Reinkarnacija ar tai tikra?
Dr. Apolinaras Žiedelis
Dauguma Rytų religijų moko, kad, norint pasiekti
vienybę su Vieniu (Absoliutu), reikia pereiti daug gyvenimų. Išganymas
esąs pažangos ir atžangos vyksmas, besitęsiąs per daugelį žemiškų
žmogaus egzistencijų. Ši žmogaus veiksmų virtinė ir vadinama reinkarnacija
(mirusio žmogaus sielos persikūnijimo koncepcija, arba metempsichozė).
Reinkarnacija ciklinė sielos evoliucija, kuri vyksta sielai pereinant
iš vieno kūno į kitą. Siela privalo eiti per įvairias gyvenimo formas
į žmogiško buvimo plotmę, kurioje išmokstamos moralinio gyvenimo
pamokos. Induizmas ir budizmas moko, kad tik per gyvenimo kliūtis,
vargus bei kančias siela gali pelnyti išsivadavimo garantą atgimimų
ir kančios rato užbaigimą.
Remiantis krikščionybės mokymu galima teigti,
kad apbrėžti reinkarnaciją, kaip sąmonės persikūnijimą ir turinčią
savarankišką būtį, t.y. aš pats per save tobulėju, yra sutartinis
ar iš dalies visuotinai priimtas, be abejo, patogus dalykas, bet
realiai nepagrįstas. Indijoje brahmanai sakosi pasiekią harmoniją,
t.y. taiką su savimi, sulaukę jau 50 metų amžiaus. Jų filosofija
skelbia: neturėk troškimų, skausmo, jausmų. Jausmai, pojūčiai yra
materialūs dalykai, o veikti reikia remiantis psichika. Sveikas
protas padeda pakeisti savo ego; o jei nenori keistis, vadinasi,
esi užsispyręs.
Norint susivokti šioje situacijoje, reikia panagrinėti,
kaip mes suvokiame savo būtį. Ypač tai svarbu šiandien, nes žmogus
yra visiškai suardęs tvarką ir tradicijas. Nei mokslas, nei technikos
galimybės jam nesuteikė pasitikėjimo. Žmogus vis tiek jaučiasi nesaugus.
Filosofiniai samprotavimai taip pat prarado savo įtaigumą. Vienintelis
priimtinas pasaulio modelis turi remtis moderniąja fizika ir teologija
(tai yra krikščionybe).
Iš tikrųjų mokslas šiandien prisideda prie pasaulio
vizijos formavimo, mūsų suvokiamą tikrovę sujungia su transcendentiniu
jos principu, kuris, kaip žinome, yra davęs jai pradžią. Todėl į
klausimus: iš kur atsirado Visata? kas yra tikrovė? kodėl vis dėlto
egzistuoja materialus ir dvasinis pasaulis? kaip skleidžiasi mūsų
gyvenimas? ar pažįstame visumą, ar tik konkrečią jos dalį? ar mes
turime viską, ar esame priversti rinktis? atsakyti gali tik kartu
suderinti mokslininkų ir teologų tyrinėjimai. Pasaulyje pastebimas
fizikų ir teologų veiklos suartėjimas, jie kartu ieško atsakymų
tiesos, kuri yra aukščiau už pažinimą. Turime puikų pavyzdį ir
Lietuvoje kun. Č.Kavaliausko knygą Tarp fizikos ir teologijos
(1998).
Ir Vakaruose, ir Lietuvoje vis daugėja reinkarnacijos
šalininkų. Reinkarnacijos idėja kreipia visiškai kitokio pasaulėvaizdžio
link. Jie mano: jei šį kartą nepavyko gerai nugyventi, tai dar bus
galimybių pasitaisyti kituose gyvenimuose. Iš tiesų tikintieji Rytuose
neieško reinkarnacijos įrodymų. Jiems užtenka tikėjimo savistabos.
O vakariečiai siekia empirinių (pagrįstų patirtimi) įrodymų, bet,
jų nesuradę, vis tiek suponuoja persikūnijimą. Vakaruose, kaip mano
A.Paškus (Dievas, dvasios ir žmonės, 1993), ši idėja yra daugiau
sociologinis-psichologinis fenomenas, negu mokslinis ar filosofinis.
Be to, vakarietiška reinkarnacijos samprata tinka pateisinti savo
nuodėmingam gyvenimui, malonumų kultui, žmogaus gyvybės nuvertinimui.
Nusigręžusiems nuo krikščionybės rodosi, kad reinkarnacija žada
nemirtingumo viltį. Pertekliuje gyvenantiems persikūnijimo idėja
garantuoja kitą šansą vėl sugrįžti į malonumų ir nuotykių kupiną
gyvenimą.
Knygynų lentynose pilna pseudomokslinės ir pagonybę
skleidžiančios rytietiškos literatūros. Tenka girdėti, esą Mozė
ir Krišna, Buda ir Kristus buvę vienos dvasinės būtybės įsikūnijimai.
Krišnos sekėjų akimis žiūrint, Jėzus yra tik vienas iš guru (mokytojų).
Bet jeigu sutiksime su Krišnos pasekėjais, rašo A.Menis ir S.Rudalevičiūtė
(Aplinkos energetika ir sveikata, 1998), logiška būtų manyti,
kad religiniai vadai ir jų mokymai vienodai aptaria pomirtinę žmogaus
būtį. Taigi visi turėtų skelbti tą ar kitą reinkarnacijos idėją
ar bent jos užuomazgą. Prie monoteizmo (viendievystės) tiesos,
atskleistos Senajame Testamente, labiau ar mažiau priartėjo ir kitų
senovės tautų religijos. Nei šumerų, nei egiptiečių ar babiloniečių,
hetitų, sirų, finikiečių, persų, kanaaniečių, romėnų, kinų religijose
nėra reinkarnacijos. Mes žinome apie egiptiečių rojaus šalį Jalu,
apie mirusiųjų buveines: Šeolą, Hadą, Eliziejaus laukus, tačiau
šių tautų senoviniuose tekstuose nėra nė vieno žodžio apie persikūnijimą
ar bent apie jo galimybę (A.Menis ir S.Rudalevičiūtė).
Reinkarnacijos idėjos ieškota ir Senajame Testamente.
Manyta, kad apie reinkarnaciją byloja šios Biblijos vietos. Dievas,
siųsdamas pranašą Jeremiją pamokslauti, sako jam: Dar prieš sukurdamas
įsčiose, tave aš pažinau, dar prieš gimimą tave aš pašventinau,
pranašu tautoms tave aš paskyriau (Jer 1, 5). Tačiau čia kalbama
ne apie reinkarnaciją, o apie Dievo vienažinystę: Dievas numatė
Jeremijo pašaukimą dar prieš jam gimstant. Štai kita Šventojo Rašto
vieta: Savo veido prakaitu valgysi duoną, kol sugrįši žemėn, nes
iš jos buvai paimtas. Juk tu dulkė esi ir į dulkę sugrįši (Pr 3,
19). Čia aiškiai sakoma, kad žmogus yra mirtingas, o numiręs jis
grįžta į savo dulkes, grįžta žemėn. Pastangos rasti Senajame Testamente
mokymą apie reinkarnaciją buvo bergždžios. Nėra šio mokymo ir kiek
vėliau atsiradusiame ortodoksiniame judaizme. Taip pat ir vėliausiai
susiformavusi pasaulinė religija, islamas, nepripažįsta reinkarnacijos.
Pagal A.Paškų, reinkarnacijos idėja atsiradusi
spekuliatyvinėse filosofijose. Seniausiuose indų raštuose inkarnacijos
doktrinos dar nerandama, o ankstyvosios vedos (sukurtos 1500-1000
m. pr. Kr.) taip pat išskirtinai apie reinkarnaciją nekalba. Kalba
tik apie prisikėlimą ir gyvenimą su dievais amžinybėje (politeizmas).
Kaip savo knygoje rašo A.Paškus, aiškios reinkarnacijos prielaidos
pasirodė puranikos amžiuje (puranos yra indų mitų, pasakų, legendų
rinkinys), tuo laiku, kai puranos buvo kuriamos, ir per budizmą.
Taigi reinkarnacija buvo priimta apie 300 metų prieš Kristų. O nūdienė
reinkarnacijos samprata yra paimta iš teosofų. Teosofija yra filosofinė-religinė
koncepcija, skelbianti ryšį su antgamtiniu pasauliu (dvasiomis)
ir mistinio pobūdžio praktika, siekianti pažinti jo paslaptis. 1875
metais Niujorke buvo įkurta Teosofijos draugija, veikusi pagal
rusės H. Blavatskajos (1831-1891) sukurtą koncepciją ir sąjūdį drauge
su H. Olkotu. Dabar draugija turi apie 3000 narių, daugiausia JAV,
Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje. Lietuvoje šias
idėjas propagavo Vydūnas.
Tarkim, kad reinkarnacijos idėja yra tikra. Bet
kaip tuomet paaiškinti tą faktą, kad žmonės savo buvusio gyvenimo
ar gimimų neprisimena? Jeigu neprisimenamas praeitas gyvenimas,
neprisimenami nusikaltimai, kad būtų galima iš jų pasimokyti, tai
galimas daiktas, kad tuos nusižengimus vėl pakartosime. Ir jei reinkarnacija
iš tikrųjų yra karma (savotiškas dėsnis, automatiškai veikiantis
atpildo mechanizmas), kodėl žmogus neapsaugomas? Ar visiško praeito
gyvenimo užmiršimas neliudija prieš reinkarnaciją? Ir tariami praeito
gyvenimo prisiminimai reinkarnacijos dar neįrodo.
O jei prisiminimai iš praeitų gyvenimų gana
patikimi ir tarsi realūs? A.Paškus tokius prisiminimus grupuoja
į dvi kategorijas: į hipnotinę regresiją (grįžimą per hipnozę į
ankstesnę būklę) ir į spontaniškus (savaiminius) prisiminimus.
Pirmos rūšies prisiminimai būna paskatinami hipnoze.
Hipnotizuotojas įteigia pacientui kai kurių minčių, įsitikinimų,
jausmų. Beveik visada hipnotizuotojui pasiseka sužadinti kokį nors
vaizdą iš praeito gyvenimo. Savaiminiai prisiminimai turėtų būti
autentiški, nes jie nėra išprovokuoti tarpininko. Šie prisiminimai
būdingi vaikams, retai suaugusiesiems. Iš tiesų, esant hipnozės
ar kitoms pakeistoms sąmonės būsenoms, žmonės būna imlūs paranormalioms
ar telepatinėms komunikacijoms, ateinančioms iš pasąmonės srities.
Beje, kaip nurodo A.Paškus, kuris remiasi Stevensonu, vienu didžiausių
šios srities žinovų, dauguma tariamų reinkarnacijos prisiminimų
turi daug panašumų su spiritizmu, mediumais ir velnio apsėdimais.
Tiesa, Stevensonas suabejoja, kad informacija apie praeitą gyvenimą
galėtų ateiti per dvasias. Vis dėlto jis sutinka, kad kokios nors
bekūnės asmenybės įtaka yra galima. Bet jis pažymi ir tai, kad
daugeliu atvejų sunku suprasti, ar kurį nors konkretų atvejį laikyti
reinkarnacija, ar dvasios apsėdimu.
Prisiminimų atvejams priklauso ir vadinamieji
nepaprasti sutapimai. Jeigu dėl įvairių priežasčių pasikeičia sąmonės
būsena, o tai gali atsitikti esant dideliam panašumui iš prigimties
(kas būna labai retai) arba dėl sutrikimo per gimdymą, tai susidaro
informacinis kanalas, siejantis tą asmenį (kūdikį) su kitu gyvenančiu
ar gyvenusiu. Susidaro įspūdis, kad žmogus jau kažkada gyveno, todėl
ir daroma klaidinga prielaida, kad egzistuoja sielų persikėlimas.
Čia suveikia ir kolektyvinė pasąmonės realybė, apie kurią kalba
analitinė Jungo psichologija, iš dalies paaiškinanti tariamų praeities
gyvenimų prisiminimus.
Hipnozė yra labai pavojinga ir nėra nieko nepaprasta,
kad transo metu pretenduojama į naują tapatybę (asmens identitetą),
kurią sukurti yra gana lengva. Jos turi pastovų ryšį su senais palaidotais
prisiminimais. Vadinasi, hipnotinės ekstazės metu individas labai
lengvai gali pradėti galvoti esąs kitas asmuo vietos, laiko bei
aplinkybių atžvilgiu. Medicinai yra žinomas Penfieldo sindromas,
kai, veikiant tam tikrus smegenų centrus, sukeliamas efektas, dėl
kurio pacientui atrodo, kad jis pažįstąs paveikslus ar daiktus,
kurių jis iš tiesų niekuomet nėra matęs (Č.Kavaliauskas). Žymus
neurologas Dž. Iklsas yra pasakęs, kad smegenys yra mašina, kurią
vaiduoklis gali valdyti. Juk mediumai ir okultistai įeina į gilų
transą prarasdami savo kūno ir psichikos, proto kontrolę. Žmogaus
sielai nebekontroliuojant asmens, bekūnė dvasia gali įslinkti
ir perimti kūno kontrolę. Tai aiškiai įrodo rusų biofiziko F.Šipunovo,
Rusijos medicinos akademijos akademiko V. Kaznačejevo ir kitų mokslininkų
darbai.
Dauguma mokslininkų pradeda tikėti, kad žemėje
aplink mus egzistuoja daugybė neregimų esybių dvasių, sukurtų
visai kitokiais (ne biologiniais) principais negu žmonės. Fizikai,
matematikai jau įrodė, kad dvasia yra fizikinis laukas. Piktosios
dvasios, galbūt gyvendamos ir būdamos aktyvios per tūkstančius metų,
surenka daug informacijos. Dvasių laukas kartais susikerta su gyvų
žmonių laukais, jos būna arti kurios nors šeimos, kultūrinės-etninės
ar geografinės srities. Tokių laukų gyvybės formas sudaro elementariosios
dalelės. F.Šipunovo darbuose kalbama apie neigiamas elektromagnetines
matricas, kurios stengiasi užpildyti širdies tuštumą, ypač tų žmonių,
kurie neturi gyvenimo tikslo, nesuvokia jo prasmės ar paprasčiausiai
yra nusikaltėliai (tai fiksuojama ir prietaisais!). Tada dvasios
ima žmogų valdyti. Jos gali iššifruoti mūsų psichikos transliacijas
ir taip pat į žmogaus psichiką pasiųsti savąsias, gali paveikti
fizinės tikrovės sritį manipuliuodamos elektromagnetinį spektrą.
Juk žmogaus nervų sistema veikia per elektroninių impulsų bangas.
Visata susideda iš virpančios, banguojančios energijos.
Fundamentali realybė yra kaip beribis, nefizinių duomenų laukas.
Todėl įmanomas ir aiškiaregių bei telepatijos buvimas. Vis daugiau
mokslininkų Visatą laiko tam tikra informacine lenta, plačios apimties
informacijos matrica. Žmonių išgyventi įspūdžiai, patirtis, mintys,
atlikti veiksmai nepradingsta, o yra išlikę, tebėra sukaupti tarsi
kokiame duomenų banke ar bendrame fonde informacijos tinkle. Kiekviename
Visatos taške yra informacija apie viską ir apie visą Visatą. Vadinasi,
žmogus, kaip dalis Visatos, taip pat turi savyje tą informaciją.
Pasąmonė žino viską, bet kažkoks blokuojantis įtaisas neleidžia
bent kol kas šių žinių visiems naudoti gyvenime. Visi žmonės skirtingi,
ir kiekvieno informacijos sistema yra individuali. Todėl negalime
skaityti kitų žmonių minčių. Bet jei šis informacijos tinklas egzistuoja,
tuomet iš tiesų žmogui yra galimybė, esant pakeistos pasąmonės būsenai,
prieiti prie šio informacijos lobio.
Kad ir kokie būtų reinkarnacijos tyrinėjimo metodai,
vis dėlto reikia pripažinti, kad yra kažkokia patirtinė tikrovė,
kurią tvirtai nusako kuriamasis Dievo veiksmas, ir čia nėra jokio
prieštaravimo, jei tuo pačiu metu teigiame, kad pasaulis visiškai
priklauso nuo Dievo ir kad žmogaus protas ir filosofų išvedžiojimai
yra niekis, nes Šventasis Raštas nemini, kad buvo ar yra sielų persikėlimas.
Kristus nieko nesakė apie sielų persikūnijimą. Evangelijoje nieko
nepasakyta apie persikūnijimą. Ir apaštalas Paulius kalba apie visos,
vientisos žmogaus esybės transformavimą, pasikeitimą baigiantis
pasaulio istorijai, o ne apie persikūnijimą. Jis moko mus ne apie
kūnų kaitą, bet apie to paties kūno prigimties pasikeitimą: Sėjamas
juslinis kūnas, keliasi dvasinis kūnas (1 Kor 15, 44). Laiške žydams
tiesiai pasakyta, kad žmonėms skirta vieną kartą mirti ir stoti
į teismą (Žyd 9, 27). Todėl ir kyla klausimas: ar mūsų pasąmonė
nesukuria kartais praeito gyvenimo įspūdžių iš mūsų pačių šiuolaikinio
gyvenimo nuotrupų tokiu pat būdu, kaip ji kuria sapnus? Tad grįžimas
į ankstesnį gyvenimą yra gryna nesąmonė.
Kad ir kaip vadintų reinkarnaciją ir karmą, tai
yra klastingas Golgotos kryžiaus neigimas. Tai žmogaus priešgyniavimas
Dievui. Nereikalingas man Išganytojas. Aš pats atsakysiu už savo
nuodėmes net jeigu tam prireiks tūkstančio gyvenimų! taip skelbia
reinkarnacijos šalininkai. Velnias nori, kad būtume tobulai autonomiški.
Jis nori, kad apie gėrį ir blogį spręstume remdamiesi savo vidine
dialektika, vadinasi, likdami visiškoje imanencijoje (vidinės sąmonės
apimti A.Ž.), ir tokiu būdu patys nutartume, kas yra gera ir kas
bloga (M.D. Filipas Sekti paskui Avinėlį, 1999). Štai koks yra
netikras pranašas. Žmogus yra veikiamas velnio ir tikisi išsigelbėti
pats, savo protu. Žmogus esą turįs išsigelbėti pats, pažindamas
gėrį ir blogį, t.y. tokiu pažinimu, kuris leistų jam pačiam nuspręsti,
kas yra gera ir kas bloga. Tai yra suvedžiojimas, iškeliąs protą,
kad šis nebūtų priklausomas nuo meilės. Neturime klaidingai manyti,
jog užtenka laisva valia atmesti blogį, ir tada nuodėmė ir pragaras,
rodos, jau nebeegzistuoja. Neužtenka pasitikėti tuo, kad žmonija
nuoširdžiai ir aktyviai ieško Dievo ir Jo valios.
Kaip dažnai jie būna piktojo apgaunami ir baigia
gyvenimą garbindami ne Kūrėją, bet kūrinius! Kad ir kaip kas nors
filosofuotų ir aukštintų Rytų religijas ar mokymus, jie lieka iš
esmės priešingi Kristaus Evangelijai. Rytų religijos yra išsigelbėjimo
evangelijos per veiklą. Mums siekiant išganymo, jos siūlo savitarną.
Dievas yra vienas visiems mums, bet yra skirtingų
religijų, ir kiekviena iš jų pripažįsta Aukščiausiąją jėgą. Dievas
nori mus nuvesti į vieningą Jo sampratą ir gyventi vienu tikėjimu
pagal Evangeliją. Tai, ką Kristus išganė, yra ne tik dvasia ar siela,
o žmogus ir pasaulis. Jis grąžino juos į Tėvo namus į kuriamą
Dievo karalystę. Kai žmogus priima visa tai, kas pas jį ateina Kristaus
asmenyje, jis pamato, kas yra Dievas ir kas jis pats; koks yra jis
pats ir koks pasaulis. Tai yra Tiesa, ir per ją žmogus tampa laisvas.
Todėl mes privalome taip pat būti pajėgūs sutikti Kristų visos Visatos
akte. Kaip aiškina jėzuitas Tejaras de Šardenas (Žmogaus fenomenas,
1995), besivystančiame kosmose pasinėręs Kristus aktyviai veda
šį pasaulį į save, kaip į sutaikymo su jo dangiškuoju Tėvu Omegos
tašką. Todėl šiandien Katalikų Bažnyčia ir didieji jos skelbėjai
primena ir kalba apie tai. Tikėjimo doktrinos kongregacijos deklaracijoje
Dominus Jesus primenamas išimtinis Jėzaus Kristaus ir Katalikų
Bažnyčios vaidmuo žmonijos išganymui. Savo kalboje Romos kurijos
nariams Jonas Paulius II taip pat priminė dokumentą Dominus Jesus.
Jis sakė, jog dialogas neturi sumenkinti teisingo skelbimo, kad
Kristus yra vienintelis pasaulio Išganytojas (M.Buika, XXI amžius,
2001 01 05).
Nėra kitos išeities, išskyrus tikėti Kristų. Budizmas,
induizmas ir konfucionizmas gali būti civilizacijos šaltinis, bet
jokiu būdu ne tikra religija. Tai yra žmonių sukurtos, iš šio pasaulio
kilusios religijos. Ir visa religijų istorija rodo, kad sveikas
protas žūsta visur, kur jo nesaugo krikščionybė (G.K.Čestertonas
Kultūra ir religija, 1995).
Iš tiesų tik krikščionybė atsako į svarbiausius
klausimus, liečiančius gyvenimą ir mirtį, žmogaus tapatybę (kas
aš esu?), kančios ir prasmės ar beprasmybės problemas. Todėl būdami
krikščionimis, katalikais, neapsimeskime, kad priimame kitą moralę,
kitą tikėjimą vardan naujo, tinkamesnio šiomis dienomis. Tai ne
tik kitos epochos, bet ir kito pasaulio moralė ir tikėjimas, tai
netikras žodis tai ne Dievo žodis. Krikščionis tai žmogus, skelbiąs
Kristaus tiesą, ją išpažįstąs, kaip ją išpažino pats Kristus. Kas
išpažins mane žmonių akivaizdoje, tą aš išpažinsiu save danguje
esančio Tėvo akivaizdoje (Mt 10, 12). Visa, kas svetima, kelia
sumaištį, apribojimą. Todėl neteisingus, netikrus savo įsitikinimus
turime atmesti. Daug metų mus griaužė ateizmas, kuriam melas buvo
svarbu, nes ateistui priešas yra ne Dievas, o tikintysis. Ateistai
siekė ir siekia sutriuškinti mūsų mąstymo būdą. Beje, ateizmas laikomas
liga. G.Jungas (psichologas ir gydytojas) teigė: Visų nervinių
ir protinių ligų priežastis netikėjimas į Dievą, kuris yra psichologinė
būtinybė.
Krikščionių tikėjimas remiasi dieviškąja Išmintimi,
o tai įmanoma tada, kai pirmenybė teikiama širdies ir proto sintezei
aukščiausiam proto ir valios suderinimo būdui širdyje. Jei vyksta
priešingai, tai yra jei žmogaus valia gavo pirmenybę proto atžvilgiu
ir jei valia, pakankamai neapšviesta proto, į visas puses traukiama
geismų, lengvai pasiklysta, tada ieškoma laimės ten, kur jos nėra.
Todėl šiandien matome, kad kai kurie politikai, ekonomistai, pragmatikai,
žiniasklaidos veikėjai susirūpinę tik tuo, ką pirks, ką parduos.
Jie pradeda tvirtinti, kad tiesa yra tai, kas teikia medžiaginę
naudą, taip pat pradeda pripažinti gėriu tik tai, kas jiems patinka,
ir net nebando apsvarstyti savo atsakomybės už mūsų laikų blogį.
Turbūt teisus buvo Bopas sakydamas: Ant daugelio žmonių antkapių
būtų galima užrašyti žodžius: čia ilsisi palaikai žmogaus, kuris
niekada nežinojo, kam jis gyveno žemėje.
Krikščionybė yra ne iš žemiškojo pasaulio, bet
ji yra pasaulyje, ir tik paaukodama pasaulį, pajėgia išsigelbėti.
Ir mes, žmonės, kol gyvename čia, privalome pasilikti pasaulyje,
bet nebūti su pasauliu. Tai reikalauja ypatingo mūsų susitelkimo,
reikia nuolatos mąstyti. Nelengva priklausyti dangaus karalystei
ir tuo pačiu gyventi žemėje. Ne juokai gyventi plaukiančių pasroviui
žmonių visuomenėje. Juk pasaulis, valstybių struktūros taip suorganizuotos,
kad jos neužtikrina mūsų žmogiškai prigimčiai jokios pusiausvyros,
jokios laisvės, bet skatina mus užmiršti Dievą. Užuot mus pakėlęs
prie Dievo, šis pasaulis Dievą ignoruoja. Laikraščiai, kinas, radijas,
televizija, valstybės atstovai labai retai kalba arba visiškai nekalba
apie Dievą: viskas aplink mus taip veikia, tarsi Dievo nebuvo ar
atpirkimas niekada neįvyko. Bet jeigu to nepaisome, rizikuojame
viską supainioti.
Pamynusi Dievo tvarką, žmonija pradeda naikinti
save. Žmogus pakelia ranką prieš savo brolį, prieš gyvybę. Todėl
krikščionys tiki, kad blogio jėga šiuo metu pasidarė šio pasaulio
kunigaikščiu. Be abejo, pasaulį mes suvokiame kaip instituciją,
kurią žmonės sukūrė nesiskaitydami su Dievu, ji nesusijusi su amžinąja
žmonių paskirtimi. Nors tokia organizacija gali turėti ir teigiamų
bruožų ir pasiekti gražių laimėjimų, bet galiausiai ji neišvengiamai
sukels blogį ir pažeis tikrąją daiktų tvarką, nes pamiršta, jog
teisingų struktūrų nėra be Dievo! Tačiau yra tokia Dievo valia,
kad dauguma žmonių pasiliktų pasaulyje ir čia, žemėje, siektų vidinio
tobulumo. Tėve, aš neprašau, kad paimtum iš pasaulio, bet kad apsaugotum
juos nuo piktojo. Jie nėra iš pasaulio, kaip ir aš ne iš pasaulio.
Pašventink juos tiesa! Tavo Žodis yra tiesa (Jn 17, 15-17). Kartais
koks žmogus pašaukiamas palikti šį pasaulį ir visiškoje vienatvėje
bendrauti su Dievu, bet daugelis lieka gyventi savo aplinkoje ir
gauna uždavinį panaudoti pasaulio (gamtos) elementus ir bendrauti
su Kristumi apsupti rūpesčių, kančių ir triukšmo, dulkių. Kiekvienas
nuoširdus, mylintis ir mąstantis, neturintis prietarų žmogus turi
rasti tikrąjį kelią savo kelią, kuris vestų jį prie Dievo.
© 2007 XXI amžius
|