Smurto prieš moterį propaganda
Pažįstama socialinė darbuotoja, jau keliolika metų padedanti seksualinį ir kitokį smurtą patyrusioms moterims, kone verkdama paprašė: Parašykite kur nors, juk neturi, negali šitaip būti. Vaikštome po Kauno Akropolį, o tenai didžiuliai kino plakatai Šėtono belaukiant. Plakatuose apverstas kryžius, ant jo prikalta nėščia, krauju srūvanti moteris... Aplinkui tėveliai su vaikučiais krykštauja, vaikučiai ledus laižo... Viskas normalu? Šventa ir nevaržoma meninės saviraiškos laisvė?
Suprantama, saviraiškos laisvė itin kilnus reikalas, o cenzūra didelis blogis. Suprantama, reikšdamas nepasitenkinimą akivaizdžiomis perversijomis, eksponuojamomis viešumoje, būtinai susilauksi visuotinės tolerancijos (?) skelbėjų netolerantiškos paniekos: Ir vėl tie kunigėliai nerimsta, neužtenka jiems prieš abortus, legalią prostituciją, azartinius lošimus rėkti dar ir kino išraiškos priemones reglamentuoti užsimanė. Katalikiško Irano, ne kitaip, užsigeidė...
Ir susivoki, mažas žmogus būdamas, kad tavo abejonės ir pasišlykštėjimas vieša sadizmo reklama prilygsta bjauriojo ančiuko cypsėjimui prieš pinigingų kiemo paukščių chorą. Bet vis dėlto, jeigu jau priimame nūnai neginčijamus demokratijos ir lygių teisių postulatus, ar tokia jau teisėta vieša minėtos meninės išraiškos ekspozicija? Ar kas nors atsiklausė didesnės visuomenės dalies, tų pačių tėvelių su vaikučiais, ar jie sutinka, kad jų atžalų sąmonę nuo mažumės pripildytų prievartos prieš nėščią moterį vaizdiniai, kad būtent viešos erdvės būtų tokiais vaizdiniais dekoruojamos?
Krikščionys Lietuvoje nuolat ir nepagrįstai, ir tendencingai kaltinami siekimais viską drausti. Tas viskas paprastai yra nepaneigiamą destrukciją, savinaiką plečiantys gyvenimo būdo iškraipymai, kaip, sakysime, pastangos kuo prieinamesnį padaryti alkoholio vartojimą. Tačiau tai platesnė tema. Apskritai bet kokia civilizacija, net ir labai liberali, nuo urvinio gyvenimo stiliaus skiriasi tam tikrais sutartiniais, visų prisiimamais ribojimais, neišvengiamais draudimais, jeigu norite tabu (kaip besityčiotų Be tabu tipo liaudies linksminimo laidos). Nelikus jokių vadinamųjų tabu, (esame ilgoje žmonijos istorijoje tokių būsenų patyrę) labai nejaukus ir nesaugus tampa netgi uoliausių draudimų priešininkų gyvenimas...
Šėtono nereikėtų šauktis, nes, kai jis ateina, visiems nebūna labai gerai, ypač tada, kai nupiginama žmogaus gyvybė ir jos šaltiniai, kai smurtas prieš nėščią moterį gali būti eksponuojamas kaip meno kūrinys ir nesukelti visuotinio atmetimo. Verta pamąstyti, ar tai tikrai tasai laisvės ir gerovės kelias, kuriuo norėtume eiti.
Kun. Robertas Grigas,
Lietuvos laisvės kovos dalyvis
Kaunas
© 2014 XXI amžius
|