|
Mums rašo
Kam užmynė ant nuospaudos tikybos mokytoja?
|
Vido VENSLOVAIČIO nuotrauka
|
Ketvirtadienis. Balandžio 27 diena. Laisva diena. Ji vos ne minučių tikslumu suplanuota. Penktadienį daug pamokų. Pasiruošimas joms užima nemažai laiko. Artėja istorijos ir tikybos metodinių ratelių organizuojamas rajoninis moksleivių konkursas, skirtas 600-osioms Žemaičių krikšto metinėms paminėti. Vyksta baigiamieji pasirengimo jam darbai. Vyskupijos katechetikos centrui skubiai reikia pateikti informaciją apie šiais metais nuveiktus rajono tikybos mokytojų darbus. Tačiau planas griūva kaip kortų namelis. Tuoj po pusryčių skambutis iš kažkokio neprisistačiusio Delfi korespondento. Mane ketina perduoti prokuratūrai. Tikriausiai pasodins į kalėjimą, sako ji, išeidama iš savo darbo kambario. Maniau, kad juokauja. Iš veido ir balso skambesio suprantu, kad kažkas rimta. Dabar tikrai įsitikinau, kad homoseksualizmas yra ideologija, sako ji ir trumpai paaiškina situaciją. Jos mokinė nufotografuotas skaidres, naudotas pamokoje, nusiuntusi į Delfi. Tai buvo amerikiečių psichologo ir sociologo Polo Kamerono (Paul Cameron), tyrusio homoseksualinio gyvenimo būdą, padarytos išvados. Paskambinęs korespondentas ją kaltinąs už šmeižtą prieš gėjus per vakarykštės dienos tikybos pamoką. Pasiūlęs susipažinti su skelbiamu Andriaus Tapino straipsniu. Abi nueiname prie kompiuterio. Atsidarome Delfi.lt. Matome kai kurias jos vakar per pamoką moksleiviams rodytas skaidres. Perskaitome komentarą, pilną neapykantos, paniekos, siūlantį tokią mokytoją laikyti už kelių šviesmečių nuo vaikų, reikalaujantį kraujo: ... lėks ne viena galva. Mokinė, atsiuntusi į Delfi šią medžiagą, esanti drąsi, šauni. Tai Lietuvos ateitis. O štai su mokytoja, rodančia šešiolikmečiams moksleiviams tokias vulgarybes, kaip teigia Delfi ir Tapinas, reikia susidoroti nedelsiant mesti lauk iš mokyklos.
|
|
Pirmokas nemoka taisyklingai skiemenuoti? Vadinasi, nemokės nei taisyklingai skaityti, nei rašyti
|
Šiaulių universiteto doktorantė,
logopedė Simona Daniutė
|
Pirmaisiais gyvenimo metais vaikai intensyviai klausosi taip jie pradeda suvokti ir įsisavinti aplinkoje girdimos gimtosios kalbos ypatybes, kiek vėliau ima tarti garsus, pirmuosius žodžius. O 78 metai laikomi ta riba, kuomet jau į pirmą klasę einantis vaikas turi gebėti manipuliuoti žodžio garsais pasakyti žodį paraidžiui, suskaičiuoti ir skaidyti jį sudarančius garsus, prie pasakyto žodžio pridėti, atimti tam tikrą garsą ar pakeisti kitu. Pasak logopedų, išugdyti fonologinio suvokimo gebėjimai yra esminė priežastis, kodėl mažieji pradeda skaityti ir rašyti, o jų stokojantiesiems skaitymo ir rašymo mokymosi procesas gerokai apkarsta. Su kokiais sunkumais dėl fonologinio, t. y. visų garso ir skiemens skiriamųjų reikšmių (skiemenų skaičiaus žodyje, žodžio garsinės struktūros, ritmo) suvokimo sutrikimo dažniausiai susiduria mūsų atžalos ir kaip jiems padėti, patarimais dalijasi Šiaulių universiteto doktorantė, logopedė Simona Daniutė.
|
|
Lietuvos vyskupų laiškas katechetams ir tikybos mokytojams
Mieli tikybos mokytojai ir katechetai, nuoširdžiai dėkojame Jums už ištikimą darbą, už daugybę pamokų, ruošimąsi joms, už bendravimą su mokiniais. Taip pat ir už dalyvavimą kursuose bei rekolekcijose tai padėjo ne tik profesionaliai tobulėti, bet ir dvasiškai augti. Jūs atliekate labai svarbią paties Kristaus mums patikėtą užduotį skelbti išgelbėjimo žinią. Atskleisdami jaunimui tikėjimo grožį, padedate suprasti gyvenimo prasmę ir gelmę, stiprinate viltį, kurios reikia jauniems žmonėms, kursiantiems ateities gyvenimą. Dėkojame, kad ne tik perduodate žinias, bet ir savo pavyzdžiu, ir papildomai skirdami laiko padedate mokiniams dalyvauti renginiuose, įsitraukti į parapijų jaunimo grupių bei organizacijų veiklą.
|
|
|