|
Kalifornijos apaštalo kanonizacija
Apie pranciškono šv. Jonipero Seros misijų nuopelnus
Mindaugas Buika
|
Popiežius Pranciškus su Los Andželo
arkivyskupu Choze Gomesu
|
Ispaniška iškilmė Vašingtono šventovėje Popiežiui Pranciškui su apaštaliniu vizitu šiuo metu lankantis Jungtinėse Amerikos Valstijose (tos pačio kelionės metu jis pabuvojo ir Kuboje, apie tai bus išsamiau rašoma kituose XXI amžiaus numeriuose), svarbiausi programos įvykiai, be abejonės, bus rugsėjo 25 dieną sakoma kalba Jungtinių Tautų būstinėje Niujorke, šiai didžiausiai tarptautinei organizacijai minint 70-ąsias įkūrimo metines, savaitgalį dalyvavimas Filadelfijoje vykstančiame 8-ajame Pasaulio šeimų susitikime. Tačiau pačiai JAV Katalikų Bažnyčiai, visai tos šalies katalikybės istorijai bei dabartiniam Pašvęstojo gyvenimo metų ir naujosios evangelizacijos kontekstui turbūt svarbiausias vizito įvykis buvo rugsėjo 23 dieną sostinėje Vašingtone Šventojo Tėvo vadovaujama Kalifornijos apaštalu vadinamo pranciškono kunigo Junipero Seros (Junipero Serra, 17131784) kanonizacija. Pripažįstant būtent iš Ispanijos kilusio brolio šv. J. Seros bei kitų ispanų misionierių nuopelnus plėtojant tikėjimą šiame regione ir tai, kad dabar, migracijos dėka beveik 40 proc. JAV katalikų yra vadinamieji hispanies, tai yra ispaniškai kalbantys atvykėliai iš Lotynų Amerikos arba jų palikuonys, minėtos paskelbimo šventuoju iškilmės Vašingtono nacionalinėje Dievo Motinos šventovėje vyko ispanų kalba. Tai buvo patogu ir pačiam popiežiui Pranciškui, kuris yra kilęs iš Argentinos, taigi, jo gimtoji kalba irgi yra ispanų.
|
|
Širdies amputacija esminė pasikeitimo sąlyga
Kun. Vytenis Vaškelis
Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad Jėzus pernelyg radikaliai mums liepia kovoti su nuodėme: Jei tavo rankos, kojos ir akys tave traukia į nuodėmės bedugnę, pašalink juos (Mk 9, 4347). Primityviai suvokiant šių paliepimų neįmanoma vykdyti, nes savo kūno dalių žalojimas prieštarauja Dievo Sūnaus misijai žemėje, kurios esminis tikslas kiekvieną žmogų išgelbėti, o ne jį nubausti, luošinti... Tačiau kadangi nuodėmės klasta yra rafinuočiausias blogis pasaulyje, tai Viešpats imasi net paradoksalių kalbos priemonių, kad savo klausytojus ne tik paskatintų giliau susimąstyti, bet ir ryžtis taisytis. Jėzus pasinaudoja senovės semitams (gr. Sēm < hebr. Šem Simas (vieno Nojaus sūnų vardas)) būdinga simbolių kalba, kuri, išreikšta radikaliais žodžiais, byloja apie būtinybę taip padėti žmogui apsispręsti ir laikytis Jo mokslo, kad tai prilygtų mūsų šventojo karalaičio Kazimiero gyvenimo Kristuje ištarmei: Geriau mirti, bet nenusidėti.
|
|
|