Atnaujintas 2004 m. sausio 23 d.
Nr. 7
(1210)

Krikščioniškos minties, kultūros ir visuomenės laikraštis

RUBRIKOS

ARCHYVAI

2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai

Evangelinis raugas tėvynės ateičiai

Teologijos fakultetas Vytauto Didžiojo universitete

VDU Katalikų teologijos
fakulteto dekanas
mons. doc. dr. Vytautas Steponas Vaičiūnas
Ričardo ŠAKNIO nuotrauka

Nuo širdies smūgio 1993 metais staiga mirus naujai atkurto Vytauto Didžiojo universiteto Teologijos fakulteto ir Kauno tarpdiecezinės kunigų seminarijos dekanui kun. dr. Viktorui Butkui, sunku buvo rasti administracinių gabumų turintį teologijos žinovą kunigą užimti šias pareigas. Šias pareigas pagaliau sutiko eiti jau ir taip kitais darbais apkrautas kun. dr. Vytautas Steponas Vaičiūnas. Naujasis fakulteto dekanas parodė daug sumanumo, ištvermės ir rūpestingumo. Fakultetas išsiplėtė. Prabėgo dešimt metų. Šios sukakties proga mons. doc. dr. V.Vaičiūnui, KTF VDU dekanui, buvo pateikti trys klausimai. Jo atsakymai bent iš dalies atskleidžia šio Lietuvoje vienintelio Katalikų teologijos fakulteto reikšmę


Bažnyčia ir moksleivių mokymas

Turime dėkoti Dievui už tą malonę, kad mūsų tautai suteikta galimybė būti krikščioniška šalimi. Tačiau ar taip yra iš tikrųjų? Visgi per apklausą per 80 proc. pasisakė esą katalikai.

Mūsų visuomenė išgyveno per 50 žiaurių ateizmo metų, o tai paliko pakankamai gilų pėdsaką žmonių sąmonėje. Todėl nenuostabu, kad Lietuvoje labai daug įvairių pažiūrų, pasaulėžiūrų, sektų ir net tikėjimų. Visi žinome, kad šiandien pas visus dar nemažai yra nuoširdžių ateistų, kurie savo gyvenimo prasmę mato kovodami su tikėjimu, tai atlikdami labai subtiliai.


Tikybos mokymas ir parapinė katechezė

Pastaruoju metu daug diskusijų sukėlė parapinės katechezės įvedimas Lietuvos Katalikų Bažnyčios parapijose. Visuomenėje pradėta svarstyti, ką mokiniai veiks tikybos pamokose bei kam jos skirtos.

Tačiau Bažnyčios dokumentai įpareigoja netapatinti parapinės katechezės ir religinio ugdymo mokykloje, nes šios religinio ugdymo sritys vykdomos skirtingomis sąlygomis ir turi netapačius tikslus bei uždavinius. Tuo tarpu Lietuvoje daugiau kaip dešimtmetį nedaroma žymesnio skirtumo tarp to, kaip ir kokie tikėjimo dalykai teikiami mokykloje, o kokie ir kaip – parapijose.

Atgal | Pirmasis puslapis | Redakcija