Kiekvienas angelas turi savo istoriją
Gabrielė Kuizinaitė,
menotyrininkė
|
Egidijos Brinkytės paveikslas
|
|
Egidija Brinkytė, Angelo plazdėjimas
|
|
Egidijos Brinkytės paveikslas
|
Kauno Paminklinės Kristaus Prisikėlimo bažnyčios konferencijų salėje kaip vienas ciklo Dialogas žodis ir spalva renginių eksponuota jaunos menininkės tapytojos Egidijos Brinkytės darbų paroda Angelų muzika.
E. Brinkytė gimė, užaugo ir mokėsi Pajūryje (Šilalės r.). Šiuo metu gyvena ir kuria Klaipėdoje. 20012004 metais studijavo Kauno kolegijos J. Vienožinskio menų studijų centre ir įgijo tapytojos specialybę. 20042006 metais Šiaulių universiteto menų fakultete įgijo dailės ir dizaino mokytojos specialybę bei pedagogo kvalifikaciją, o 2015 metais apgynė tapybos magistro laipsnį. Studijų metais menininkė kurį laiką yra praleidusi Kaune, todėl neatsitiktinai ši paroda ir surengta Kauno Kristaus Prisikėlimo bažnyčioje.
Tapyti angelus E. Brinkytė pradėjo, kai prieš porą metų buvo pakviesta dalyvauti plenere Anykščiai angelų miestas, kurį organizavo Angelų muziejus. Plenero dalyviai turėjo užduotį nutapyti angelus. Tada menininkė galvojo, kaip atrodys jos angelai, kokį įvaizdį turės, mąstė, kad kiekvienas iš mūsų turėtų turėti savo angelą, kurio išvaizda keičiasi kintant mūsų emocijoms, tik mes tai įvardijame sėkme, mūza, angelu. Dalyvaudama Anykščių tapybos plenere tapytoja beveik kiekvienai emocijai ir sričiai nutapė po angelą tai Keliautojų, Muzikos, Meilės, Liūdesio, Džiaugsmo, Baimės, Ilgesio angelai. Tai ne pirmasis paveikslų ciklas religine tema Tytuvėnų sakralinio ansamblio gaisras buvo jos magistrinio darbo tema.
Studijuodama Šiaulių universitete tapytoja E. Brinkytė pajuto, kas yra absoliuti kūrybinė laisvė, ir pradėjo eksperimentuoti formomis ir spalvomis. Forma ir spalvos jaučiamos visuose menininkės darbuose, tačiau paveikslų cikle Angelų muzika formos ir spalvos poveikis stipriausias. Bažnyčioje eksponuotas paveikslų ciklas Angelų muzika, kurtas 20132015 metais. Paveikslai sukurti naudojant skirtingas tapymo technikas.
Paveikslas Angelo plazdėjimas sukurtas be teptuko, o pasitelkiant liejimo techniką. Šiame paveiksle angelas vaizduojamas kaip nematoma, bet įsivaizduojama neapčiuopiama būtybė. Paveiksle vaizduojamas tik angelo sparno fragmentas. Kūrinio kompozicijoje vyrauja mėlynos ir geltonos spalvos, dažnai siejamos su dangumi ir saule. Mėlynos spalvos įtaka E. Brinkytės kūryboje jaučiama dar nuo tada, kai paskaitas lankė pas tapytoją doc. Arūną Uogintą.
Paveikslo Sergėtojas idėja dailininkei kilo lankantis Klaipėdos Juozapo darbininko bažnyčioje. Menininkei įspūdį padarė altorius, kuriame nuo pat bažnyčios viršaus iki apačios vaizduojama prisikėlusio Kristaus skulptūra, šią galingą skulptūrą drobės fone apšviečia įvairių spalvų šešėliai, kurie pagyvina paveikslą. Šio reginio įkvėptas paveikslas Sergėtojas iš kitų parodos eksponatų labiausiai išsiskiria parinktų spalvų ryškumu, kitokia drobės paviršiaus faktūra.
Religiniuose paveiksluose svarbu vidinės harmonijos atspindžiai, išgauta spalvų faktūra, dėmesys paveikslų siužetams ir istorijoms. Paveiksluose jaučiama savita personažų, šiuo atveju, angelų, kalba. Darbuose vyrauja dekoratyvios ir abstrakčios tapybos formos. Kūryboje jaučiamas stiprus ryšys su religija, filosofija, muzika, kartais net vizuali paveikslų kalba supoetinama. Nors šie darbai yra iš to paties kūrinių ciklo, tačiau skiriasi savo stilistika.
Paveiksluose angelas vaizduojamas kaip metafora, kaip įsivaizduojama būtybė žmonių pasaulyje. Kurdama religinio paveikslo naratyvą menininkė dažnai remiasi Biblijoje pateiktais įvaizdžiais: tapydama paveikslą Angelo rūpestis menininkė rėmėsi Naujojo Testamento ištrauka Staiga sudrebėjo žemė: Viešpaties angelas nužengė iš dangaus, nurito šalin akmenį ir atsisėdo ant jo (Mt 28, 2), tapydama paveikslą Tylos aidas, prisiminė citatą: Jiems pasirodė Viešpats angelas ir juos nutvieskė Viešpaties šlovės šviesa (Lk 2, 910), o tapydama paveikslą Su angelu dviese, mąstė: Jam pasirodė iš dangaus angelas ir jį sustiprino (Lk 22, 43).
Religiniuose tapytojos E. Brinkytės siužetuose dažniausiai sutinkama angelo figūra arba religinis siužetas siejamas su Bažnyčia. Paveiksluose atsispindi ir tam tikra nuotaika, menininkę domina pasaulio simboliniai religiniai aspektai. Vaizduojamų objektų pasirinkimo spektras itin platus ir nevienareikšmiškas. Kiekvieno paveikslo stilistika labai įvairi ir kintanti: nuo dekoratyvumo pereinama prie figūrinių abstrakcijų ir abstrakčių formų. Šiuose darbuose vyrauja ekspresyvios paveikslo kompozicijos. Paveiksluose naudojamos įvairios spalvos: geltona ir įvairūs mėlynos spalvos atspalviai kuria žaismingą nuotaiką bei atmosferą, žalsvi, rudi, juodi spalvų koloritai, esantys paveikslų siužetuose, priskiriami melancholijos ir liūdesio spalvoms, tačiau jie turtingi turiniu.
Kiekvienas iš mūsų žinome, kad turime angelą sargą, bet skirtingai jį įvardijame. Angelo niekas nėra matęs, ir nieko nežino, kaip jis atrodo. Bet mes jį sužmoginame, vaizduojame kaip žmogų su sparnais. Angelas jau ir Senajame Testamente išlikęs kaip pusiau dieviška būtybė, turinti arba neturinti fizinio pavidalo, o kartais tik kaip sapnuose regimas jo pavidalas, pasakojo menininkė.
Menininkės darbai kupini dieviškojo pasaulio paslapties, apmąstymų, skatina įsigilinti į kūrinio paslaptingumą. Ši paroda puiki proga ne tik susipažinti su jaunos ir perspektyvios menininkės E. Brinkytės savito braižo kūryba, nutapytais angelais, tačiau ir atrasti savo angelą sargą, globėją.
Daugiau informacijos apie tapytojos E. Brinkytės kūrybą galite
rasti jos internetiniame puslapyje http://brinkytee.weebly.com.
© 2015 XXI amžius
|