Į
Gedimino kalną - keltuvu
|
Vilniečiai ir miesto svečiai
Gedimino kalno viršūnę galės pasiekti keltuvu
Algirdo Sabaliausko (ELTA)
nuotrauka |
Praėjusį ketvirtadienį po pietų
sostinėje pradėjusiu veikti keltuvu į Gedimino kalną pirmieji pakilo
premjeras Algirdas Brazauskas su žmona Kristina, lydimi kultūros
ir užsienio reikalų ministrų, kultūros paveldo saugotojų, statybininkų,
žurnalistų. A. Brazauskas minėjo, kad prieš statybos pradžią įvertinti
įvairūs galimi keltuvai, tarp jų ir pakabintas ant troso, kad būtų
galima kylant į Gedimino kalną iš aukštai apžvelgti Vilnių. Tačiau,
pasak Premjero, pasirinktas pigiausias ir saugiausias variantas
- Austrijos firmos ABS Transportbahnen bėginis keltuvas. Premjeras
prisiminė, kad pernai Seime svarstant šių metų valstybės biudžeto
projektą buvo siūlymų tam projektui skirtus 3,5 milijono litų panaudoti
kitoms reikmėms, bet Vyriausybė apgynė savo siūlymą finansuoti šią
statybą. Pasidžiaugęs, jog jo šalies firma greitai - per pusę metų
- suprojektavo ir pastatė keltuvą Lietuvos istorinėje vietoje, Austrijos
ambasadorius Lietuvoje Michaelis Švarcingeris pabrėžė, kad iš pirmo
žvilgsnio šis įrenginys atrodo paprastas, bet tai labai modernus
ir sudėtingas gaminys, sudėtingas jo valdymas.
71 metro ilgio trasą keltuvas į kalną pakyla per 35 sekundes, o
visa pakilimo procedūra su keleivių įlipimu ir išlipimu trunka apie
minutę. Vienu metu į kalną gali kilti 16 žmonių. Keltuvas ypač pravers
senyvo amžiaus žmonėms, tėvams su mažais vaikais. Jis kyla iš Nacionalinio
muziejaus vienintelio uždarojo kiemo, į kurį galima patekti nuo
Neries upės pusės. Premjeras siūlė Nacionalinio muziejaus administracijai
ir Vilniaus pilių direkcijai keltuvo prieigas padaryti lankytojams
patrauklia vieta - įrengti suoliukus, kavinę.
Keltuvą buvo planuota įrengti iki Lietuvos valstybės - karaliaus
Mindaugo karūnavimo 750 metų jubiliejaus, tačiau darbus sustabdė
architektūriniai tyrinėjimai. Vilniaus pilių direkcijos vadovas
Saulius Andrašūnas minėjo, kad toje vietoje rasta XVII amžiuje statyta
siena, ankstesnių amžių medinių pastatų liekanų, taip pat metalinė
plokštelė su neįskaitomu užrašu, pagaminta, kaip spėjama, tarp XIV
ir XVI amžių. Gal tai anų laikų vilniečių linkėjimai keltuvo statytojams,
- pajuokavo Vilniaus pilių direkcijos vadovas. Jis sakė, kad panašūs
Austrijos firmos ABS Transportbahnen bėginiai keltuvai yra įrengti
150 šalių. Artimiausi - Rumunijoje ir Čekijoje.
Keltuvas veiks nuo 10 val. ryto iki 19 val. vakaro - kaip ir pilies
muziejus. Porą savaičių jis kels nemokamai, vėliau bus patvirtintos
bilietų kainos.
Pagal Eltą
© 2003 "XXI amžius"
|