Popiežiaus knyga: keturiasdešimt klausimų apie gailestingumą
Sausio 12-ąją Vatikane pristatyta popiežiaus Pranciškaus knyga Dievo vardas gailestingumas. Ją skaičiusieji sako, kad ji lengvai skaitoma, popiežius Pranciškus paprastai ir atvirai išsako mintį, jo kalba nesunki, mintys nesudėtingos, jis kreipiasi tarsi čia pat kalbėtų. Tai labiau ne knyga, o pokalbis, bendravimas, dalijimasis mintimis. Pokalbį apie Dievo gailestingumą sudaro keturiasdešimt redaktoriaus Andrea Tornielio (Andrea Tornielli) klausimų ir Popiežiaus atsakymai, pasvarstymai. Keturiasdešimt temų autorius suskirstė į devynis skyrius. Štai kelios temos, aptartos su Popiežiumi devyniuose knygos skyriuose.
Metas gailestingumui. Popiežius kalba apie Bažnyčią kaip apie karo lauko ligoninę. Nūdienos epocha yra labai tinkamas metas, nes joje prarasta nuodėmės reikšmė. Žmonijai, suluošintai socialinių ligų skurdo, atmetimo, vergystės, reliatyvizmo, reikia gailestingumo, kuris, pasak Ppiežiaus, yra tarsi Dievo asmens tapatybės kortelė, Dievo, visuomet ištikimo, net tada, kai nusidėjėlis jo išsižada.
Klausykla nėra nei skalbykla, nei kankinimo kamera. Išpažinties einame ne tam, kad būtume teisiami. Klausykloje įvyksta susitikimas su gailestinguoju Dievu, be kurio šis pasaulis neegzistuotų.
Prisipažinkime, kad esame nusidėjėliai. Pokalbyje su nuodėmklausiu reikia, kad būtum išgirstas, o ne tardomas. Kunigo vaidmuo patarti, tačiau švelniai. Ten laukia Viešpats, jis yra atlaidus, kupinas malonės.
Ir Popiežiui reikia gailestingumo. Popiežius dar kartą primena palyginimą apie Sūnų palaidūną: sugrįžusį ir atgailaujantį sūnų tėvas priima išskėstomis rankomis nelaukdamas sūnaus išpažinimo. Tokia yra Dievo meilė.
Bažnyčia smerkia nuodėmę, tačiau apkabina nusidėjėlį. Reikia atleisti 77 kartus, sako Pranciškus. O tai reškia visada, nes Dievas visada rūpestingas, atidus, pasiruošęs priimti bet kurį link jo einantį arba to trokštantį žmogų.
Bažnyčia tebūna išeinanti, karo lauko ligoninė siekiantiems gailestingumo. Karo lauko Bažnyčioje reikia pagarbaus elgesio, reikia neįžeisti ieškančiojo orumo, reikia įsiklausymo, užtarimo, atleidimo, meilės.
Nelaižyti nuodėmės žaizdų, bet siekti Dievo. Savimeilė tik apkartina, narcisizmas yra kaip ligotas malonumas. Tačiau yra vaistai reikia žengti žingsnį link Dievo, jo norėti, rimtai įvertinti savo būklę, suvokiant, kad nesame autonomiški, nepamirštant mūsų prigimties, purvo, dulkių, iš kurių esame sukurti: esame niekas. Ir svarbu visiems priminti, kad visuomet galima pradėti iš naujo, jei tik leisime, kad Jėzus mums atleistų.
Korupcija paversta sistema. Nusidėjėliams Taip!, korumpuotiems Ne! Be atleidimo nėra teisingumo. Atleidimas yra bet kokios teisingesnės ir solidaresnės ateities visuomenės pamatas. Šeima pirmoji gailestingumo mokykla.
Atjauta nugali abejingumo globalizaciją. Atjauta labiau žmogiška, gailestingumas labiau dieviškas. Tačiau Jėzus nežiūri iš lauko į vidų, tarsi imtų nuotrauką, o įsivelia. Tokio pasigailėjimo ypač reikia mūsų laikais.
Vykdyti gailestingumo darbus. Jie visuomet aktualūs ir galiojantys, sudaro sąžinės pagrindą, padeda atsiverti Dievo gailestingumui. Tarnaukime Jėzui ir kiekvienam žmogui, kuris yra atstumtas, atmestas, išalkęs, ištroškęs, nuogas, kalinys, ligonis, bedarbis, persekiojamas, pabėgėlis. Nuo atstumtųjų, kūniškai sužeistųjų, nusidėjėlių, sužeistųjų sieloje priėmimo priklauso krikščionių patikimumas. Gyvenimo saulėlydyje būsime teisiami pagal meilę, sako šv. Jonas nuo Kryžiaus, priminė Pranciškus naujame veikale Dievo vardas gailestingumas.
Vatikano radijas
© 2016 XXI amžius
|