|
Jaunimo vadovų stovykla
|
Viltys, svajonės... - susitikti
ir kitąmet šioje stovykloje!
|
Turbūt nesuklysiu pasakiusi, kad pirmą kartą Telšių
vyskupijos istorijoje toks gausus būrys katalikiško jaunimo vadovų
net 65 rugpjūčio 12-14 dienomis susirinko Šventojoje į stovyklą
seminarą Būti Karaliumi. Tema, turinti ryšį su šv. Kazimiero
tikėjimo išgyvenimais, buvo sumanyta, kad kiekvieno atvykusiojo
širdyje atnaujintų ir sustiprintų pasiryžimą savo ir kitų jaunų
žmonių gyvenime ieškoti tikrosios Kristaus meilės. Meilės, nepaisančios
proto reikalavimų, metančios iššūkį pačiam sau, aplinkai, matančios
daugiau nei reali sistema, įstatymai, tradicijos. Meilės, saugančios
nuo užtikrinto ir ramaus gyvenimo, nuo plaukimo pasroviui.
|
|
Svarbu ištarti atleisk!, svarbu
atleisti
Rugpjūčio 14 dieną į Šiaulius sugrįžo prieš
dvi savaites vyskupo E. Bartulio į Lenkiją išlydėta jaunuolių grupė.
Jie dvi savaites gyveno vokiečių organizuotoje Friedensgrund stovykloje,
įsikūrusioje viename iš Lenkijos miestų - Stary Sącz, esančio šalies
pietuose.
Taikos žemėje
Friedensgrund lietuviškai taikos žemė. Taip
pavadinta tarptautinė ekumeninė stovykla, rengiama Hildeshaimo vyskupo
Josef Homeyer iniciatyva. Pirmą kartą Friedensgrunde buvo surengta
1990-aisiais Vokietijoje, Bergen Belsene. Čia, Antrojo pasaulinio
karo koncentracijos stovyklos teritorijoje, kurioje žuvo dešimtys
tūkstančių Rytų Europos belaisvių, vokiečių jaunuoliai kartu su
vyskupu ryžosi ištarti: Atleiskite... kurkime taiką ir vienybę.
Nuo tada šis Rytų ir Vakarų Europos šalių trijų krikščioniškų konfesijų
jaunimo susitikimas organizuojamas kasmet vis kitoje valstybėje,
nukentėjusioje nuo nacių režimo.
|
|
,,KREGŽDUTĖ ,,garstyčios
grūdelis
|
Algirdo KAIRIO nuotrauka
|
Neturi pagrindo kalbos, jog tereikia, kad išmirtų
Stalino ,,saulėje išauginta karta, tada ateitų į valdžią laisvoje
Lietuvoje gimęs jaunimas, ir reikalai mūsų valstybėje susitvarkys.
Deja, doros ir gėrio siekius Lietuvoje iš tikrųjų dar išlaiko sovietinį
jungą atlaikę tautiečiai, o jaunimas, demokratiją ir demokratišką
elgesį suvokęs kaip savivalę, laisvę kaip žemų jausmų ir aistrų
tenkinimo galimybę, brenda į kultūros ir civilizacijos atmatų klampynę,
iš jos godžiai savinasi kvaišalą. Šeima, mokykla, valstybė, kurių
priedermė ugdyti jaunąją kartą, yra sovietmečiu išstumta ar pasitraukusi
iš tikrųjų vertybių lauko, joms ta klampynė priimtina, nes vertybes
matuoja turtais, pinigais bei malonumais, todėl jų poveikis jaunimui
dorovės link yra prarastas, jos negali būti sektinu pavyzdžiu. Ką
gi daryti, nuo ko pradėti, kaip blogą kryptį keisti
į gerą?
|
|
Žiburėlis kovos ir paklydimų
tunelyje
Jonas POČEPAVIČIUS
|
Trečioji iš kairės
Utenos Kančių kalnelio
koplyčios mecenatė
dr. Marija Žemaitienė
|
Lentvarietiškas vaizdelis
Tai buvo rugpjūčio 21 dienos pavakarę. Pradinės
mokyklos kieme grupelė rusakalbių paauglių ganėtinai garsiai tyčiojosi
iš Lietuvos himno (jų pavardės žinomos). Tuo tarpu Lentvaris, konkrečiai,
buvusio kilimų fabriko rajonas, pro atdarus langus aistringai plyšojo:
Lie tu va ! Lie tu va !. Rugpjūčio vakaras. Graikijoje
Lietuvos krepšininkai kovėsi su JAV sportininkais. Du antipodiniai
faktai mieste, kur gyvena daug lenkų, rusų, baltarusių.
|
|
Eucharistijos bičiulių sąjūdžio
ištakos
ir raida 19691973 metais
Ramūnas LABANAUSKAS
|
Jaunimo kelionė
į Kryžių kalną
|
Apie Eucharistijos bičiulių (EB) veikimą Vilniuje
jau buvo rašyta XXI amžiuje (2004 08 13, Nr. 60). Šio straipsnio
tikslas - pristatyti skaitytojams šio sąjūdžio susikūrimo ir raidos
pirmaisiais jo gyvavimo metais aplinkybes, organizacinės struktūros
bruožus, jos kaitos priežastis bei eigą, Eucharistijos bičiulių
sąjūdžio (EBS) grupelių plitimo atskiruose regionuose ypatumus.
|
|
|