„XXI amžiaus“ priedas apie gyvybės apsaugą Nr.7 (288)

2016 m. liepos 8 d.


PRIEDAI

žvilgsniai

pro vita

Horizontai

Sidabrinė gija

Kristus ir pasaulis

Atodangos

Abipus Nemuno



ARCHYVAS
2001 metai
2002 metai
2003 metai
2004 metai
2005 metai
2006 metai
2007 metai
2008 metai
2009 metai
2010 metai
2011 metai
2012 metai
2013 metai
2014 metai
2015 metai
2016 metai

Pasaulio šeimos rinksis į Dubliną

Mindaugas Buika

Popiežius Pranciškus su Dublino
arkivyskupu Diarmuidu Martinu

Žinant, jog dabar katalikiškoje Airijoje yra gausu naujųjų lietuvių migrantų, bei tai, kad mūsų tauta su broliais airiais dalijasi ne tik bendru tikėjimu, bet ir ilgamete kova už valstybinę nepriklausomybę, po dvejų metų, 2018-ųjų rugpjūčio 22–26 dienomis, tos šalies sostinėje Dubline įvyksiantis 9-asis Pasaulinis šeimų susitikimas bei pradėtas pasirengimas jam, matyt, susilauks plataus atgarsio ir Lietuvoje. Kadangi jau daugiau nei du dešimtmečius Popiežiškosios šeimos tarybos įvairiose vietose organizuojamuose tokio pobūdžio renginiuose dažnai dalyvauja ir popiežiai, tai labai tikėtina, kad ta proga į Airiją vyks ir popiežius Pranciškus. Neseniai, birželio pradžioje, Vatikane pristatydamas būsimąjį Pasaulinį šeimų susitikimą, kurio tema – „Šeimos Evangelija, pasaulio džiaugsmas“, renginio šeimininkas Dublino arkivyskupas Diarmuidas Martinas (Diarmuid Martin) sakė, kad tas įvykis ir detalus pasirengimas jam yra susijęs su prioritetiniu dabartinio Šventojo Tėvo rūpinimusi šeimomis ir artimas „šeimos popiežiaus“ šventojo Jono Pauliaus II siekiams.


Prekyba žmonėmis – globalus blogis

JAV valstybės sekretorius
Džonas Keris pristato ataskaitą

Dvylikos metų vietnamietei mergaitei vardu Ping kartu su drauge buvo pasiūlyta padirbėti kitame mieste. Jos buvo įsodintos į autobusą, ilgai vežamos ir galiausiai atsidūrė Kinijoje: ji buvo parduota viešnamiui kartu su dar dvidešimčia mergaičių. Viena, atsakiusi paklusti, buvo stipriai sumušta. Ping viešnamyje buvo metus, kol galiausiai policija jį uždarė, o mergaitę išsiuntė į Vietnamą. Po šios patirties ji kenčia nuo stiprių galvos skausmų, tačiau bando kurti naują gyvenimą.

Mykolas iš Vengrijos susigundė skelbimu apie darbą JAV, tačiau ten nuvykęs buvo uždarytas su kitais į vieną butą, neturėjo dokumentų, o grasinimais nužudyti priverstas teikti prostitucijos paslaugas. Galų gale visi buvo išlaisvinti policijos. Suteneris buvo nuteistas vienuolikai metų kalėjimo.


Mokykliniuose autobusuose – pirmieji alkoblokai

Rūpinantis vaikų saugumu kelyje, susisiekimo ministerijos iniciatyva pirmąkart dešimtyje mokyklinių autobusų įrengti alkoblokai, neleidžiantys neblaiviam vairuotojui užvesti transporto priemonę. Įdiegti alkoblokus mokykliniuose autobusuose nusprendė Valstybinė eismo saugumo komisija. Jie veikia kaip alkotesteriai, galintys blokuoti transporto priemonės variklio užvedimą. Jų veikimas paprastas ir netrukdo vairuotojui atlikti savo įprastinio darbo. Prieš užvesdamas variklį, vairuotojas turi pasitikrinti blaivumą transporto priemonėje sumontuotu alkotesteriu. Vairuotojo iškvėptame ore aptikus alkoholio, prietaisas neleidžia užvesti transporto priemonės variklio, pasukus užvedimo raktą. Jei alkoholio neaptinkama, variklis paleidžiamas įprastai, ir pradedama kelionė. Diegiant alkoblokus vadovaujamasi pažangia Europos Sąjungos valstybių, ypač Skandinavijos šalių, patirtimi ir jų eismo saugos srityje pasiektais rezultatais. Suomijos vyriausybė neperka biudžeto lėšomis finansuojamų vaikus vežančių transporto priemonių ar paslaugų, pavyzdžiui, mokyklinių autobusų, jei neįrengti alkoblokai. Norvegijos parlamentas įpareigojo šalies vyriausybę parengti teisės aktus dėl privalomo alkoblokų naudojimo mokykliniuose autobusuose. Švedijoje alkoblokai įrengti 80 tūkst. komercinio transporto priemonių. Estijos kelių administracija nuo 2014 metų skatina alkoblokų naudojimą, tai numatydama viešųjų pirkimų procese. Prancūzijoje nauji vaikams vežti skirti autobusai privalo turėti įrengtus alkoblokus, o nuo 2015 metų šis reikalavimas taikomas jau visiems autobusams.


Saugos diržai svarbūs ir automobilio priekyje, ir gale

Balandžio ir gegužės mėnesiais VšĮ Kelių ir transporto tyrimo institutas atliko automobilio saugos diržų naudojimo tyrimus. Jų metu įvairių šalies miestų gatvėse ir užmiesčio keliuose stebėta, kiek iš viso eismo dalyvių naudoja saugos diržus ir kiek jų segi priklausomai nuo sėdėjimo vietos automobilyje. Nustatyta, kad sėdėdami automobilio priekyje Lietuvoje saugos diržus segi 97 proc. eismo dalyvių, o automobilio gale – tik 30 proc. Manoma, kad šio tyrimo tikslumas siekia 95 proc. Jo metu stebėta apie 12 tūkstančių eismo dalyvių.

Tyrimo rezultatai ir bendrosios išvados apie naudojimąsi saugos diržais Lietuvos keliuose suteikė naudingos informacijos, kurią numatoma panaudoti planuojant eismo dalyvių švietimo, kontrolės bei teisėkūros veiksmus.


Užkertant kelią nelaimėms vandenyje svarbios visų pastangos ir tinkama prevencija

Vidaus reikalų ministerija (VRM) atkreipia dėmesį į nepakankamai saugų gyventojų elgesį vandenyje – šalies savivaldybės raginamos aktyviau vykdyti prevenciją, bendradarbiauti su ugniagesiais, kad skaudžių nelaimių būtų išvengta. Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM parengė veiksmų planą, numatantį gyventojų švietimo ir saugaus elgesio vandenyje įgūdžių formavimo, gelbėtojų kvalifikacijos ir pasirengimo atlikti gelbėjimo darbus vandenyje tobulinimo bei kitas priemones.

VRM kartu skatina peržiūrėti ir, prireikus, patikslinti saugaus elgesio vandenyje ir ant ledo taisykles, per vietos žiniasklaidą, internetu informuoti gyventojus, kaip saugiai plaukti ir maudytis, taip pat vykdyti prevencines akcijas, bendradarbiaujant su savivaldos institucijomis, įstaigomis ir bendruomenėmis.

 
 
Atgal | Pirmasis puslapis | XXI amžius | Redakcija