|
Tarnystė vargstantiems ir kenčiantiems
Generalinės Caritas Internationalis asamblėjos bruožai
Mindaugas Buika
|
Popiežius Pranciškus remia Caritas
pasaulinę kovos prieš badą kampaniją
|
Didelis Popiežiaus dėmesys Tai, kad popiežius Pranciškus prieš savaitę Romoje vykusią 20-ąją Generalinę pagrindinės Katalikų Bažnyčios socialinės paramos organizacijos Caritas internationalis asamblėją pradėjo aukodamas šv. Mišias, rodo ypatingą šios ir Lietuvoje gerai pažįstamos struktūros vertinimą. Juk paprastai vykstant kokios nors Vatikano ar kitos bažnytinės struktūros suvažiavimui, Šventasis Tėvas tik trumpam su delegatais susitinka jiems skirtoje audiencijoje, pasako kalbą su atitinkamais palinkėjimais. Popiežiaus vadovaujamomis pamaldomis Šv. Petro bazilikoje pradedami tik išskirtinės svarbos renginiai, pavyzdžiui, Vyskupų Sinodai. Todėl viso pasaulio karitiečiai tokiu Šventojo Tėvo dėmesiu turi didžiuotis bei jausti didelę įpareigojančią atsakomybę savo veikloje. Gegužės 12 dieną Vatikano katedroje aukotose šv. Mišiose dalyvavo beveik 400 kas ketveri metai vykstančios asamblėjos delegatų, atstovavusių 165 nacionalinėms Caritas organizacijoms. Pasaulyje yra daugiau kaip du milijonai bendradarbių ir talkininkų. Beje, 165-ąja Caritas Internationalis nare tapo jauniausia Afrikos valstybė Pietų Sudanas, viena skurdžiausių ir pilietinių konfliktų kankinama šalis, kuriai tikėjimu ir artimo meile grindžiama parama labai reikalinga. Iki gegužės 17 dienos vykusioje Generalinėje Caritas Internationalis asamblėjoje delegatai apsvarstė per pastaruosius ketverius metus atliktus darbus, priėmė naują strateginių krypčių veiklos programą, išrinko vadovybę kitai kadencijai.
|
|
Ateik, Tiesos Dvasia!
Kun. Vytenis Vaškelis
Kalėdos ir Velykos svarbiausios šventės. O Sekminės? Be Šventosios Dvasios nebūtų nei Kristaus gimimo, nei Jo prisikėlimo iš numirusiųjų. Jei nebūtų Švenčiausios Trejybės trečiojo Asmens, niekas neegzistuotų net pats Dievas. Jis yra nedalomas, ir Dievas Dvasia drauge su Dievu Tėvu bei Dievu Sūnumi egzistuoja amžinai. Atsiribojame nuo žmogiško mąstymo paviršutiniškumo: Trejybės Asmenys nėra trys dievai, bet viena aukščiausioji Būtybė Viešpats, nuolat pasiliekantis dieviškoje malonėje. Pasak Bažnyčios mokymo, Dievą išpažįstame vieną, bet ne vienasmenį. Trijų Asmenų prigimties pagrindas yra tas pats dieviškas, bet Jų veikimo pobūdis esti savitas. Katekizme skaitome: Dievas Tėvas yra ne vien Kūrėjas, Jis nuo amžių yra Tėvas santykyje su savo vienatiniu Sūnumi, kuris savo ruožtu yra nuo amžių Sūnus tik santykyje su savo Tėvu: Niekas nepažįsta Sūnaus, tik Tėvas, nei Tėvo niekas nepažįsta, tik Sūnus ir kam Sūnus panorės apreikšti (Mt 11, 27).
|
|
|