„XXI amžiaus“ priedas apie gyvybės apsaugą Nr.3 (148)

2013 m. kovo 8 d.


PRIEDAI

žvilgsniai

pro vita

Horizontai

Kristus ir pasaulis

Sidabrinė gija

Atodangos

Abipus Nemuno


 

Farmacininkai gviešiasi sveikuolių vardo

Sigita Kriaučiūnienė

Lietuvos sveikuolių sąjungos viceprezidentė

Jau kuris laikas Lietuvos gyventojai kiekvieną mėnesį savo pašto dėžutėse randa 24 puslapių „Camelia“ vaistinės reklaminę brošiūrą, pavadintą „Sveikuoliai“, kurioje pateikiama informacija apie vaistus, vaistukus, papildus, papildėlius ir jiems teikiamas nuolaidas.

LR valstybinio patentų biuro internetiniame puslapyje www.vpb.lt viešai skelbiama, kad Kaune įsikūrusi UAB „Reklamos sklaida“ 2012 m. birželio 8 d. pateikė paraišką patentuoti prekės ženklą „Sveikuoliai“, kurio pavadinimu platinama „Camelia“ vaistinių tinklo reklama.

Organizacija, vienijanti sveiką gyvenseną propaguojančius klubus, 1996 metais buvo pavadinta Lietuvos sveikuolių sąjungos pavadinimu, kuris kilo būtent iš šių dviejų žodžių – „sveik“ ir „uoliai“.

„Kažkaip tas viršelis ir užrašų SVEIK-UOLIAI ir SVEIKUOLIAI naudojimas šitame kontekste mane šiek tiek supykdė, o gal ir supykino. Vis dar bandau susivokti“, – dalinasi savo mintimis Sveikatos mokslų universiteto doktorantė Vaida Liutkutė, savo pašto dėžutėje radusi „Camelia“ vaistinių tinklo produkciją reklamuojantį leidinį.

„Tai – serijinis reklaminis leidinys, parodantis realybę, kaip farmacijos įmonės manipuliuoja žmonių sąmone...“ – sako žurnalistas Juozas Dapšauskas.

Sveikuolių klubai pradėti kurti dar 1995 metais, pagrindinė jų veiklos kryptis buvo ir yra puoselėti tautos išminčių suformuluotą holistinės sveikatos sampratą, burti žmones, besirūpinančius savo sveikata, ir skleisti sveikos gyvensenos žinias. Vaistų, vitaminų ir papildų reklama niekada nebuvo ir niekada nebus sveikuolių klubų veiklos dalis. Tačiau internete neseniai atsirado „Walmark“ farmacinės kompanijos įkurtas puslapis www.sveikuoliuklubas.lt, kuriame rasite vitaminų, papildų, „vyriškumą“ skatinančių tablečių reklamą...

Lietuvos sveikuolių sąjungos prezidentas Dainius Kepenis tokią veiklą vertina labai aiškiai: „Čia pavyzdys, kaip vagis – farmamafija, kuri tiek jau nukvako ir aptemo protas nuo godumo, – kad tėvą ir motiną kartu su vaikais ir anūkais parduotų dėl papildomo pelno“.

Labai stebina, kad farmacijos kompanijos, dažnai galinčios samdytis profesionalius marketingo specialistus, imasi tokios smulkiems spekuliantams būdingos taktikos: vogti idėjas iš kitų ir užpatentuojant paversti jas savomis. Vadybos požiūriu, tai rodo menką kompetenciją ir nesugebėjimą sukurti išskirtinio prekės ženklo, kuris galėtų garsinti kompaniją ir leistų išsiveržti į priekį konkurencinėje kovoje dėl rinkos. Taip elgiasi rinkos atstumtieji. Stiprios kompanijos visada kuria kažką iškirtinio, patentuoja tai, ką sukuria pačios, ir didžiausia negarbe laiko idėjų plagijavimą ir kopijavimą.

Kita vertus, spekuliantų veiklos taktiką perėmusioms kompanijoms reikėtų žinoti, kad sveikai gyvenantys žmonės sveikai ir mąsto, todėl tokių prekės ženklų pasirodymas rinkoje sukelia pasipiktinimą, nepasitenkinimą ir priešingą efektą tarp tų sveikuolių, kurie vis dar užsuka į vaistines. Sveikuolis yra tas, kuris yra sveikas ir jam nei vaistų, nei papildų, nei vitaminų iš vaistinės dažniausiai neprireikia.

Tiems, kurie vis dar ieško sveikatos poliklinikoje, ligoninėje, vartodami vaistus ir papildus, skiepydamiesi, brošiūros pavadinimas neturi didelės reikšmės, nes jie ieško pigių prekių ir nuolaidų, o toks vaistų reklamos būdas pasisavinant sveikuolio vardą ir įvaizdį, yra įžeidimas visiems sveikai gyvenantiems žmonėms, kurie nuo šiol yra kviečiami aplenkti „Camelia“ vaistinių tinklą ir vengti bendrovės „Walmark“ produkcijos. Yra begalė kitų vaistinių tinklų ir papildus parduodančių kompanijų, kurios nebando gvieštis svetimo vardo ir įžūliai nesityčioja iš Lietuvoje vis populiarėjančios sveikos gyvensenos idėjos.

 

Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija