Ką slepia mokyklos langų užuolaidos
Vis dažniau visuomenę pasiekia drastiški atsitikimai
mokyklose. Toli gražu visuomenė ne viską žino apie tai, kas vyksta
mokyklose. Kai kas kruopščiai slepiama už mokyklos langų užuolaidų.
Tad kas slepiama ir kodėl? Pirmiausia to slėpimosi priežastis yra
mokyklinis krepšelis. Reikia paaiškinti, kas yra tas krepšelis.
Tai mokyklinės reformos, atėjusios iš užsienio, padarinys. Kiekvienam
mokiniui skiriama pinigų suma. Kuo daugiau mokinių, tuo turtingesnė
mokykla. Jeigu mokykla neturi gero vardo, tėvai veda vaikus į kitą
mokyklą. Tad mokykla, norėdama išlaikyti gerą vardą, slepia mokinių
nusikaltimus. Vieną kartą atsitiktinai išgirdau pokalbį apie neseniai
mokykloje buvusias muštynes, kad net kraujas liejosi. Pakliuvau
į nemalonią situaciją: buvau apkaltinta, kad girdėjau tai, ko neturėjau
girdėti. Nejaučiu sovietiniams laikams nostalgijos, bet šiuo požiūriu
mokykloje buvo nepalyginti geresnė tvarka. Buvo elgesio pažymys,
rašomas atestate, ir stojant į aukštąją mokyklą jis buvo svarbus.
Anksčiau atestatą matydavo kiekvienas mokęs mokytojas,
nes turėdavo pasirašyti pasitikrinęs, ar tas pats pažymys. Dabar
atestatą mato tik tas asmuo, kuris išrašo, ir direktorius. Puikiausios
sąlygos korupcijai. Kai mano auklėtiniai baigė mokyklą, surašiau
į didelį lapą visus pažymius, kuriuos reikėjo perrašyti į atestatus.
Rašė direktoriaus paskirta kita mokytoja. Direktorius diktavo, o
ji rašė. Jaučiau, kad pažymiai gali būti suklastoti. Po daugelio
metų nuojauta pasitvirtino. Patys abiturientai papasakojo, kokius
atestatus gavo kai kurie jų draugai...
Korupcija slypi ne čia. Laikant mokyklinį egzaminą
savo mokykloje yra puikiausios sąlygos pagerinti atestatą. Ne paslaptis,
yra labai silpnų mokinių. Kartais tokio abituriento egzaminų darbas
būna be klaidų. Tad kas gi ištaisė klaidas? Kiek už tai gavo? Ir
iš viso, kam mokytis, jei tinginiaudamas gali gerais pažymiais baigti
vidurinę?!
Dar viena sąlyga, duodanti pelną mokyklos administracijai,
yra klasių diferencijavimas. Jeigu mokinys atvyksta iš kitos mokyklos,
tėvai dažnai pasirūpina, kad vaikas pakliūtų į geresnę klasę. Aišku,
tuščiom rankom to nepasieksi. Yra ir kita to paties medalio pusė.
Visi mokytojai nori geresnių klasių, tik vieni gauna, o kiti ne.
Su gabiais mokiniais turėtų dirbti geriausi mokytojai, ne tik stiprūs
dalykinėm žiniom, bet ir su vertybinėm nuostatom. Jų rankose, kaip
jau daug kartų pasakyta, yra šalies ateitis...
Per mažai mokyklose patriotinių būrelių. Mokyklose,
kur yra maironiečių, skautų, ateitininkų, jaučiama patriotinė dvasia.
Pajutęs meilę Tėvynei, Dievui, mokinys tą perduoda ir draugams.
Reikia pasakyti, kad daugumai direktorių, kurie vadovavo ir sovietiniais
laikais, tos vertybės nerūpi. Toli gražu ne visose mokyklose vyksta
Vasario 16-osios, Kovo 11-osios minėjimai. Valstybinės šventės turėtų
būti paminėtos iškilmingai. Žinau mokyklą, kuri turi stiprų etnografinį
ansamblį, tačiau savo mokykloje jis koncertuoja retai. Paklausius
vadovę, kodėl taip yra, ji paaiškino, kad vaikai nenori, nes draugai
juoksis...
Išdėsčiau, kas galbūt nedirbančiam mokykloje nėra
taip aiškiai matoma. Turiu viltį, gal kas atkreips dėmesį į šį straipsnį.
Yra dar Lietuvoje žmonių, kuriems svarbi Tėvynės ateitis.
Gintarė Verseckaitė
© 2007 XXI amžius
|