|
Bloga demokratija ir geras religinis fundamentalizmas Imantas MELIANAS. politikos apžvalgininkas Neseniai mano geras bičiulis Audrius Bačiulis papriekaištavo man, jog aš pernelyg dažnai rašau straipsnius - atkirčius", kuriais oponuoju kitiems autoriams. Tarsi pats negalėtum iškelti kokią nors problemą ir ją išgvildenti" - tąsyk tarė žinomas žurnalistas. Teko sutikti su jo nuomone ir... vėl daryti tą patį. Tiesiog negalėjau paliktibe atsako dr. Leto Pal-maičio naujausią opusą (Dvidešimt klausimų dėl Čečėnijos ir Kaukazo" (Slaptieji takai", Nr. 5)), kuris, švelniai tariant, dezorientuoja skaitytoją. Prisimenu gerbiamą L. Palmaitį nuo Atgimimo laikų, kai jis bandė prikelti naujam gyvenimui prūsų kalbą ir parašė tuo tikslu keletą visai įdomių knygelių. Nežinojau, kad šiuo metu jis persikvalifikavo į politologus ir atstovauja kažkokiai negirdėtaiorganizacijai - Kaukazo dekolonizavimo sąjūdžiui". Galų gale tai neturi jokiosypatingos reikšmės, todėl iš karto pereisiu prie reikalo esmės. Iš pat pradžių paminėsiu, kad vartosiu kitokį nei oponentas nepripažintos kovojančios valstybės pavadinimą - ne Čečėnijos Respublika Ičkerija (ČRI), kuris yra nevykęs pažodinis vertimas iš rusų kalbos, o Ičkerijos Čečėnų Respublika (IČR). Asociacija Lietuva - Ičkerija" turi oficialų Lietuvių kalbos instituto raštą, kuriame parašyta, kad būtent šis lietuviškas valstybės pavadinimas yra teisingas ir lygintinas su tokiais kitųvalstybių pavadinimais, kaip Egipto Arabų Respublika arba Sirijos Arabų Respublika (ne Arabijos Respublika Egiptas arba Arabijos Respublika Sirija). Gerbkime lietuvių kalbą ir jos vidinę tvarką. L.Palmaitis teigia, kad Čečėnijos Respublika Ičkerija jos teisėtos valdžios paleista su visomis institucijomis dar 2006 (turėtų būti 2007 I. M.) metų spalyje, kai buvo paskelbtas naujas kovojantis valstybinis vienetas - islamiškas Kaukazo emyratas" ir priekaištauja šių eilučių autoriui - kur jis buvo iki šiol? Čia pat buvau - kartu su bendraminčiais ir Vilniuje besimokančiais čečėnų studentais 1999 metais įkūriau Asociaciją Lietuva - Ičkerija", redagavau politologo Marato Iljasovo knygą Karo Čečėnijoje įtaka tarptautinei politikai" ir t.t. Dar tarnavau Valstybės saugumo departamente, kol valstybininkai" neišmetė. Bet tiek to... Nežinau, kas tai per daiktas valstybinis vienetas", kurio iniciatoriai savavališkai (argalingų šeimininkų nurodymu) turėjo įžūlumo bandyti paleisti" 16 metų egzistavusią ir kovojusią valstybę. Tai tas pats, jei Lietuvos partizanai kokiais 1949 metais nutartųpaleisti Lietuvos Respubliką ir paskelbtų, kad toliau jie kovos už kažkokią BaltijosViešpatiją". Sakysite, marazmas? Aišku, kad marazmas, ir dar koks, nes Kaukazo Emyratas" - tai ta pati Baltijos Viešpatija", tiktai kitose platumose. Reikia pastebėti,kad politinio legitimumo prasme lietuvių pasipriešinimo judėjimui buvo net sunkiau - mes neturėjome vyriausybės tremtyje, kuri iš vieno centro vadovautų ir mūsų diplomatijai, ir ginkluotiems partizanų būriams, o čečėnai - turėjo (ir, ačiū Dievui, dar turi). Gal ir pavyktų realizuoti šį nežinia kur ir kieno parengtą klastingą planą, jei ne Achmedo Zakajevo, Žalaudžio Sa-raliapovo ir kitų L.Palmaičio keikiamų čečėnų politinių lyderių ryžtingi veiksmai. Beje, Emyrato" iniciatoriai kažkodėl visą mėnesį slėpė nuo visuomenės jo įsteigimo" faktą, matyt, visgi suprato, kad daroma didelėniekšybė. Pažiūrėkime, kas gi buvo Ičkerijos Čečėnų Respublika tuo metu, kai jai jaubuvo iškasta duobė. Dabartinis IČR politinis statusas nusistovėjo po laimėto Pirmojo Čečėnijos karo, kai 1996 metų rugpjūčio 31 dieną buvo pasirašyti vadinamieji Chasavjurto susitarimai,pagal kuriuos galutinis IČR politinis statusas turėjo būti nustatytas iki 2001 metų pabaigos, ir po to, kai 1997 metų gegužės 12 dieną buvo pasirašyta Rusijos Federacijos ir Ičkerijos Čečėnų Respublikos taikos ir tarpvalstybinių santykių pagrindų sutartis. Štai kas nervino fašistinį V. Putino režimą ir į ką kėsinosi vadinamieji emyratininkai"! Po minėtos sutarties pasirašymo IČR de facto tapo tarptautinės teisėssubjektu, nes valstybės nepasirašo tarpvalstybinių susitarimų su savo autonominėmis provincijomis. Po šios sutarties pasirašymo IČR dar netapo nepriklausoma valstybe pilnąja to žodžio prasme, nes dar turėjo būti surengtas Chasavjurto susitarimaisnumatytas referendumas arba plebiscitas, tad ir kaltinimai Lietuvai ir kitoms Vakarų valstybėms turėtų būti formuluojami kiek kitaip - Ičkeriją galėjome (ir dabar galime) pripažinti pagal jos tuometinį statusą - kaip nepriklausomybės siekiantį tarptautinės teisės subjektą. Žinoma, ne čečėnų kaltė, kad planuotas plebiscitas neįvyko, tačiau jisturės įvykti po to, kai iš IČR teritorijos bus išvesta rusų okupacinė kariuomenė, o krašto kontrolę perims JT, ES arba NATO taikdariai. Tokio statuso kaip IČR, neturi nei kurdų arba baskų separatistai, nei kokios nors marionetinės Padniestrės, Abchazijos, Pietų Osetijos ar Kalnų Karabacho respublikos". Neturi jo nei Šiaurės Kipro Turkų Respublika, nei vadinamasis Somalilendas, paskelbtas šiaurinėje Somalio dalyje. Pridėkime dar demokratišką 1992 metų IČR konstituciją ir tai, kad 1997 metų sausio 27 dieną, stebint daugybei tarptautinių organizacijų ir užsienio žiniasklaidos atstovų, buvo išrinkti IČR prezidentas ir parlamentas, ir mes pamatysime, kad būtent A. Zakajevo vadovaujama vyriausybė tremtyje yra demokratiškai išrinktų prezidentų Džocha-ro Dudajevo ir Aslano Maschadovo politinės linijos tęsėja. Emyratininkai" ketino visa tai sunaikinti ir nublokšti čečėnų pasipriešinimą į iš esmės ikipoliti-nį lygmenį. Dar blogiau - čečėnųtautos kovą už jos laisvę ir nepriklausomybę bandyta pakeisti viduramžių religiniais karais, kai musulmonų priešais buvo paskelbti visi žydai ir krikščionys. Ar gerbiamo L. Palmaičio ilgo gyvenimo turtinga patirtis nekužda jam, kad kažkas čia ne taip, kaipsakoma, nesueina galai"? Galima skelbti visokius emyratus" ir viešpatijas", galima už juos (jas) net ir kovoti, tik gal tada nereikėtų kabintis už IČR tradicijos, kurią emyratininkai" išdavė. Protunesuvokiama, kaip galėtų, pavyzdžiui, į kitą tikėjimą persimetęs katalikų arkivyskupas dar bandyti panaikinti jo valdytą arkivyskupiją? Kremlius turi būti jiems labai dėkingas, nes jie (ir L. Palmaičio šlovinamas Šamilis Basajevas) darė viską, siekdami sukompromituoti čečėnų pasipriešinimo judėjimą pasaulio bendruomenės akyse. Priminsiu, kad tik tarptautinis pripažinimas vainikuoja ginkluotą ar neginkluotą kovą dėl nepriklausomybės, kitaip ta kova yra betikslė (arba tikslas yra destruktyvus, kaip emyratininkų" atveju). Priminsiu gerbiamam oponentui ir tai, kad kariai ir partizanai turi vykdyti politinės vadovybės įsakymus, o ne atvirkščiai. Kitaip kova išsigimsta j beprasmę mėsmalę, kuriai apskritai nereikia jokio politinio koordinavimo. Nepatinka L. Palmaičiui Laisvoji Ičke-rija, oi kaip nepatinka. Kodėl - žino tik jis pats. Štai daugiametis oficialus IČR politinės vadovybės portalas Chechen-press.org" išvadinamas Zakajevo svetaine", o visa 1991-2007 metų IČR istorija -viso labo laikinu epizodu". Žinoma, emyratininkų" portalas Kavkazcen-ter.com" atrodo prašmatniau, ir tekstai pateikiami ne tik rusiškai, bet ir angliškai, arabiškai, turkiškai bei ukrainietiškai. Įdomu, už kokius (ir kieno) pinigus visa tai daroma? Ar tik ne už kokio nors Gazpromo"? Nustebino ir tai, kad oponentas sieja čečėnų nepriklausomos valstybės įkūrimą su... teisėtu išėjimu iš SSRS sudėties". L. Palmaitis rašo: Nesuprantama, ką I. Melianas laiko ČRI konstitucija, teigdamas, kad Z. Jandarbijevas įteisino konstitucijai prieštaraujančią šariato teisę", nes ta konstitucija, anot oponento, galioja su pakeitimais, papildymais, įvestais 1996 metų lapkričio 11 dieną bei patvirtintais 1997 metų vasario 3 dieną. Kur tie pakeitimai ir papildymai, galima tik spėlioti". Nereikia nieko spėlioti, ir gudrauti irgi nereikia. Atsiverčiame ICR konstitucijos 6 skyrių (Teismai") ir... nerandame jame nė vieno žodžio apie šariato teisę. Dr. L. Palmaičio minėti pakeitimai ir papildymai neturi nieko bendra su šariato teismais, o būsimųjų emyratininkų" papildymai, padaryti 2002 metais, buvo neteisėti, nes ta pati konstitucija nenumato galimybės nekonstituciniam dariniui, koks buvo Valstybės gynybos komitetas (Madžlis - ul - Šūra), kaitalioti konstitucijos ir uzurpuoti parlamento galias. Visa tai yra neteisėta saviveikla ir valstybės pamatų griovimas. Taip pat nėra ko stebėtis, kodėl dabar neatsidaro Chechenpress.org" skyrelis, skirtas Valstybės gynybos komitetui - todėl, kad šis nekonstitucinis darinys yra panaikintas. Štai dar vienas šokiruojantis L. Palmaičio teiginys: Vakarų demokratijos principai anksčiau ar vėliau vis tiek turėjo būti pakeisti islamiškais". Kitaip sakant, oponentas laiko čečėnus kažkokia viduramžių tamsuolių tauta, kuriai neįkandami universalūs demokratijos principai. Kaip tai dera prie Kremliaus propagandos apie tai, kad čečėnai yra laukiniai ir nėra pajėgūs tvarkytis savarankiškai. Kita vertus, pagal tokią logiką ir Rusija neprivalo pripažinti visiems bendrų pamatinių vertybių, nes anksčiau ar vėliau jas turėjo pakeisti, pavyzdžiui, koks nors putinizmas". Dar viena nesąmonė yra tai, kad šitaip supriešinant demokratijos sąvoką ir islamą bandoma įrodyti, kad tai yra nesuderinami dalykai. Bet tai melas. Islamas yra tokia pat monoteistinė religija, kaip ir judaizmas bei krikščionybė (kai kurie religijotyrininkai net mano, kad tai yra vieno tikėjimo atmainos), o islamizmas - tai nėra islamas. Islamizmas - tai bandymai pridengti savo tikrus tikslus pseudoreligine retorika. Religinio fundamentalizmo nepalaiko nei Islamo konferencijos organizacija, nei Arabų šalių lyga, nei daugumos musulmonų gyvenamų šalių vyriausybės, nei toks musulmonų teologijos centras, kaip Al Azcharo universitetas. Tai kas tie dr. L. Palmaičio autoritetai - Al Qaeda, Talibanas ir Hezbolla, o dabar dar ir naujai iškepti emyratininkai"? O garsieji dvidešimt klausimų", taip suintrigavę mane straipsnio pavadinime, kaip pasirodė, skirti ne man. Bent jau aš apie tai, apie ką klausiama, nerašiau, ir todėl neketinu teisintis nežinia dėl ko (ypač kai net šeši iš tų klausimų - kažkodėl apie Borisą Berezovskį). Galėčiau pabandyti atsakyti nebent į vieną iš jų - kodėl A. Zaka-jevas iki galo" pripažino laikinąjį IČR prezidentą Doką Umarovą? Todėl, kad tikėjosi, jog paklydėliai bendražygiai dar atsikvošės, ir gal dar pavyks išvengti pasipriešinimo jėgų skilimo. Deja, kažkieno (atspėkite, kieno?) plaukuota ranka ir toliau kreipė įvykius jai naudinga linkme... Pabaigai - apie krikščionį ortodoksą žurnalistą" Dmitrijų Orlovą, kurį cituoja L. Palmaitis. Nežinau, ar tai realus žmogus, ar tik kolektyvinis pseudonimas, bet aišku viena - tai FSB provokatorius ir grafomanas. Jis ilgą laiką šmeižė Rusijos spec. tarnybų vėliau nunuodytą Aleksandrą Litvinenką, kuris neva Izraelyje (?) bandė parduoti Al Qaedai (?!) nešvarios" bombos komponentus, ir jo bendražygį Olegą Gordijevskį (jau nekalbant apie A. Zakajevą). Kas nori sužinoti apie šitą žmogystą daugiau, gali perskaityti Achmado Chačarojev-skio straipsnį Antilogika" (Hachro.org, 2007 03 22) arba nors vieną paties D. Orlovo šedevrą" - kad ir Kavkazcenter.com" gegužės 11 dieną paskelbtą straipsnį Uraliečiai smogė maskoliams informacinį smūgį". Manau, skaitytojas pats sugebės padaryti atitinkamas išvadas.
Dėl Nochčijčo Vilajeto ir Kaukazo Imarato (Emyrato) Letas PALMAITIS Dėkoju gerbiamam oponentui Imantui Melianui už taip nenoriai parašytą atsakymą. Ką padarysi, matyt, priverčiau teisintis. Tik taip ir suvokiu, nes teisinima-sis nėra joks atsakymas, juo labiau vaizduojant save su prezidento Sadulajevo portretu rankose, kuris ką tik buvo išvadintas ČRI konstitucijos ir valstybės griovėju. Žinojau, kad reikia apsiriboti tik konkrečiais faktais ir tais dvidešimčia klausimų, bet nesitikėjau tokios drąsos: atmesti visus argumentus tarsi adresuotus kažkam trečiam. Deja, kadangi 2007 m. rudenį Imantas nevykdė savo savanoriškų įsipareigojimų ir laiku neinformavo Lietuvos visuomenės apie įvykius Kaukaze, buvau priverstas parašyti ilgą įvadą, kuris ir tapo atsakymo" objektu. Plius dar Vilniaus Lietuvos sostinė" - juk Ičkerijos Čečėnų Respublika" neteiktina todėl, kad Ičkerija yra alternatyvinis Čečėnijos pavadinimas: Nochčijčo nečečėnui sunku ištarti ir linksniuoti. Lietuviškai galėtų būti dar nebent Ičkerijos Čečėnijos Respublika". Tautologija. Vartokime taip, kaip vartojo buvusi ČRI Atstovybė Lietuvoje, kurią Lietuvos Respublika, pataikaudama Vakarams ir Rusijai, anuomet išvarė iš pastato Gedimino aikštėje I. Melianui neprotestuojant. Tylėjo jis ir tada, kai Lietuva galėjo pripažinti ČRI ir realiai palaikyti čečėnų nepriklausomybę, bet to nepadarė dėl išvardytų priežasčių. Publicistikoje, deja, yra taip, kad teisus tas, kuris parašė paskutinis, nes skaitytojai jau pamiršo, kas ten buvo prieš porą savaičių. Deja, neturiu laiko vėl kartoti visų faktų, kuriuos gerbiamasis oponentas taip meistriškai ignoravo. Skaitytojas viską suras arba XXI amžiuje" (Nr. 38, priedas Slaptieji takai", Nr. 5), arba tiesiog internete http://www.slaptai.lt/ news.php?readmore = 494. Čia pakartosiu tik esminius dalykus. Sykiu tai bus ir atsakymas į vadinamąjį atsakymą". Partizanai tikrai privalo vykdyti politinės vadovybės sprendimus, tačiau politinė vadovybė anuomet buvo visai ne A. Zakajevo vyriausybė tremtyje". A. Zakajevas tada ėjo tik ministro pareigas, bet vadovavo prezidentas pagal ČRI konstituciją. Tas prezidentas (irgi pagal konstituciją) buvo ne Londone, Berezovskio nupirktame name, bet kovojančioje Čečėnijoje. Prezidentas Aslanas Maschadovas oficialiai pareiškė, kad Čečėnija jokių naujų taikos siūlymų Rusijai nebedarys. To laikėsi ir jo prezidentavimo perėmėjai Šeichas Sadulajevas ir Dokku Uma-rovas. Kokią tad teisę turėjo A. Zakajevas paskelbti Manifestą dėl taikos", siūlydamas Rusijai derėtis be jokių išankstinių sąlygų" ir po to dar meluoti, neva tai suderinta su prezidentu D. Umarovu? Prezidento administracija tą Manifestą" nedelsdama paneigė. Taip, ČRI turėjo galingą teisinį pagrindą, kurį išvardijo I. Melianas, įskaitant ir teisėtą išėjimą" iš buvusios SSRS - Rusijos Federacijos, nes pati SSRS valdžia pakėlė autonomijų statusą iki sąjunginių respublikų. Patinka mums ši bolševikų teisė ar ne, bet po to niekas nebeturėjo išdrįsti vadinti čečėnų separatistais", kaip dabar linkęs ir pats mano oponentas ir kaip vartojo Bernardinų" svetainė, nes taip vartojo Rusija ir Vakarų demokratijos". Bet kas iš to galingo teisinio pagrindo, jei Vakarų demokratijos" į jį spjovė ir Rusijos politikos Čečėnijoje nė karto nepavadino genocidu, bet pataikavo Rusijos veiksmams, kaip iki šiol tebedaro. Taigi nei Vakarai nepaisė to pagrindo, nei pats užsienio reikalų ministras A. Zakajevas - savo Prezidento. Ko dar reikėjo laukti? Teisus I. Melianas dėl Baltijos. Būtent Baltijos Viešpatijos" nebuvimas ir leido Rusijai pavieniui sudoroti Baltijos šalių nepriklausomybę. Pritrūko pabaltiečiams suomių ryžto. Jei Viešpatija" būtų siekusi Suomiją, Stalinas būtų patyręs panašų smūgį, kaip Rusija per pirmąjį čečėnų karą. Deja, skirtingai nuo Kaukazo, Baltijos Viešpatijai" paskelbti nebuvo nei ideologinio, nei istorinio pamato. I. Melianas ignoruoja Kaukazo istoriją, kurioje drąsus 16 metų demokratinės ČRI eksperimentas yra tik menkas epizodas. Primenu šlovingos Kaukazo kovos istorijos gaires dar kartą: Šeicho Mansūro Imamatas 1785-1817 metais, Šiaurės Kaukazo (vad. Šamilio) Imamatas 1829-1859 metais, Šiaurės Kaukazo Emyratas 1919-1920 metais. Tai ir yra valstybingumo atstatymo (ne sukūrimo) pamatas. Dabartinis Kaukazo Imaratas (Emyratas) pašauktas pačių įvykių ir eina tradiciniu keliu. Ideologinis vienijantis dabartinio Imarato pagrindas, kaip ir visais laikais, yra islamas, tiksliau - kiekvienam musulmonui privalomas džihadas ginant musulmonų tikėjimą ir turtą nuo įsibrovėlių. Tie įsibrovėliai atėjo XVIII amžiuje ir iki šiol nenori liautis. Istorija privers, nes DVas nėra demokratas, perkamiems žmonių įstatymams nepaklūsta. Dėl pasakų apie gerą islamą ir blogą isla-mizmą, taip pat dėl demokratijos, kaip savaime suprantamos" pažangos", irgi nesikartosiu, bet dar kartą siūlau skaitytojui straipsnį http:// www.slaptai.It/readarticle.php?article_id=396. Tik dar norėčiau pridurti: islamizmas", nukreiptas prieš krikščionis ir žydus (t.y. judėjus), yra Kaukolės ir kaulų" organizacijos veikėjų paleistas eilinis melas. Koranas aiškiai apibrėžia, kada reikia kovoti su krikščionimis ir judėjais: kada jie nori nugrežti juos nuo religijos", t.y. nuo islamo (2-oji sūra Al Bakara", 217). Katalikai neketina atitraukti musulmonų nuo islamo, nes musulmonai yra broliai Abraomo tikėjimu ir natūralūs sąjungininkai kovoje su Antikristu / Da-džaliu. Kitas reikalas, kad pastarojo tarnai visomis jėgomis provokuoja krikščionių ir musulmonų konfliktą, nes bijo mūsų sąjungos. Todėl Kaukolės ir kaulų" adeptai kalba krikščionybės, kurią jie pavertė sodomitų farsu, vardu ir skelbia kryžiaus žygį" prieš islamą. Deja, musulmonams nebelieka laiko aiškintis, kuris iš mūsų krikščionis, kuris satanistas. Mes turime apsivalyti patys ir patys jungtis prie kovojančio islamo, bet ne siųsti Lietuvos vaikinų kariauti prieš Talibaną už Antikristo įsiviešpatavimą pasaulyje. Tiesa, islamistai tikrai nepripažįsta Izraelio valstybės, nes pagal islamo logiką, kas vieną kartą buvo Dar al-Mam Islamo teritorija", tas turi būti atkovota. Tai jaueschatologinis klausimas, todėl taika įmanoma arba atsisakius nuo islamo ir judaizmo, arba derinant Izraelį kaip vilajetą Chalifato sudėtyje. Demokratijos (iki Rugsėjo 11 provokacijos) sąlygomis Artimųjų Rytų konflikto galėjo ir nebūti, jeigu juo nebūtų buvusios suinteresuotos didžiosios valstybės", o pirmiausia - pati Rusija. Vėl paliečiau sritis, į kurias mano oponentui lengva pabėgti nuo tiesioginių atsakymų. Taigi dar kartą prašau peržiūrėti visus 20 klausimų, net ir septynis apie Bere-zovskį, nes būtent jis išlaiko tiek penkių žmonių telefonu išrinktą premjerą" A. Za-kajevą, tiek visą jo vyriausybę", o tai labai svarbu. Svarbu, nes parodo, kad kova dabar vyksta ne dėl Rusijos, kuri vis tiek subyrės ir anksčiau ar vėliau paliks Kaukazą, bet ir dėl būsimos Kaukazo nepriklausomybės nuo pasaulinės oligarchų vergijos. O pastaroji jau nebe Kaukazo, bet Lietuvos aktualija. DVas yra Aukščiausias! Autorius, pritardamas žydų tradicijai pilna forma neminėti Dievo vardo pasaulietiniame kontekste, juo labiau - laikraštinėje spaudoje kas šventa, turi būti šventa ir apsaugota"), rašo Dvas.
© 2008 XXI amžius |
||
|