Naujoji
globalinė tvarka negali būti atsieta nuo moralės principų
Savo kreipimesi Pasaulinei taikos dienai (minimai
sausio 1-ąją)
Popiežius priminė enciklikos Pacem in terris artėjantį 40-metį
ir jos idėjas
|
Palaimintasis Jonas XXIII
beatifikuotas
2000-aisiais šventaisiais metais |
Ateinanti sausio 1-oji kartu su
naujametėmis iškilmėmis ir Dievo Gimdytojos pagerbimu Katalikų
Bažnyčioje taip pat jau 36-ą kartą bus minima kaip Pasaulinė maldos
už taiką diena. Ta proga paskelbtame savo tradiciniame kreipimesi,
pavadintame Pacem in terris: nuolatinė užduotis, popiežius Jonas
Paulius II norėjo priminti savo pirmtako palaimintojo Jono XXIII
gerąjį raginimą išsaugoti visuotinę taiką. Šis raginimas, išreikštas
1963 metų balandžio mėnesį paskelbtoje enciklikoje Pacem in terris
(Taika žemėje), per pačią šaltojo karo kulminaciją, neprarado
aktualumo ir šių dienų pasauliui, sukrėstam tarptautinio terorizmo
bangos, kada ypač reikia globaliniu teisingumu paremtos taikos.
Esant atsinaujinusiai ginklavimosi varžybų plėtrai, kada nemažėja
pilietinių ir tarptautinių brolžudiškų konfliktų apimtis, kada
kuriamos naujos prieštaringos prevencinio karo teorijos, Šventasis
Tėvas primena būtinumą laikytis politikos srityje amžinųjų fundamentalių
vertybių bei visuotinai atnaujinti įsipareigojimą taikai. Tik
išmintingai įvertinant laiko ženklus ir pasiryžtant su atsidavimu
darbuotis bendrojo gėrio labui, yra įmanomas tikrasis tarpusavyje
kaip niekad glaudžiai susietos visos žmonių giminės taikus sambūvis.
Jonas Paulius II kreipimesi ragina kurti naujas globalinio valdymo
struktūras, kurios būtų grindžiamos visų žmonių orumo lygybe ir
skatintų jų pagrindinių teisių bei pareigų realizavimą.
Pažymėtina, kad 1963 m. balandžio 11 d., Didįjį ketvirtadienį,
paskelbta popiežiaus Jono XXIII enciklika Pacem in terris yra
pirmasis tokio pobūdžio Katalikų Bažnyčios dokumentas, kuris buvo
skirtas ne tik dvasinio luomo nariams, tikintiesiems, bet ir visiems
geros valios žmonėms. (Vėliau tokios nuostatos savo enciklikose
laikėsi ir kiti popiežiai.) Visi gali ir turi suprasti, kad patvari
taika yra įmanoma, jeigu yra grindžiama tiesa, kuriama vadovaujantis
teisingumu, gaivinama ir ugdoma artimo meilės veiksmais bei įgyvendinama
laisvės sąlygomis.