Naujieji Bažnyčios palaimintieji
tarnavo vargšams
|
Kun. Pjeras Bonomas |
|
Vienuolė Doloresa Rodriges
Sopenja |
|
Vienuolė Chuana Marija
Kondesa Liuk |
|
Vienuolė Caritas Brader |
|
Palaimintasis Laslas
Batjanis Štratmanas |
Kunigiško uolumo pavyzdys
Palaimintasis kunigas Pjeras
Bonomas gimė 1803 m. liepos 4 d. Gramato mieste, Prancūzijoje.
Nuo pat vaikystės Pjeras rodė didelį potraukį studijoms, tvirtą
pamaldumą ir pagarbą savo tėvams. Jis netruko pajusti dvasinį
pašaukimą kunigystei, kuris gražiai derinosi su kuklumu ir artumu
vargstantiems žmonėms. 1827 m. gruodžio 23 d. gavęs kunigystės
šventimus, nuo pat sielovadinio darbo pradžios gimtajame Gramate
jis stengėsi kuo galėdamas pagelbėti kitiems tiek dvasiškai, tiek
ir materialiai.
Dar būdamas diakonu, jis atidarė katalikišką mokyklą berniukams,
kuri 1831 metais tapo mažąja seminarija, skatinančia ir rengiančia
jaunuolius dvasinei tarnybai. Darbuodamasis Gramato parapijoje,
jis organizavo jaunų žmonių grupes, kurie rūpinosi vargšais, seneliais
ir ligoniais. Šiai veiklai buvo įkurta jaunų moterų dvasinė grupė
Marijos dukterys, iš kurios vėliau išsivystė Kalvarijos Dievo
Motinos seserų kongregacija. Paaukojusios savo gyvenimą Dievui,
kunigo P.Bonomo įkurtosios vienuolijos narės užsiėmė vaikų auklėjimu,
rūpinosi vargšais ir ligoniais, ypač kurčnebyliais ir asmenimis
su fizine bei mentaline negalia.
Tęsdamas savo parapinę veiklą, tėvas Pjeras išgarsėjo apylinkėse
kaip talentingas pamokslininkas, su šia savo misija buvo kviečiamas
į kitas parapijas, kur ragino žmones į atsivertimą, skatino jaunas
moteris stoti į naująją kongregaciją. Ypatingą pamaldumą jautęs
Dievo Motinai, jis taip pat gavo stiprybės ir įkvėpimo savo darbams.
1836 metais, po apsilankymo Mortanės trapistų vienuolyne trumpam
meditacijų laikotarpiui, kun. P.Bonomas buvo pats sumanęs tapti
vienuoliu ir Gramate įkurti tėvų karmelitų bendruomenę, tačiau
šiam projektui paprieštaravo vietos vyskupas, paraginęs kunigą
tęsti pradėtą misiją, kam jis nuolankiai pakluso.
Jau anksčiau dėl nepaprastai aktyvaus pamokslavimo pajutęs kalbos
sutrikimų, o 1848 metais kunigui P.Bonomui buvo diagnozuotas sunkus
gerklų uždegimas, - laringitas, - ir jis visiškai prarado balsą.
Nepaisydamas šios nelaimės, kunigas nepasidavė desperacijai, pasitikėdamas
Apvaizda ir jausdamas, kad gali sukaupti pastangas įkurtosios
kongregacijos tolesnei plėtotei. Jis lankė Marijos dukterų bendruomenes,
įsikūrusias įvairiose parapijose, siuntė seseris slaugos darbams
į miestų ligonines, taip pat ir į sostinę Paryžių. Balso praradimas
padarė kunigą P.Bonomą ypač jautrų kurčnebyliams: 1854 metais
jis įkūrė Liote mokyklą kurčnebyliams vaikams, 1856 metais jo
rūpesčiu Marijos dukterys įkūrė Paryžiuje pirmuosius kurčnebylių
namus.
Paskutinius savo gyvenimo metus kunigas P.Bonomas skyrė jo įkurtosios
vienuolijos tolesniam formavimui, parašė jos įstatus, paskirdamas
kongregaciją Kalvarijos Dievo Motinos globai. Kunigas P.Bonomas
mirė 1861 m. rugsėjo 9 d. Dabar jo įkurta Marijos dukterų bendruomenė
turi 250 seserų, kurios slaugo ligonius, rūpinasi vargšais ir
jaunimu Prancūzijoje, Brazilijoje, Argentinoje, Gvinėjoje, Dramblio
Kaulo Krante ir Filipinuose. Per beatifikacijos iškilmes Popiežius
kvietė seseris likti ištikimas šiai palaimintojo P.Bonomo iškeltai
dvasinei tarnystei.
Dievui pašvęsto gyvenimo
institutų kūrėja
Viena žymiausių savo laikotarpio
apaštališkos ir švietėjiškos veiklos katalikių moterų ispaniškai
kalbančiajame pasaulyje palaimintoji Doloresa Rodriges Sopenja
gimė 1848 m. gruodžio 30 d. Almerijoje, Ispanijoje, teisininko
šeimoje. Nuo pat jaunystės pamaldžios mergaitės nedomino pobūviai
ir linksmybės, bet tik artimo meilės darbai. Būdama septyniolikos
metų ji įgijo pirmąjį tokios veiklos patyrimą, materialiai ir
dvasiškai padėdama dviem seserims, kurios sunkiai sirgo šiltine.
Ji tai darė slapta nuo tėvų, bijodama, kad jie neuždraustų teikti
paramą užkrečiama liga sirgusioms merginoms. Gavusi tvirtą religinį
auklėjimą ir sulaukusi dvidešimties, ji talkino moterų kalėjimų
kapelionams, rūpindamasi kalinių religiniu švietimu, taip pat
dirbo katechete ligoninėse ir mokyklose.
1872 metais šeimai persikėlus gyventi į Centrinės Amerikos teritorijas
- Puerto Riką, vėliau Kubą, kurios tuomet priklausė Ispanijai
ir kur tėvas buvo paskirtas dirbti prokuroru, Doloresa aktyviai
įsitraukė į vietos katalikiškų bendruomenių veiklą, tapdama tėvų
jėzuitų pagalbininke. Puerto Rike ji kūrė mokyklas neįgaliesiems
vaikams, kuriuos mokė skaityti ir rašyti, taip pat katechizavo.
Kuboje Doloresa bandė įstoti į vienuoliją, tačiau nebuvo priimta
dėl silpno regėjimo: būdama aštuonerių metų ji turėjo akies operaciją,
tačiau ši negalia išliko visam gyvenimui. Nepaisydama to, ji Kuboje
neturtinguose miestų kvartaluose kūrė Lavinimo centrus jaunimui,
kur buvo mokoma bendrųjų dalykų, katechizuojama, suteikiama medicininė
pagalba.
Motinai mirus ir tėvui dėl sveikatos susilpnėjimo atsistatydinus
iš prokuroro pareigų, šeima iš Kubos 1877 metais sugrįžo į Ispaniją
ir apsigyveno Madride. Šalies sostinėje Doloresa tęsė apaštalavimo
darbus tarp vargšų jaunimo, kartu pati aktyviai dalyvaudama dvasiniame
gyvenime (kasmetėse šv. Ignaco dvasinėse pratybose). 1885 metais
Madride ji pradėjo steigti darbininkų lavinimo centrus, kurie
faktiškai buvo šiuolaikinių katalikiškų socialinio darbo struktūrų
pradmenys. 1896 metais Doloresa su Madrido vyskupo pritarimu įkūrė
Apaštalinę pasauliečių asociaciją, kuri savo veiklą išplėtojo
visoje Ispanijoje ir Lotynų Amerikos šalyse.
1900 metais ji dalyvavo piligrimystėje į Romą, skirtoje Šventųjų
metų celebracijai. Romoje ji gavo pritarimą savo įkurtų religinių
institucijų veiklai. 1902 metais Doloresa įkūrė Pilietinę asociaciją,
dabar žinomą kaip Sopenjos socialinio ir kultūrinio darbo asociaciją,
kuri gavo Ispanijos vyriausybės pripažinimą, o 1905 metais - ir
Šventojo Sosto pripažinimą. Po dvejų metų popiežius Pijus X suteikė
pripažinimą ir 1901-aisiais jos įkurtam Moterų katechečių institutui,
kuris dabar žinomas kaip Sopenjos katechetų institutas.
Nors Doloresos įkurtos bendruomenės, t.y. vadinamieji institutai,
iš esmės buvo Dievui pašvęsto gyvenimo organizacijos, tačiau jų
nariai specialaus abito nenešiojo. Taip norėta prisitaikyti prie
Ispanijoje XX a. pradžioje stiprėjusių antiklerikalinių tendencijų,
kada viešumoje nebuvo toleruojami religiniai ženklai, taip pat
siekiant priartėti prie tų žmonių, kurie buvo nutolę nuo tikėjimo
ir Bažnyčios. Doloresos pagrindinis troškimas buvo visus padaryti
viena Jėzaus Kristaus šeima, tai yra, kad visi žmonės gyventų
kaip broliai ir seserys, būdami vieno dangiškojo Tėvo vaikai.
Apaštaliniam darbui nelengvomis sekuliarizuotos visuomenės sąlygomis
Doloresą įkvėpė supratimas, kad ji yra Dievo sumanymo, meilės,
vilties, romumo ir teisingumo įtvirtinimo įrankis.
1910 metais, kai Doloresos įkurtų bendruomenių atstovai susirinko
į savo pirmąją generalinę kapitulą, joje pirmąja generaline vyresniąja
buvo išrinkta Doloresa. Ji mirė Madride 1918 m. sausio 10 d.,
tuo metu jau daugelio laikyta šventąja.
Šiuo metu Sopenjos šeimos, kurią sudaro palaimintosios Doloresos
įkurti Katechetų institutas, Pasauliečių judėjimo bei Socialinio
ir kultūrinio darbo asociacijos, nariai darbuojasi Ispanijoje,
Italijoje, Argentinoje, Kolumbijoje, Kuboje, Čilėje, Ekvadore,
Meksikoje, Dominikos Respublikoje. Beatifikacijos iškilmėse, kalbėdamas
apie naujosios palaimintosios nuopelnus, popiežius Jonas Paulius
II pažymėjo, kad šių jos įkurtuvių Dievui pašvęsto gyvenimo bendruomenių
dvasingumo dėka Ispanijoje ir Lotynų Amerikoje stiprėja Jėzaus
Kristaus išganomojo mokymo skelbimas ir kuriamas teisingesnis
pasaulis.
Dirbančių moterų globėja
Antroji ispanė, taip pat kovo
23 dieną palaimintąja paskelbta, sesuo Chuana Marija Kondesa Liuk
gimė 1862 m. kovo 30 d. Ispanijos mieste Valensijoje. Augusi gana
pasiturinčioje šeimoje, religingų tėvų rūpesčiu gavo gerą bendrąjį
ir krikščionišką išsilavinimą. Didelis pamaldumas Eucharistijai
ir Dievo Motinai atvėrė jos širdį žmonių vargams ir norą padėti
labiausiai stokojantiems. Dėl šio pamaldumo ji dar paauglystėje
pajuto Dievo šaukimą gyventi artimoje bendrystėje su Juo, gyventi,
kaip sakė Chuaną pažinojusieji, paprastą gyvenimą nepaprastu
būdu.
Ji buvo ypač jautri išnaudojamų gamyklų darbininkių likimui, kurios
dėl XIX a. pabaigoje vykusios sparčios industrializacijos buvo
priverstos apleisti kaimo vietoves ir kurtis miestuose, kad išgyventų.
Jų vienintelė galimybė buvo darbas prie surinkimo konvejerio,
kur su jomis buvo elgiamasi kaip su įrankiais, nepaisoma jų
žmogiškojo orumo. Chuana norėjo šioms moterims padėti materialiai,
moraliai ir dvasiškai. Būdama vos 18 metų, ji buvo pasiryžusi
įkurti vienuoliją, kurios misija būtų remti išnaudojamus darbininkus
ir jų šeimas. Valensijos arkivyskupas svarstė, kad Chuana yra
per jauna vienuolijai kurti, bet po kelerių metų atkaklaus prašymo
pagaliau 1884-aisiais davė leidimą atidaryti darbininkų rėmimo
centrą su mokykla jų vaikams.
Prie Chuanos prisijungė kitos merginos, jautusios pašaukimą vienuoliniam
gyvenimui, taip pat atiduoti visą save dėl vargšų moterų darbininkių
gerovės. Chuanai stengiantis gauti naujosios bendruomenės bažnytinį
pripažinimą, 1892 metais ji Valencijos arkivyskupijoje buvo patvirtinta
kaip Nekaltai Pradėtosios darbininkų Globėjos tarnaičių kongregacija.
Bendruomenės narių skaičius sparčiai augo ypač pramoniniuose rajonuose.
1895 metais Chuana ir kitos seserys davė pirmuosius vienuolinius
įžadus, o 1911-aisiais - amžinuosius įžadus.
Pagrindinis sesers Chuanos dvasingumo bruožas - būti Viešpaties
tarnaite, tai yra gyventi kaip Marija, besąlygiškai priimant
Dievo valią, veikiant pagal Dievo valią ir matant Dievo valios
išsipildymą kasdieniuose įvykiuose. Ji dažnai sakydavo savo seserims,
kad trokšta būti šventąja danguje, be jokios puikybės žemėje.
Chuana buvo vadinama Biblijos moterimi, kupina ryžto savo sprendimuose
ir evangeliškumo - savo veiksmuose. Šį evangelinį veikimą jį
rūpinosi perteikti ir savo seserims, siekdama, kad ir jos gyventų
visišku pasitikėjimu Dievu ir tuo būdu skleistų Palaiminimų evangeliją
sunkiai dirbančioms moterims, kuriomis ji rūpinosi.
Sesuo Chuana (kaip vienuolijos įkūrėja ir vadovė ji jau buvo vadinama
motina Chuana) mirė Valensijoje 1916 m. sausio 16 d. Nekaltai
Pradėtosios Švč.M. Marijos tarnaičių seserų kongregacija visišką
popiežiaus Pijaus XII pripažinimą gavo 1947 metais. Beatifikacijos
iškilmėse, kalbėdamas apie palaimintosios Chuanos tvirtą dvasinį
maldos gyvenimą ir krikščioniškosios veiklos nuopelnus, popiežius
Jonas Paulius II ypač pabrėžė pavyzdingą siekį ginti dirbančių
moterų orumą, stiprinti jų tikėjimą akivaizdoje tų pavojų, kurie
atsirado XIX a. pabaigoje, kai jos buvo iš šeimos židinio vis
labiau įtraukiamos į gamybinę veiklą, kad palaikytų savo egzistenciją.
Indėnų evangelizuotoja
Misijų darbais tarp Lotynų Amerikos
indėnų pagarsėjusi Švč.Mergelės Marijos pranciškonių misionierių
kongregacijos įkūrėja palaimintoji Caritas Brader (pasaulietinis
vardas Marija Jozefina Karolina) gimė Kaltbruno mieste, Šveicarijos
katalikiškajame Sankt Galeno kantone 1860 m. rugpjūčio 14 d. Nuo
vaikystės pasižymėjo neeiliniais intelektualiniais gabumais ir
pamaldumu Dievo Motinai. Suvokusi šiuos dukters talentus, motina
stengėsi Karolinai suteikti gerą krikščionišką išsilavinimą. Po
pradinio mokslo ji buvo priimta į Alšteto Marijos Pagalbos institutą,
kuriam vadovavo pranciškonės tretininkės.
Nepaisant visų pasaulio vilionių, širdimi Karolina labiausiai
jautė Kristaus šaukimą ir nusprendė pasukti vienuolinio gyvenimo
keliu. Iš pradžių motina šiam sprendimui prieštaravo, nes buvo
našlė, o Karolina - jos vienintelis vaikas. Vis dėlto 1880-aisiais
mergina įstojo į uždarą Marijos Pagalbos pranciškonių konventą
ir kartu su abitu gavo vienuolinį Marijos Caritas iš Šventosios
Dvasios meilės vardą. Dėl gero pedagoginio išsilavinimo ji iš
karto buvo paskirta mokytojauti vienuolyno mokykloje.
XIX a. pabaigoje ir kontempliatyvių kongregacijų narėms iš dalies
tapo įmanoma užsiimti apaštaline veikla už vienuolyno ribų, įsitraukti
į misijų darbus. Misijų vyskupai, atvykę į tokius vienuolynus
Europoje, ieškojo seserų, kurios jautė pašaukimą darbams užjūrio
kraštuose. Tokiu būdu ir Portoviecho (Ekvadoras) vyskupas Pėteris
Šumacheris, priklausantis Šv.Vincento Pauliečio bendruomenei,
atsiuntė laišką į Marijos Pagalbos konventą Alštete, kviesdamas
savanores vykti į misijas jo diecezijoje. Viena pirmųjų, entuziastingai
atsiliepusiųjų į šį kvietimą, buvo sesuo Caritas Brader.
1888-ųjų birželį ji su savo draugėmis, kitomis šiai kilniai misijai
pasiryžusiomis vienuolėmis atvyko į Ekvadorą. Penkerius metus
sesuo Caritas katechizavo vietinių gyventojų vaikus, išnaudodama
visą sukauptą pedagoginio darbo patirtį ir neeilinius gebėjimus.
1893 metais persikėlė į kaimyninę Kolumbiją ir toje Lotynų Amerikos
šalyje demonstravo nepaprastą misijinį uolumą, stengdamasi pasiekti
čiabuvius, nepaisydama sudėtingų gamtinių sąlygų - aukštikalnių
šalčio ir tankių džiunglių. Ypač ji rūpinosi vargingai gyvenančiais
ir visų apleistais indėnų valstiečiais, kurių daugelis dar nebuvo
pažinę Evangelijos.
Esant dideliam misionierių poreikiui didžiuliuose apaštalavimo
plotuose, padedant misijose dirbusiems vokiečių kunigams, ji įkūrė
Švč.Mergelės Marijos seserų pranciškonių kongregaciją. Pirmiausia
į naująją bendruomenę įstojo jaunos merginos iš Šveicarijos, kurios
pasekė motinos Caritas pavyzdžiu ir atvyko misijoms į Lotynų Ameriką.
Taip pat netruko atsirasti vietinių pašaukimų, tai sąlygojo gana
greitą kongregacijos augimą Kolumbijoje ir kitose Lotynų Amerikos
šalyse.
Savo apaštalinėje veikloje motina Caritas derino tvirtą pamaldumą,
kontempliaciją su praktiniu veikimu. To ji mokė ir savo dvasines
dukteris, pažymėdama efektyvaus akademinio pasirengimo reikalingumą,
tačiau kad tai nesumažintų šventojo pamaldumo ir pasišventimo
Dievui. Neužmirškite, - mokė motina Caritas bendruomenės nares,
- kad kuo labiau esate išsilavinusios, kuo geresnes švietėjiškas
kvalifikacijas įgijote, tuo daugiau galite padaryti mūsų šventajai
religijai ir Dievo garbei, tai yra svarbiausia. Kuo intensyvesnis
ir akivaizdesnis išorinis aktyvumas, tuo tvirtesnis ir karštesnis
turėtų būti vidinis dvasinis gyvenimas.
Didžioji jos meilė eucharistiniam Jėzui paskatino prašyti ir gauti
leidimą nuolatinei Švč.Sakramento adoracijai jos vienuolyne, kas
dar labiau sustiprino motinos Caritas apaštalavimą. Kongregacijos
generaline vyresniąja ji buvo renkama 1893-1919-aisiais ir 1928-1940
metais. Gal būtų buvusi renkama ir kitoms kadencijoms, tačiau
daugiau dalyvauti Kongregacijos, kuri gavo oficialų Vatikano pripažinimą
1933-iaisiais, dvasinės vadovės rinkimuose kategoriškai atsisakė.
Netrukus po motinos Caritas mirties Kolumbijoje 1943 m. vasario
27 d. jos kapas tapo maldingų kelionių centru, prašant jos užtarimo
danguje.
Vargšų daktaras
Vienintelis pasaulietis Bažnyčios
palaimintuoju paskelbtas pastarosiose beatifikacijos iškilmėse
Romoje buvo vengrų gydytojas ir gausios šeimos tėvas Laslas Batjanis
Štratmanas. Jis gimė 1870 m. spalio 28 d. Dunakiličio vietovėje,
senų tradicijų aristokratų šeimoje. Laslas buvo šeštas iš dešimties
brolių. 1876 metais šeima persikėlė į Austriją. (Iki Pirmojo pasaulinio
karo pabaigos 1918 metais Austrija ir Vengrija sudarė vieną valstybę.)
Motina mirė, kai Laslui buvo dvylika metų.
Nuo pat vaikystės jis buvo įsitikinęs, kad užaugęs taps vargšų
daktaru. Laslas dažnai sakydavo: Kada užaugsiu, būsiu daktaras
ir nemokamai gydysiu neturtingus ligonius. Tačiau tėvas norėjo,
kad sūnus įgytų tokią specialybę, kuri padėtų prižiūrėti šeimos
turėtas dideles žemės valdas. Todėl iš pradžių Laslas įstojo į
Vienos universiteto Žemės ūkio fakultetą, kartu studijuodamas
tiksliuosius mokslus, filosofiją ir literatūrą. Ir tik 1896 metais
pradėjo medicinos studijas, kurias sėkmingai baigė 1900-aisiais.
1898 m. lapkričio 10 d. jis vedė kunigaikštytę Mariją Terezę Koret,
ypač religingą merginą. Santuoka buvo laiminga, šeima susilaukė
net trylikos vaikų. Visa šeima kasdien dalyvaudavo šv.Mišiose,
po kurių Laslas vadovaudavo katechetiniams vaikų užsiėmimams,
kiekvienam duodavo konkrečią tai dienai artimo meilės darbų užduotį.
Kiekvieną vakarą šeima vėl susirinkdavo rožinio maldai, kartu
apžvelgdavo, kaip vaikams sekėsi įvykdyti tėvo paskirtus labdaros
darbus.
1902 metais L.Batjanis atidarė privačią ligoninę, turėjusią 25
lovas pacientams. Taip jis čia pradėjo gydytojo praktiką, specializuodamasis
kaip chirurgas ir okulistas. Pirmojo pasaulinio karo metais ligoninė
buvo išplėsta iki 120 lovų, nes gydyti buvo atsiunčiami fronto
kovose sužeisti kariai.
Po dėdės Edeno Batjanio Štratmano mirties 1915 metais Laslas paveldėjo
princo titulą ir didžiulę Kermendo pilį Vengrijoje. Po karo, 1920-aisiais,
šeima ten persikėlė gyventi. Dalis pilies patalpų buvo skirta
ligoninei, kuri specializuota oftalmologijai, akių uždegiminėms
ligoms gydyti. Daktaras L.Batjanis tapo žinomu specialistu šioje
srityje ne tik Vengrijoje, bet ir užsienyje. Jis taip pat tapo
žinomas kaip vargšų daktaras, nes neturtingi žmonės gausiai
vyko pas jį, prašydami paramos ir patarimų. Daktaras juos gydė
nemokamai, ir vienintelis užmokestis, kurio jis prašydavo už
vaistus ar buvimą ligoninėje, - tai sukalbėti už jį maldą Tėve
mūsų. Vargingus pacientus jis ne tik nemokamai gydė, bet netgi
jiems suteikdavo finansinę paramą.
Vargšų daktaras rūpinosi ne tik savo pacientų fizine, bet ir
dvasine sveikata. Prieš operuodamas ligonį, jis pasimelsdavo prašydamas
Dievo pagalbos. Daktaras buvo įsitikinęs, kad gydymas yra jo sritis,
bet taip pat laikė save Dievo įrankiu, suvokdamas, kad jo gebėjimai
yra Dievo dovana. Išrašydamas pacientus iš ligoninės L.Batjanis
jiems kaip dovaną įteikdavo pašventintą Jėzaus paveikslą ir religinę
knygą, tai turėjo pasitarnauti jų dvasingumui stiprinti. Dėl to
jo pacientai daktarą vadindavo šventu žmogumi.
Sulaukusiam 60 metų L.Batjaniui buvo diagnozuotas pūslės vėžys,
tai tapo jo didžiausiu gyvenimo išbandymu. Jis buvo perkeltas
gydyti į Vieną, kur, sunkiai kentėdamas, neprarado tvirtumo, krikščioniškos
meilės ir kantrybės. Iš ligoninės jis rašė savo dukrai Lili: Aš
nežinau, kiek ilgai gerasis Viešpats leis man kentėti. Jis suteikė
man tiek daug džiaugsmo gyvenime ir dabar, sulaukęs 60-ies, aš
taip pat su padėka turiu priimti sunkius išbandymus. Nepagydomai
sergantis L.Batjanis, kurio gyvenimo ir darbų devizas buvo Fidelitate
et caritate (Ištikimybėje ir meilėje), savo seseriai rašė: Aš
esu laimingas. Aš kenčiu, tačiau priimu kančias su meile ir pasitikėjimu,
žinodamas, kad turiu ištverti dėl Kristaus.
Po sunkių keturiolika mėnesių trukusių kentėjimų vargšų daktaras
mirė Vienoje 1931 m. sausio 22 d. Jis palaidotas šeimos kape Giusingo
pranciškonų bažnyčioje, Aizenštato vyskupijoje. Beatifikacijos
iškilmėje, kurioje dalyvavo gausi Austrijos ir Vengrijos vyskupų
delegacija, Vengrijos prezidentas Ferencas Madlis, paskutinio
Austrijos imperatoriaus sūnus 90-metis Otas fon Habsburgas, kiti
žymūs visuomenės veikėjai ir aristokratų palikuonys, Šventasis
Tėvas pabrėžė, kad naujasis palaimintasis Laslas niekada žemiškojo
turto nestatė pirmiau nei autentiškos gerovės danguje. Tegu jo
šeimos gyvenimo pavyzdys ir dosnus krikščioniškas solidarumas
tampa visiems padrąsinimu ištikimai sekti Evangelija.
* * *
Per beveik 25 savojo pontifikato
metus popiežius Jonas Paulius II jau paskelbė įvairių pasaulio
tautų 1308 palaimintuosius ir 464 šventuosius. Deja, tarp jų tėra
vienintelis Lietuvos Katalikų Bažnyčios atstovas. Nors pastaruoju
metu galimai kanonizacijai iškelta nemažai lietuvių kandidatų,
tačiau jų bylų tyrimo eiga vyksta lėtai.
Mindaugas BUIKA
© 2003 "XXI amžius"