Svarbiausia,
kad jis buvo enkavėdistas
Atviras laiškas Chaimui Bargmanui
(Atsiliepiant į XXI amžiaus, 2003 07 18, Nr. 56 straipsnius
Vieni jį niekino..., Vėl grįžtant prie straipsnio ir Tęsiant
pokalbį)
Su dideliu susidomėjimu perskaičiau
paminėtus straipsnius ir labai pasipiktinau Chaim Bargman noru
bet kuriuo būdu nuplauti nekaltų Lietuvos žmonių kraują nuo sovietinio
enkavėdisto Eusiejaus Rozausko (Ovsiej Rozovskij, kaip rašo Ch.Bargman)
munduro bei padaryti jį angeliuku, išgelbėjusiu kun. Antaną
Ylių nuo mirties. Net jeigu taip ir buvo (nors tai neįtikėtina),
ką patvirtina archyvuose rasti dokumentai bei kiti šaltiniai,
tai yra tik Ch.Bargman fantazija. Enkavėdistas E.Rozauskas angelu
niekuomet netaps. Jis buvo mūsų tautos budelis ir toks visuomet
liks. Ch.Bargman net siūlo sandorį - per Valstybinį Lietuvos žydų
muziejų siūlyti (o kaip jis rašo, tą ir padarė) pristatyti po
mirties kun.A. Ylių apdovanoti Žūvančiųjų gelbėjimo kryžiumi.
Kas tai? Gal tai atpildas už tai, kad nebus viešai skelbiama tikroji
enkavėdisto E.Rozausko veikla? Mat, E.Rozauskas žydas. Štai
todėl Ch.Bargman, puikiai žinodamas dabartinę situaciją, kuomet
mūsų valstybė ir tautiečiai nepagrįstai kaltinami masiniu žydų
holokaustu (atskiri atvejai neginčijami - J.J.) vokiečių okupacijos
metais, eskaluoja šį klausimą, tikėdamasis, jog lietuviai nedrįs
tam prieštarauti ir tuo būdu dar vienas sadistas bei žmogžudys
bus išteisintas arba bent jau pamirštas.
Jūs labai apsirikote, Ch.Bargman. Ir visai ne todėl, kad enkavėdistas
E.Rozauskas buvo žydas. Svarbiausia, kad jis buvo enkavėdistas
- geležinio Felikso gvardietis, o ar jis buvo lietuvis, rusas,
lenkas ar žydas, tai jau ne taip ir svarbu.
Bet tegul kalba faktai.
Perskaitęs šiuos straipsnius labai susidomėjau enkavėdisto E.Rozausko
asmeniu. Juolab kad tyrinėjant NKGB-NKVD-MGB siautėjimą Lietuvoje
1940-1953 metais, enkavėdisto E.Rozausko pavardė minima labai
dažnai. Tokie yra faktai, Ch.Bargman, ir niekur nuo to nedingsi,
net jei ir labai norisi.