Popiežius
meldėsi už taiką pasaulyje
|
Popiežius liečia nukryžiuotąjį
Kristaus kančios ceremonijoje |
Išreikšdamas nerimą dėl vykusių
karo veiksmų Irake ir vedamas savo troškimo, kad pasaulis gyventų
taikoje, popiežius Jonas Paulius II, vėlai penktadienio vakare
pasibaigus Kryžiaus kelio procesijai aplink Koliziejų, perskaitė
ypač dvasingą kreipimąsi į pasaulio tikinčiuosius. Dažnai nukrypdamas
nuo savo iš anksto parengtos kalbos ir labai aiškiai artikuliuodamas
kiekvieną žodį, Šventasis Tėvas lotyniškai kalbėjo apie būtinybę
iš esmės suprasti tikrąją Jėzaus Kristaus mirties ir prisikėlimo
reikšmę. Žmogus negali dovanoti gyvenimo po mirties. Žmogiškajame
gyvenime mirtis yra paskutinis taškas. Prisikėlimas ateina iš
Viešpaties, - sakė popiežius tūkstantinei tikinčiųjų miniai.
popiežius paminėjo karo aukas, terorizmą ir neapykantą, primindamas
žmonėms apie karinę kampaniją Irake, rugsėjo 11-osios išpuolius
bei tebesitęsiančią krizę Artimuosiuose Rytuose.
Kryžiaus kelyje - visose 14 Jėzaus Kristaus kančių stočių - popiežius
meldėsi už taiką pasaulyje. Griežtas karo Irake priešininkas Šventasis
Tėvas vienoje iš stočių paprašė irakiečių šeimos panešti kryžių.
|
Europos
Sąjungos plėtroje pabrėžiamas religinio paveldo vaidmuo
Šių dienų Europa yra atsidūrusi
didžiulio iššūkio akivaizdoje: pirmą kartą jos istorijoje egzistuoja
reali žemyno suvienijimo perspektyva, kuri būtų grindžiama tautų
subūrimu demokratijos ir žmogaus teisių priemonėmis, be prievartos
ir užkariavimų. Pabrėždami šia viltį, kovo pabaigoje paskelbtame
bendrame pareiškime Austrijos ir Čekijos katalikų vyskupai taip
pat pripažino, jog europinė integracija nėra lengvas uždavinys.
Ir pirmiausia dėl to, kad pasibaigęs XX amžius Europoje paliko baisų
paveldą totalitariniai ir agresyvūs nacionalsocializmo ir komunizmo
režimai sugriovė šimtmečiais formuotą dvasinį, kultūrinį bei ekonominį
tautų sambūvį ir jam įveikti nepakanka tik sienų atidarymo.
Kad būtų įveiktas šis susiskaldymas, dabartinė europiečių karta
yra pašaukta atkurti bendrystės erdvę, kad tautoms Dievo suteikti
gebėjimai ir charizmos prasiskleistų iš naujo ir neštų vaisius draugiško
sugyvenimo sąlygomis. Tokį Europos tautų vienijimą, pabrėžiant kiekvienos
jų orumą ir lygiateisiškumą bei aiškų bendros ateities suvokimą,
popiežius Jonas Paulius II vadina tikrąja europietizacija. Suvokiant,
kad religinės tradicijos visada teikė reikšmingą impulsą tikrajai
pažangai, suvienytas žemynas taip pat turi išlaikyti krikščionišką
vertybinę orientaciją.
Bendrųjų Europos namų architektai gali remtis krikščioniškąja žmogaus
samprata, kuri darė įtaką žemyno kultūros formavimui, - sakė Šventasis
Tėvas, nurodydamas į naujosios Europos krikščioniškąsias šaknis.
Žmogaus, kaip Dievo paveikslo ir panašumo, supratimas nėra joks
antikinis muziejaus eksponatas iš seniai praėjusių laikų. Atvirkščiai,
jis turėtų būti pagrindu šiuolaikinei vieningai Europai, kuriai
statybines medžiagas teikia skirtingos tautos, kultūros ir religijos.
Būtent tokios nuostatos vyravo ir pastarosiomis savaitėmis bei mėnesiais
Vidurio ir Rytų Europos vyskupų paskelbtuose pareiškimuose bei surengtose
konferencijose dėl jų šalių būsimos narystės Europos Sąjungoje.
|