Abortai iššūkis žmoniškumui ir tautos išlikimui
Kun. Robertas Grigas
Lietuvą okupavusi SSRS 1955 m. lapkričio 23 dieną
įteisino abortus. Antinacionalinis ir antihumaniškas įstatymas iki
šiol neatšauktas.
1. Krikščionys ir prigimtines vertybes branginantys
žmonės, pasisakydami prieš abortus, paprastai sutelkiame savo argumentacijos
ugnį įrodinėjimui, kad
a) moters įsčiose pradėtoji gyvybė yra žmogiška
nuo pačios pradžios;
b) taigi nežmoniška, nedora ir įstatymiškai neleistina
žmogišką gyvybę/būtybę naikinti;
c) toks privatus elgesys, tuo labiau tokia valstybių
nuostata, įteisinta juridiškai, gresia katastrofiškomis pasekmėmis
visuomenės santykiams, moralei, demografijai, o ypač kiekybiškai
negausių tautų išlikimui.
2. Mūsų oponentai politiniai liberalai, keistokai
suprantamo feminizmo šalininkai ar tiesiog tradicinės moralės, religinių
vertybių, Bažnyčios mokymo nemėgėjai nuo šių objektyviai, atrodytų,
nepaneigiamų faktų ginasi sunkiai pagrindžiamomis ideologinėmis
tezėmis, esą žmogaus gemalas įgyja žmogaus juridinį statusą ir teisę
į gyvenimą tiktai nuo kažkelinto mėnesio; esą moteris turi teisę
rinktis gimdyti ar ne; vadinamasis pasirinkimas veidmainiškai
siejamas su asmens laisvėmis, valstybės demokratiškumu ar, kaip
pareiškė viena LR Seimo narė, individo teise kūrybiškai tvarkyti
savo gyvenimą.
3. Visi šie išsisukinėjimai nėra patvirtinami
nei atitinkamų sričių moksliniais tyrimais, nei humaniškumo principais,
nei paprasčiausia gyvenimo praktika, patirtimi. Kaip žinome, tikroji
padėtis yra tiesiog atvirkštinė: mokslo tyrimai patvirtina žmonių
pradėtos gyvybės žmogiškumą nuo pradžių pradžios; abortų poveikio
visuomenei bešališka analizė atskleidžia demoralizuojančią, dehumanizuojančią
jų įtaką šeimų santykiams, medikų bendruomenės etinei atmosferai
(nekalbant jau apie tai, kad abortų darymas yra tiesioginis Hipokrato
priesaikos laužymas) ir Valstybės, kuri užuot gynusi silpniausius
tautos narius, tampa jų grėsme, išsigimimą.
4. Tačiau mes nuolat įsitikiname, kad tokie patirties
ir sveiko proto argumentai, kaip, beje, ir kitose Lietuvai gyvybiškai
svarbiose alkoholio ribojimo, eismo avarijų srityse, daro minimalų
poveikį tiek realiam daugumos žmonių elgesiui, tiek įstatymų leidėjų
įgyvendinamai politikai. Panašiai menką atgarsį turi krikščionių,
tikinčiųjų organizuojamos protesto akcijos, peticijos, reikalavimai
valdžiai. Kodėl taip yra ir ką dar galėtume padaryti, kad padėtis
keistųsi, kad išsaugotume žmoniškumą tarpusavio santykiuose, o tai
reiškia ir tėvų santykyje su jų pradėtu kūdikiu ir kad sustabdytume
akivaizdų lietuvių tautos nykimą, demografinę krizę ?
5. Tai, kad okupacinės sovietų valdžios išleistas
abortus įteisinantis įstatymas iki šiol praktikuojamas, o bandymai
jį atšaukti nesusilaukia platesnio palaikymo, verčia daryti kelias
nelinksmas išvadas. Jeigu didžioji dalis politiškai aktyvių piliečių,
intelektualų, moterų organizacijų, kultūros veikėjų nekelia protesto
balso prieš šią aliarmuojančią situaciją, reikėtų manyti, kad tokia
padėtis platiems visuomenės sluoksniams priimtina. Tiesiai ir skaudžiai
sakant, daugumai suaugusiųjų šalies gyventojų maloni ir patogi legalizuota
galimybė atsikratyti savo pradėtu kūdikiu. Pripažinkime mes, krikščionys,
Lietuvos patriotai ir visi prigimtinių gyvenimo dėsnių gynėjai,
skambinantys pavojaus varpais dėl abortinio mentaliteto plėtros,
šiandien esame nelabai įtakinga, sprendimus darančių politikų dažnai
ignoruojama, o didžiosios žiniasklaidos išjuokiama ir niekinama
mažuma. Tai savo ruožtu patvirtina kitą liūdną tiesą, kad gyvename
smarkiai nukrikščionėjusioje ir sparčiais tempais nužmogėjančioje
visuomenėje.
6. Tačiau tokios gana pesimistinės įžvalgos
o greičiau akivaizdžios tikrovės konstatavimas slepia savyje ir
gyvenimo gynėjų taktikos bei strategijos pasiūlymą ir gėrio pergalės
viltį. Esamos netoleruotinos padėties priežastys hedonistinės,
vartotojiškos gyvensenos įsitvirtinimas buityje, šeimos santykių
praktikoje ir atitinkamos materialistinę, neįsipareigojančią elgseną
teisinančios ideologemos, be perstojo indoktrinuojančios žmonių
sąmones, formuojančios viešąją nuomonę per masinę kultūrą.
7. Be abejo, kaip atsvarą gyvybės neigėjų puolimui
pagal krikščionišką sąžinę privalome tęsti pastangas, kurias darėme
iki šiol tai ir teisinga, objektyvi informacija visais mums prieinamais
kanalais, ir viešos akcijos, atkreipiančios dėmesį į abortų politikos
žiaurumą ir blogį, ir peticijos su parašais valdžios įstaigoms.
Bet iš esmės pakeisti dabar vyraujančią gyvenimo neigimo kryptį
galėsime tik kaip krikščionys nuolat pateikdami įtikinančią, visaapimančią
alternatyvą postmodernistinei susinaikinimo ideologijai. Vien tiktai
plikų nuorodų, kad abortai yra absoliutus blogis, žmogžudystė, moteriškumo,
motinystės paniekinimas ir visuomenės akligatvis nepakanka. Turime
pasiūlyti gerokai suvedžiotiems, manipuliuojamiems jaunimo, suaugusiųjų
protams labai patrauklią gyvybės pasirinkimo alternatyvą. Atskleisti,
kuo gražus, laimę dovanojantis ir asmenybę bei šeimą turtinantis
yra savo egoistinių interesų atsisakymas vardan kūdikio, sutuoktinio,
tautos gėrio. Ir suformuluoti, įtvirtinti gyvenimą teigiantį požiūrį
rimtomis, pagrįstomis mokyklinės pedagogikos, socialinės ekonominės
politikos, valstybinio prigimtinės šeimos palaikymo koncepcijomis.
Todėl šiuo metu labai svarbu, kad geros valios žmonės ir organizacijos
kuo masiškiau atsilieptų į Lietuvos šeimos centrų ir NŠTA (Nacionalinės
šeimų ir tėvų asociacijos) kvietimą, paremdami Valstybinės šeimos
politikos koncepcijos ir Paramos šeimai pagrindų įstatymo projektus.
Tik veikdami plačiu bendražmogiškų principų gynimo frontu, ieškodami
sąjungininkų ir bendraminčių visur, kur atsiranda neabejingų kilnaus
žmoniškumo ir sveikos, doros tautos išsaugojimui, įstengsime iškelti
Gyvybės teises prieš tariamą žudymo teisėtumą. Dievas mums tepadeda!
Pasisakymas konferencijoje Už gyvybę Domeikavos
gimnazijoje lapkričio 23 dieną
© 2007 XXI amžius
|