Moksleivių sukurtas virtualus turas kviečia iš naujo atrasti pažįstamas miesto gatves
|
Moksleiviai lankosi Kauno
tvirtovės regioniniame parke
|
Kaunas. Miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešoji biblioteka įgyvendino projektą Mano gatvė 360 laipsnių kampu, skirtą vaikų ir jaunimo informacinių technologijų, meniniams ir kitiems bendriesiems gebėjimams ugdyti bei skatinti domėtis savo gyvenamąja aplinka ir jos istorija.
Trys moksleivių grupės, vadovaujamos patyrusių gidų, Rolandos Girskienės ir Ovidijaus Jurkšos, vaikščiojo po savo gyvenamas apylinkes, bendravo su vietiniais gyventojais, domėjosi išlikusiais istoriniais pastatais ir rinko medžiagą apie išskirtinius įvykius. Į ekskursijų maršrutą buvo įtrauktos įdomiausios Šančių bei Kauno rajono vietos, pradedant ąžuolyne esančiu piliakalniu, daug dėmesio skiriant carinio laikotarpio Kauno tvirtovės statiniams bei baigiant Garliavos miestelio bendruomenės pastatais.
Atrastas vietas projekto dalyviai įamžino 360 laipsnių fotokamera, kuria darytos nuotraukos suteikia realų erdvės bei buvimo toje vietoje pojūtį. Vėliau moksleiviai kartu su KTU Informatikos fakulteto studentais Andriumi Paulausku ir Tomu Valatkevičiumi tyrinėjo virtualios realybės žaidimų kūrimo galimybes, mokėsi paruošti surinktą medžiagą ir panaudoti ją virtualiai ekskursijai po nufotografuotus objektus sukurti.
Kauno miesto savivaldybės Vinco Kudirkos viešosios bibliotekos direktorė Nomeda Domeikienė džiaugėsi, kad tokia veikla suteikia moksleiviams galimybę arčiausiai jų namų esančioje bibliotekoje susipažinti su naujausiomis pasaulinėmis tendencijomis bei išbandyti save iškart keliose srityse tiek kraštotyros ir fotografijos, tiek virtualių turų ir žaidimų kūrime. Gali būti, kad šis projektas ne vienam dalyviui bus postūmis toliau domėtis naujosiomis technologijomis, o gal net pasirinkti informatikos studijas universitete.
Kaip pastebėjo projekto konsultantas, KTU Informatikos fakulteto docentas Tomas Blažauskas, projekto metu sukurtą virtualų turą, kuriame panaudota beveik 100 panoraminių nuotraukų, bei pagal jį sukurtą žaidimą galima laikyti vienu pirmųjų virtualiai realybei pritaikytų edukacinių žaidimų Lietuvoje. Virtuali realybė, leidžianti vartotojui pasijusti taip, lyg jis pats būtų tam tikroje vietoje, turi didžiulį potencialą ir teikia daug galimybių organizuojant mokymosi procesą. Didelė tikimybė, jog artimoje ateityje kiekvienam mūsų ji taps neatsiejama gyvenimo dalimi, prognozavo specialistas.
Projekto metu sukurtą virtualų turą ir žaidimą personaliniam kompiuteriui visi besidomintys gali rasti bibliotekos tinklalapyje www.kaunas.mvb.lt/360, o virtualiai realybei pritaikytą jų versiją artimiausiu metu bus galima parsisiųsti iš Oculus store platformos.
Inga Zinkevičiūtė,
Kultūrinės veiklos vadybininkė
© 2017 XXI amžius
|