laikų mirties kultūrai su jos legalizuoto aborto ir eutanazijos
bruožais. Žudymas vardan patogumo ir gerovės, negimusio kūdikio
ir sunkaus ligonio šaltakraujiškas sunaikinimas yra baisi modernaus
nužmogėjimo kaina.
© 2007 XXI amžius
|