Farmacininkai gviešiasi sveikuolių vardo
Sigita Kriaučiūnienė
Lietuvos sveikuolių sąjungos viceprezidentė
Jau kuris laikas Lietuvos gyventojai kiekvieną
mėnesį savo pašto dėžutėse randa 24 puslapių Camelia vaistinės
reklaminę brošiūrą, pavadintą Sveikuoliai, kurioje pateikiama
informacija apie vaistus, vaistukus, papildus, papildėlius ir jiems
teikiamas nuolaidas.
LR valstybinio patentų biuro internetiniame puslapyje
www.vpb.lt viešai skelbiama, kad Kaune įsikūrusi UAB Reklamos sklaida
2012 m. birželio 8 d. pateikė paraišką patentuoti prekės ženklą
Sveikuoliai, kurio pavadinimu platinama Camelia vaistinių tinklo
reklama.
Organizacija, vienijanti sveiką gyvenseną propaguojančius
klubus, 1996 metais buvo pavadinta Lietuvos sveikuolių sąjungos
pavadinimu, kuris kilo būtent iš šių dviejų žodžių sveik ir
uoliai.
Kažkaip tas viršelis ir užrašų SVEIK-UOLIAI ir
SVEIKUOLIAI naudojimas šitame kontekste mane šiek tiek supykdė,
o gal ir supykino. Vis dar bandau susivokti, dalinasi savo mintimis
Sveikatos mokslų universiteto doktorantė Vaida Liutkutė, savo pašto
dėžutėje radusi Camelia vaistinių tinklo produkciją reklamuojantį
leidinį.
Tai serijinis reklaminis leidinys, parodantis
realybę, kaip farmacijos įmonės manipuliuoja žmonių sąmone...
sako žurnalistas Juozas Dapšauskas.
Sveikuolių klubai pradėti kurti dar 1995 metais,
pagrindinė jų veiklos kryptis buvo ir yra puoselėti tautos išminčių
suformuluotą holistinės sveikatos sampratą, burti žmones, besirūpinančius
savo sveikata, ir skleisti sveikos gyvensenos žinias. Vaistų, vitaminų
ir papildų reklama niekada nebuvo ir niekada nebus sveikuolių klubų
veiklos dalis. Tačiau internete neseniai atsirado Walmark farmacinės
kompanijos įkurtas puslapis www.sveikuoliuklubas.lt, kuriame rasite
vitaminų, papildų, vyriškumą skatinančių tablečių reklamą...
Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentas Dainius
Kepenis tokią veiklą vertina labai aiškiai: Čia pavyzdys, kaip
vagis farmamafija, kuri tiek jau nukvako ir aptemo protas nuo
godumo, kad tėvą ir motiną kartu su vaikais ir anūkais parduotų
dėl papildomo pelno.
Labai stebina, kad farmacijos kompanijos, dažnai
galinčios samdytis profesionalius marketingo specialistus, imasi
tokios smulkiems spekuliantams būdingos taktikos: vogti idėjas iš
kitų ir užpatentuojant paversti jas savomis. Vadybos požiūriu, tai
rodo menką kompetenciją ir nesugebėjimą sukurti išskirtinio prekės
ženklo, kuris galėtų garsinti kompaniją ir leistų išsiveržti į priekį
konkurencinėje kovoje dėl rinkos. Taip elgiasi rinkos atstumtieji.
Stiprios kompanijos visada kuria kažką iškirtinio, patentuoja tai,
ką sukuria pačios, ir didžiausia negarbe laiko idėjų plagijavimą
ir kopijavimą.
Kita vertus, spekuliantų veiklos taktiką perėmusioms
kompanijoms reikėtų žinoti, kad sveikai gyvenantys žmonės sveikai
ir mąsto, todėl tokių prekės ženklų pasirodymas rinkoje sukelia
pasipiktinimą, nepasitenkinimą ir priešingą efektą tarp tų sveikuolių,
kurie vis dar užsuka į vaistines. Sveikuolis yra tas, kuris yra
sveikas ir jam nei vaistų, nei papildų, nei vitaminų iš vaistinės
dažniausiai neprireikia.
Tiems, kurie vis dar ieško sveikatos poliklinikoje,
ligoninėje, vartodami vaistus ir papildus, skiepydamiesi, brošiūros
pavadinimas neturi didelės reikšmės, nes jie ieško pigių prekių
ir nuolaidų, o toks vaistų reklamos būdas pasisavinant sveikuolio
vardą ir įvaizdį, yra įžeidimas visiems sveikai gyvenantiems žmonėms,
kurie nuo šiol yra kviečiami aplenkti Camelia vaistinių tinklą
ir vengti bendrovės Walmark produkcijos. Yra begalė kitų vaistinių
tinklų ir papildus parduodančių kompanijų, kurios nebando gvieštis
svetimo vardo ir įžūliai nesityčioja iš Lietuvoje vis populiarėjančios
sveikos gyvensenos idėjos.
© 2013 XXI amžius
|