Pažintis
Sesei Almai nuotykis su Viešpačiu yra įdomus
Irena Petraitienė
|
Dieviškosios Jėzaus Širdies
pranciškonių seserų kongregacijos
generalinė vyresnioji (centre)
ses. Alma Vabuolaitė
|
|
Kauno pranciškonės. Trečioji
iš dešinės ses. Alma Vabuolaitė
|
|
Vienuolijos įkūrėja motina Augustina
(ses. Ona Galdikaitė, 18981990)
|
|
Žaliakalnio vaikų dienos
centro auklėtiniai, kuriuos
globoja seserys pranciškonės
|
Minint Dieviškosios Jėzaus Širdies seserų
pranciškonių kongregacijos (FDCJ) Congregatio Sororum Franciscanarum
a Divino Corde Jesu įkūrimo Lietuvoje 85-ąsias metines, arčiau
susipažinau su generaline jos vyresniąja teol. lic. ses. Romualda
Alma Vabuolaite.
Šlavantuose
,,Ne tau, ne tau, žemele miela, širdis karštoji
sukurta. Ne tau pavergti mano sielą, ne tau, ne tau ji paskirta,
per Šlavantų parapijos Stankūnų kaimo pievą žingsniuodama deklamuoja
dešimtmetė, už suvešėjusius rugius mažesnė mergaitė
Toks vaizdas
iškilo, ses. Almai pasakojant: ,,Ruošdamasi Pirmajai Komunijai gavau
maldynėlį, kurio įžangoje buvo tas eilėraštukas, jį kartodama svajojau,
kad noriu gyventi tik Dievui. Pirmoji tikėjimo kelionės stotelė
buvo gimtieji namai gilus mamos ir tėčio asmeninis ryšys su Dievu,
ypač viena, jaunystėje apie vienuolinį gyvenimą svajojusi teta,
kurios atsivežtines religines knygas tvarkingai į mokyklinius sąsiuvinius
sukonspektavusi Almutė analizuodavo kiekvieną, jos širdį palietusią
eilutę.
Rytais trys kilometrai į mokyklą, vakarais trys
miško taku į bažnyčią. Tokia buvo moksleivės Vabuolaitės dienotavarkė.
Įsiminė 1974 metų diena, kai į Šlavantų parapiją klebonu buvo paskirtas
kun. Juozas Zdebskis: nors bažnyčia buvo apytuštė, bet jis vis tiek
sakė ilgą, turiningą pamokslą. Tik pirmų jo pamaldų metu retas kuris
suolas buvo užimtas. Vėliau bažnyčia per šv. Mišias būdavo sausakimša.
Rinkdavosi būriai jaunimo. Ten buvusi vos dvylikos sulaukusi adoruotoja
Almutė tapo uolia klebono kun. J. Zdebskio pagalbininke, jai su
kitomis parapijos mergaitėmis tekdavo mažesniąsias adoracijai parengti,
procesijose dalyvaujančių vaikų rūbelius sutvarkyti. ,,Per atlaidus
kaimiškoje Šlavantų parapijoje dalyvaudavo apie 100 vaikų, atsimena
ses. Alma. Ir visi būdavo papuošti tėvelio Zdebskio parūpintais
bažnytiniais rūbeliais: spalvotos suknelės, kamžytės, tautiniais
motyvais puoštos uniformėlės. Pas tėvelį Zdebskį tarnavusi sesuo
Linutė mums buvo kaip mokytoja ir kaip mama, patardavo, pakoreguodavo.
Į Šlavantus atvažiuodavo seserys eucharistietės, Šv. Šeimos pranciškonės.
Tuo metu pavadinimų nežinojau, tik paskui supratau, kad tai skirtingos
šeimos. Tikėjimui augti daug davė pogrindiniai, vienuolių rengti
susitikimai. Buvau dvylikos su trupučiu, bet pasitikėjo, pakvietė.
Rekolekcijos jaunimui vykdavo prie ežero
Ir tada, kai Vabuolų šeima persikėlė į Lazdijus,
Almutė sekmadieniais važiuodavo į Šlavantus: Manęs užteko abiem
parapijoms. Istoriją mėgusiam Lazdijų klebonui kun. Strimaičiui
buvo nesuprantamas tėvelio Zdebskio veikimas. Kartą net mamą subarė:
,, Kam tu ją leidi į Šlavantus. Ar nežinai, kad jis kakta sieną
nori pramušti. Daužo, daužo nepramuš
Tačiau kun. J. Zdebskis
pramušdavo, darydavo įtaką ir jaunam žmogui, kalbėdamas apie labai
svarbius dalykus. Natūralu, jog ankstyvoje jaunystėje kildavo įvairių,
netgi tikėjimo abejonių. Atsimenu, jis išklausė, paskui sako: ,,Ai,
žinai, pavasaris, vieni vienaip kvailioja, kiti kitaip. Man buvo
ženklas, kad viskas normalu, kad neturiu dėl to daryti tragedijos.
Tas pokalbis nuėmė didžiulę įtampą. Buvo artimas ryšys, manimi pasitikėdavo,
nors aš, vaikas, nelabai galėjau tai pripažinti. Svarbiausia, pasitikėjo,
kad galiu apsispręsti
prisimena ses. Alma.
Lazdijų vidurinėje mokykloje už tai, kad nestojo
į komjaunimą, kad prisipažino esanti tikinti, labai gerai besimokančios
Almos Vabuolaitės elgesys devintoje klasėje buvo įvertintas tik
patenkinamai. Tačiau prabudusio pašaukimo tai nemažino, o gal jį
net augino. 1981-ųjų gegužę, prieš abitūros egzaminus ir Šlavantuose
vyksiančius Švč. Mergelės Marijos Apsilankymo atlaidus, Alma iš
Lazdijų čia atvažiavo seserims vienuolėms į talką. Tądien į Šlavantus
iš Pabiržės buvo atvykęs ir vyskupas tremtinys Vincentas Sladkevičius.
Koks svarbus būtų ganytojo palaiminimas
Kun. J. Zdebskis brangų
svečią kažkur išsivežė, žybtelėjusį norą tarsi prigesino. Bet per
pačią ruošą bažnyčioje, kaip atsimena ses. Alma, staiga atbėgo kažkuri
sesė ir riktelėjo: ,,Sugrįžo! Išbėgau į kiemą, atsiklaupiau prie
mašinos durelių, ir vyskupas Sladkevičius palaimino, sakė ses.
Alma.
Su motina Augustina susitikus
Dešiniajame Nemuno krante, pačiuose Kauno vakaruose
prigludę Lampėdžiai iš Dzūkijos atvykusios Almos Vabuolaitės vienuolinio
gyvenimo pradžia. Pušų, pavasariais žydinčių alyvų, suvešėjusių
žalumynų apsuptame name buvo slapta įsikūrusi Dieviškosios Jėzaus
Širdies seserų pranciškonių kongregacijos bendruomenė. Čia 1981
metų rugpjūtį atvykusias keturias novicijas vienuolinio gyvenimo
keliu vedė magistra ses. Benjamina Bartulytė. Pirmaisiais metais
į Kauno medicines instututo farmacijos fakultetą neįstojusi Alma
paskui net apsidžiaugė, nes, ką tik palikus mokyklinį suolą, suderinti
intensyvias studijas vienuolyne ir institute būtų buvę sunku. Antraisiais
metais kas kita: rytais Medicinos institutas, pavakare tikėjimo
aukštoji mokykla, kurioje pamokas vedė ir kongregacijos steigėja
motina Augustina ses. Ona Galdikaitė (18981990).
Žemaičių vyskupas Pranciškus Karevičius MIC, nuo
jaunystės tretininkas ir didelis šv. Pranciškaus Asyžiečio mylėtojas,
buvo tos nuomonės, kad Lietuvai būtinai reikia šv. Pranciškaus dvasios
seselių vienuolių. To troško ir Onutė, per įvilktuves gavusi sesers
Augustinos vardą. 1926 metais vyskupas Pr. Karevičius, grįždamas
iš Romos, užsuko į Nonenverto vienuolyną ir savo dukterėčiai Galdikaitei
įrodinėjo vienuolijos įkūrimo svarbą.
1930 m. balandžio 11 d., kai per Švč. Marijos,
Sopulingosios Motinos, šventę ses. Augustina ir ses. Leandra davė
amžinuosius įžadus, o kelios merginos buvo apvilktos abitais, laikoma
kongregacijos įkūrimo diena. Po metų, 1931 m. balandžio 15 d., vienuolija
gavo Romos pripažinimą kanoniškojo steigimo dokumentą. Oficialus
vienuolijos pavadinimas Congregatio Sororum Franciscanarum a Divino
Corde Jesu Dieviškosios Jėzaus Širdies seserys pranciškonės. Patvirtinta
ir kongregacijos konstitucija.
1936 m. spalio 4 d. arkivyskupas Pr. Karevičius
MIC Kaune, Žemaičių gatvėje pastatytame vienuolijos name, pašventino
erdvią koplyčią su kupolu per du aukštus ir choro patalpą ir ta
proga ses. Augustinai (dukterėčiai Onai Galdikaitei) padovanojo
Naująjį Testamentą su asmenine dedikacija. Vienuolyne įsteigiamas
studenčių bendrabutis, pirmieji Kaune uždarų rekolekcijų namai,
pagal Marijos Montessori metodą veikia vaikų darželis vienas iš
pirmųjų tokių darželių Lietuvoje. Steigėja svajojo ir apie montesorišką
pradinę mokyklą.
Vynmedžio Šakelės slapyvardžiu motinos Augustinos
kūriniai buvo spausdinami žurnaluose Šv. Pranciškaus Varpelis,
Lurdas, Žvaigždė, Moteris. Eilėraštis ,,Ne tau, ne tau, žemele
miela
buvo sukurtas 1922 metais prieš išvykstant į pranciškonių
vienuolyną Nonenverte, ištariant pasišventimo Aukščiausiojo tarnybai,
trumpalaikių žemės džiaugsmų atsižadėjimo žodžius: Vien Jo beieško
mano siela, be Jo vien ilgisi širdis. Kai sužinojau, kieno tas
vaikystėje išmoktas ir dažnai kartojamas eilėraštis, tam tikra prasme
buvo geras šokas ir patvirtinimas, kad pataikiau ten, kur turėjau
būti, kalbėjo ses. Alma, pasakodama apie susitikimą su motina
Augustina, kurią sesės dėl garbaus jos amžiaus vadindavo Močiute.
Šešerius metus kalėjusi Abezės, Intos lageriuose,
1956 metais sugrįžusi į tėvynę, okupacijos sąlygomis ir toliau rūpinosi,
kad jos įsteigtos vienuolijos seserys ir katakombinėmis sąlygomis
galėtų gyventi bendruomenėje, šviestis, dalyvauti rekolekcijose.
Pati vesdavo joms pamokas, kiekviena proga liudydavo savo dvasines
patirtis, skaitydama pamėgtą Evangeliją pagal Joną, su kuria nesiskyrė
net būdama lageryje iš ten parsivežė siūlų kamuolėliuose slėptų
Evangelijos lapelių. Apie Lampėdžiuose motinos Augustinos vestą
konferenciją ses. Alma kalbėjo: Galvojau, kaip gražu, bet mano
vidaus jos mintys tada dar nepasiekė
Antraisiais noviciato metais,
studijuojant farmaciją, motina Augustina man sakydavo: Kur tu įlindai,
pedagogiką geriau studijuotum, o ne farmaciją. Paskui, kai viską
permąsčiau, tai iš tikrųjų: jei nebūtų buvę tarybinės santvarkos,
tai ir būčiau dariusi, nes pirmoji mano vaikystės svajonė buvo būti
mokytoja, bet žinojau, kad vien dėl savo religinių įsitikinimų negalėsiu
Buvo kilęs noras būti vaikų gydytoja, bet irgi supratau, kad su
savo pažiūromis į gydomąjį fakultetą įstoti nelabai turiu šansų.
Todėl pagal to meto galimybes nusprendžiau rinktis tai, kas prieinama
farmaciją. Taigi motina Augustina buvo teisi, labai gerai mane
įžvelgė, atspėjo mano profesinį pašaukimą.
Iš Joniškio į Romą
Baigei du institutus, 1987-aisiais juokavo
sesės pranciškonės, sveikindamos ses. Almą jos amžinųjų įžadų ir
farmacininkės specialybės diplomo gavimo proga. Šiluma užliejo,
sužinojus paskyrimo vietą: Joniškis. Tame pačiame rajone yra Skaistgirys,
kur klebonauja kun. Leonardas Jagminas SJ, Lampėdžiuose vienuolėms
dažnai vesdavęs rekolekcijas. Prieš amžinuosius įžadus ses. Alma
šešias dienas atliko t. Leonardo vestas rekolekcijas, vienuolyno
koplyčioje, jam dalyvaujant, įžadus davė. Prisiminusi pirmuosius
susitikimus su tėvu Jagminu, ses. Alma pasakojo: Kai jis konferencijose
pradėjo kalbėti apie Šv. Kūdikėlio Jėzaus Teresėlę, tapo labai artimas.
Iš tiesų mano pašaukimui didelę įtaką turėjo jos autobiografinė
knyga Vienos sielos istorija. Kelias į vienuolystę prasidėjo nuo
pažinties su Mažaja Teresėle, perskaičius jos knygą. Dešimtoje klasėje
skaitydavau, mąstydavau. Mano vienuolinio gyvenimo pagrindai buvo
ten, toje knygoje. Didžiausią įtaką padarė ši karmelitė, o ne šv.
Pranciškus jį tik vėliau pažinau. Kai su šv. Pranciškumi susipažinau,
tapo savas paprastumu, meile Dievui, žmogui, visu supratimu, net
radikalumu. Supratau, kad jis yra savas.
Žagarė, antras Joniškio rajone esantis miestas,
buvo Vilniaus vyskupo Julijono Steponavičiaus tremties vieta. Gavusi
vieno vyskupo tremtinio V. Sladkevičiaus palaiminimą, ses. Alma
džiaugdavosi kiekviena proga, galėdama aplankyti kitą, tarp tikinčiųjų
didelį autoritetą pelniusį ganytoją J. Steponavičių. Išaušus Atgimimo
pavasariui, klebono pakalbinta Joniškio vaistininkė pradėjo dviejose
miesto mokyklose pradinukams ir 58 klasių mokiniams dėstyti tikybą:
,,Man tai daug kainavo, daug meldžiausi, bet ryžausi. Klebonas buvo
pedagogiką studijavęs, todėl padėjo žengti pirmuosius žingsnius.
Aš jam dėkinga už pedagogiškumą ir jautrumą.
Prabėgus keleriems metams po Lietuvos nepriklausomybės
atkūrimo, ses. Almai Vabuolaitei atsirado galimybė studijuoti Romoje.
Saleziečių universitete pažintis su įvairių vienuolijų atstovais,
susitikimas su Afrikos, Lotynų Amerikos, Naujosios Zelandijos, Japonijos,
Rytų Europos kraštų kultūrų atstovais, tarp kurių buvo ir nemažai
pasauliečių, buvo nauja, praturtinanti patirtis arba, pasak ses.
Almos, dovana, kurią ji natūraliai priėmė.
Šiaurės Italijoje, Basano del Grapa miestelyje,
pagal šv. Ignaco Lojolos dvasines pratybas vykusios 30 dienų rekolekcijos
buvo tai, nuo ko prasidėjo visai kitoks gyvenimas, tada ses. Almos
viduje kažkas labai stipriai pasikeitė. Aš ten susitikau su Dievu,
pajutau, koks Jis yra, ir su savimi, supratau, kokia esu Jo akivaizdoje.
Ir tai mane išlaisvino
Būdavo dukart per dieną pusvalandis skiriamas
įvadui į meditaciją, pusvalandis taisyklių aiškinimui, o visas kitas
laikas asmeninė malda. Pasirenki vietą ir jau nesiblaškai. Senas
sodas, labai gražus kiemas ar kuri kita rami vieta, kur su Šventojo
Rašto tekstu galėdavai būti Dievo akivaizdoje ir pajusti, kas tavyje
vyksta. Kad suprastum, kas antrą dieną būdavo keliolikos minučių
pokalbis su palydėtoju.
Ten buvo nuostabūs, visam gyvenimui gilų įspūdį
palikę dvasininkai, prisimena ses. Alma. Rekolekcijose Šventąjį
Raštą skaitydama italų kalba, pradėjau itališkai melstis, mąstyti.
Su palydėtoju taip pat kalbėjausi itališkai. Ten pajutau, kad italų
kalba daugiau priartėjo, tapo sava. Tėvai jėzuitai juokavo, jog,
kad pradėtum gerai itališkai kalbėti, reikėjo 30 dienų patylėti.
Ką gavau iš pratybų? Vidinės laisvės pajautimą. Išsivadavau iš nepagrįstų
baimių, liko stipresnis, autentiškesnis ryšys su Dievu. Nepagrįstos
baimės, nepilnavertiškumas tarsi savaime nusitrynė. Tikėjimas nuo
proto lygmens nusileidžia į širdį, per vadinamą vaizduotės kontempliaciją.
Per tai daug dalykų iš pasąmonės, vidinio pasaulio pasikeičia, tas
keitimasis vyksta iki šiol, vis kas nors atsiranda, nes ten klodų
klodai.
Kaunas: gailestingumo versmėje
1996-aisiais į Lietuvą sugrįžusi jau licianciatė
ses. Alma Vabuolaitė pateko į patį pašvęstųjų gyvenimo sūkurį: dalyvavo
tarpkongregacinio ugdymo procese, skaitė paskaitas novicijų kursuose,
VDU Katalikų teologijos fakultete dėstė pastoracinę psichologiją.
Keleri metai prabėgo nunciatūroje. Prisiminusi tą laikotarpį, sakė:
Jei ne tos Ignaciškos pratybos, tai nežinau, ar būčiau išdrįsusi
eiti į nunciatūrą.
Dabar be tiesioginio referentės darbo Kauno arkivyskupijos
kurijoje, be atsakingų vienuolijos generalinės vyresniosios pareigų,
yra vidinio išgydymo tarnystė, dalyvaujant sielovados bendruomenėje
Gailestingumo versmė, kur ypač reikalingos Romoje įgytos pastoracinės
psichologijos žinios ir Ignaciškojo dvasingumo rekolekcijų patirtis:
Ėjimas kartu ir su kitų pagalba nelengvas dalykas. Dievas taip
sukūręs žmogų, kad jam reikia kitų palaikymo ir palydėjimo. Bažnyčia
mistinis Kristaus kūnas, buvimas kartu duoda vaisių. Kai įsileidžiame
Dievą, daug dalykų keičiasi. Tai stipriai pajutau per savo patirtį,
nes visą laiką buvau iš tokios šeimos, iš tėčio pusės partizanai,
iš mamos tremtiniai. Sovietinės tikrovės požiūriu, tam tikra prasme
nusikaltėlių šeima. Tai buvo palikę labai stiprų antspaudą tu
esi kalta
Per tas programas pajutau, kad many kažkas išlaisvėjo,
kai atnešiau į Dievo akivaizdą šeimos patirtį. Nors nejaučiu pykčio,
bet kaltės jausmas liudija, kad aš kaltinu kitą, turiu atleisti
tai valdžiai ir visiems tiems, kurie gal be piktos valios pridėdavo:
Iš tokios šeimos. Supratau, kad turiu nešti į Viešpaties akivaizdą
ir kartu su Juo atleisti visiems žmonėms. Tai irgi buvo nauja atleidimo
patirtis, nors tiesiogiai su tuo nesusijusi, bet per mano tėvus
jų išgyventas skausmas gyveno ir manyje. Ir dabar žaviuosi močiute,
tėčio mama, kuri, pokario metais netekusi vyro, į partizanus išėjusių
kelių sūnų, praradusi sveikatą, išliko džiugi, šviesi, daug gėrio
nešanti... Kai skaitau apie Baikalo ežerą, jo pakrantes, man atrodo,
kad būčiau ten buvusi. Ten, tremtyje, mano mamytės vaikystė, jaunystė
prabėgo.
Mintys apie pašaukimą
Kaune, Žemaičių gatvėje, atgauto pranciškonių
vienuolyno koplyčioje, yra motinos Augustinos išsaugotas prieškario
metais sukurtas Dieviškosios Jėzaus Širdies paveikslas. Čia šeštadieniais
kalbamas pranciškoniškasis Švč. Mergelės Marijos džiaugsmų arba
skausmų vainikėlis. Čia pat esančioje vienuolyno salėje dažnai bendraujama
su pranciškoniškuoju jaunimu, šeimomis, pranciškonių ugdomais Žaliakalnio
vaikų dienos centro auklėtiniais, vyksta susitikimai, dalijamasi
dvasinio augimo patirtimi. Žodį taria ir generalinė vyresnioji ses.
Alma Vabuolaitė: ...Pašaukimo kelionėje pats pirmasis žingsnis
pradėti klausti, kas su manimi vyksta, ką tai reiškia, ką tu,
Viešpatie, nori per tai pasakyti. Dievas kalba labai paprastai.
Prisiminkime pirmųjų mokinių pašaukimą Evangelijose. Jis neina ieškoti
mokinių į šventyklą, kur paprastai renkasi pamaldūs žmonės, bet
vaikšto Galilėjos ežero pakrante. Jėzus pradeda savo misiją nuo
žmonių, kurie buvo neaukšto statuso. Išsirinkdamas pirmuosius mokinius
ir būsimus apaštalus, Jis nesikreipė į žinovus, bet į paprastus
ir nuolankius asmenis. Jėzus pakviečia žvejus, dirbančius ant ežero
kranto. Dažnai ir pas mus Jis ateina nebūtinai tada, kai meldžiamės,
ir kalba nebūtinai tada, kai meldžiamės. Ir tada, bet ne tik. Jis
mums kalba per gyvenimo įvykius, įvairius susitikimus, per nesėkmes,
sunkumus, paprastą kasdienybę, ten, kur esame. Viešpats ateina visur
kaip pas pirmuosius mokinius. Mes dažnai galvojame, kad Viešpats
kviečia kažką daryti, bet dažnai kviečia mus tiesiog būti su Juo.
Šiandienis pasaulis šį dalyką pamiršta, nes viską vertiname pagal
darbus. Net ir Bažnyčioje kiek nuveikė, kiek suapaštalavo. Buvimas
atrodo beprasmis, bet iš jo kyla veikimas. Tik tada veikimas turi
savo svorį. Tik tuomet galime atrasti savąjį Aš. ...Susitikimas
su Viešpačiu dažnai yra plaukimas prieš srovę. Viešpats kartais
pareikalauja daug, bet to, kas mums naudinga. Dažnai susitikę su
Viešpačiu pajuntame, kad reikia kažkam atleisti, o tai nepatinka,
norisi ieškoti teisybės. Kartais už teisingumo slepiamės nuo Dievo,
nes Dievas nėra vien teisingas, Jis yra Meilė ir Gailestingumas.
O kai meilė yra teisinga, ji moka ir atleisti, ne vien bausti. Labai
svarbu klausyti Viešpaties ir žengti pirmuosius žingsnius nelaukiant,
kol taps 100 procentų aišku dėl pašaukimo. Mūsų pašaukimo išgryninimas
vyksta palengva. Man labai patinka šv. Pranciškaus Asyžiečio pašaukimo
kelionė. Būdamas turtingas, jis turėjo įvairių planų, svajojo tapti
riteriu. Kariaudamas pilietiniame kare tarp Asyžiaus ir Perudžos
pateko į nelaisvę. Ten tyloje Viešpats jo paklausė: Pranciškau,
kam geriau tarnauti tarnui ar valdovui? Žinoma, kad norisi tarnauti
valdovui. Tad Pranciškus ėmė mąstyti apie savo pašaukimą, ieškoti
nuošalių vietų maldai tyloje. Ir kartą melsdamasis apgriuvusioje
bažnytėlėje prie San Damiano kryžiaus Pranciškus išgirdo Viešpaties
žodžius: Eik ir atstatyk mano namus, kurie, kaip matai, griūva.
Jis ėmėsi uoliai įgyvendinti Dievo paliepimą taip, kaip tuo metu
suprato: rinko akmenis ir mūrijo bažnytėlių sienas. Ir tik vėliau
Pranciškus suvokė, kad Viešpats kvietė jį atstatyti ne mūrą, o žmonių
širdžių šventoves. Tada jis pradėjo keliauti po miestelius bei kaimus
ir pamokslauti. Gali būti, jog suklysite rinkdamiesi pašaukimą,
bet nebijokime suklysti. Kartais mums reikia iš arčiau prisiliesti
prie vienuolinio pašaukimo ar net kunigystės, pastudijuoti seminarijoje,
kad atrastume save. Bendraujant su seserimis ir ruošiantis įžadams
galima atrasti, kad tai ne tas kelias. Net ir tai yra gerai. Jeigu
kažkas traukia į pašvęstąjį gyvenimą, ženkite žingsnius, atraskite
žmonių, su kuriais galėtumėte apie tai pasikalbėti. Būna, kad mes
ir pašaukimą interpretuojame pagal savo vaizdinius, todėl reikia
su kažkuo kalbėtis, dalintis išgyvenimais su žmogumi, kuris jau
perėjęs tą kelionę ir turi patirties. Jeigu leisitės į asmeninį
ryšį su Viešpačiu, galiu pažadėti, nuotykių netrūks iki gyvenimo
pabaigos. Galiu liudyti, kad per 30 gyvenimo vienuolyne metų nuotykių
iki šiol netrūksta, nesvarbu, kur būsite šeimoje ar vienuolyne.
Vis dar gajus stereotipas, kad pašvęstąjį gyvenimą pasirenka žmonės,
kuriems nepasisekė gyvenime. Sesėms, būna, sako: Ar jūs tėvų neturite,
kokia nelaimė jums atsitiko, kad atėjote į vienuolyną? Kartą Vilniuje,
kai buvau jauna, vienas vaikinas priėjęs man pradėjo aiškinti, kad
aš jauna, graži, jog man gyvenimas prieš akis. Aš žinau, atsakiau,
žinau, kad esu jauna ir pakankamai graži ir man gyvenimas prieš
akis. Bet kam tu man tai kartoji? Jis truputį sutrikęs paklausė:
Jeigu žinai, tai kodėl tu tame vienuolyne sėdi? Atsakiau: Tai
mano pašaukimas, ir aš jame laiminga... Jis apsisuko ir nuėjo.
Galiu ir dabar, po 30 metų, liudyti, kad iki šiol jaučiuosi laiminga.
Ne visada viskas gražu, būna ir sunkumų, bet žinau, jog tai yra
mano kelias, nuotykis su Viešpačiu, ir tai yra įdomu. Aš supratau,
kad man nepatiktų ramus gyvenimas, kur nieko naujo neįvyksta. O
su Viešpačiu man įvyksta labai daug naujo... Pašaukimas yra kiekvienos
dienos apsisprendimas. Aš negavau pašaukimo prieš trisdešimt metų
aš jį gaunu kasdien ir mokausi juo gyventi. Jeigu to nedarau,
galiu imti galvoti, kad gal kitas pašaukimas būtų geresnis.
Nuotraukos iš Dieviškosios Jėzaus Širdies seserų
pranciškonių internetinės svetainės
© 2015 XXI amžius
|