|
Krikštydamas kūdikius,
Popiežius priminė tėvams jų moralines pareigas
|
Popiežius Jonas Paulius
II šypsosi Ildei (dešinėje) ir Vinčesui Morgantei, laikantiems
du iš krikštui Siksto kapeloje atneštų trynukų |
Kaip ir kiekvienais metais, sausio
12 dieną, per Jėzaus krikšto Jordano upėje liturginę šventę, kuria
buvo užbaigtas Kalėdų liturginis laikotarpis, popiežius Jonas
Paulius II krikštijo kūdikius. Viešpaties krikšto iškilmė yra
viena iš tų retų ir ypatingų progų, kada Šventasis Tėvas viešai
suteikia Krikšto sakramentą naujagimiams. (Per Velykas jis teikia
Krikšto ir Sutvirtinimo sakramentus suaugusiems žmonėms ir katechumenams.)
Praėjusį sekmadienį Krikšto apeigos vyko restauruotoje Siksto
koplyčioje. Per Popiežiaus vadovaujamas šv. Mišias buvo pakrikštyti
22 kūdikiai 18 berniukų ir keturios mergaitės. Visi jie buvo
italai, išskyrus libanietį Eliją Dau ir lenkaitę Mariją Faustiną
Kordiaš. Pirmą kartą Šventasis Tėvas pakrikštijo trynukus keturių
mėnesių brolius Frančeską, Pietrą ir Serdžijų Morgantesus. Jų
tėvai yra kilę iš Sicilijos: tai Italijos valstybinės televizijos
RAI korespondentas Vinčensas ir jo žmona architektė Ilda. Kaip
visuomet tokiais atvejais, vienam iš Popiežiaus pakrikštytų kūdikių
suteiktas Jono Pauliaus vardas.
|
Atskirtos Gvatemalos
Siamo dvynės grįžo į tėvynę
|
Marija Teresė |
Gvatemalos dvynės, septyniolikos
mėnesių mergaitės, suaugusios galvomis ir pernai rugpjūtį atskirtos
Kalifornijos universiteto Matelio vaikų ligoninėje, pirmadienį
išvyko namo papuoštos tiaromis. Mergaičių giminės, atvykę iš pietinės
Gvatemalos pakrantės tolimo kaimo, džiaugsmingai sveikino jas
Gvatemalos miesto oro uoste, kur jas parskraidino specialų reisą
užsakiusi kurjerių bendrovė "FedEx".
"Visi taip džiaugiamės, kad jos grįžo", - neslėpė susijaudinimo
mergyčių, vadinamų Marytėmis, senelis iš tėvo pusės Venčeslavas
Kviechas, netrukus apkabinęs savo sūnų ir marčią, išlipusius iš
lėktuvo su abiem mergaitėmis.
Medicinos paslaugos, suteiktos dvynėms JAV ligoninėje, kainavo
milijonus dolerių, bet chirurgai ir kiti gydytojai dirbo nemokamai.
Juodomis aksominėmis suknelėmis aprengtos sesutės - Marija de
Chesus ir Marija Teresė Kviech-Alvares atrodė kiek suglumusios,
kai V. Kviechas ir senelė iš mamos pusės laikė jas, o būrys fotografų
fotografavo.
|
Kenčianti naujųjų amžių
dvasia
Ar galime šiandien teigti,
kad kenčianti dvasia yra būdingas XX-XXI amžių bruožas, nusakantis
pagrindinę žmogaus būseną? Šis klausimas yra daugialypis ir surasti
vienareikšmį atsakymą būtų labai sunku. Pamąstykime, ar galėjo
būti kitaip, atsižvelgiant į sąlygas ir aplinkybes, kuriomis ši
būsena susiformavo: du pasauliniai karai, atominio ginklo išbandymas,
ekologinė krizė ir kitos nelaimės, kurias dar būtų galima ilgai
vardyti, įspraudė žmogų į patį baisiausią jo būties kampą. A.Šopenhaueris
rašė: Beprasmiška užmerkti akis ir nenorėti pripažinti aiškiai
išreikštos tiesos, kad tikrasis žmogaus egzistavimo tikslas yra
kentėjimas. Tačiau A.Šopenhauerio teorija, nors ir teigė kenčiančių
žmonių solidarumą, įprasminant gyvenimą užuojauta kenčiančiajam
bei dalyvavimu kito kančioje, iš esmės vedė prie priešiškos krikščioniškai
sampratai nuostatos, tai yra prie pozityvios gyvenimo prasmės
neigimo. Tai turėjo nemažos reikšmės formuojantis tolesnei Vakarų
kultūrai.
Kančios išgyvenimas ribinėse
situacijose
Praktinis kančios išgyvenimas
buvo ypač aktualus egzistencialistams. Šiandien visų yra pripažįstama,
kad žmogaus egzistencija vyksta per ribines situacijas: kaltę,
kovą, kančią ir mirtį. Stipriausias ir pagrindinis kančios išgyvenimas
vyksta žmogui susidūrus su mirtimi. Mirties akivaizdoje labiausiai
išaiškėja žmogiškosios būties paslaptis. Žmogus kankinasi ne vien
dėl skausmo ir kūno irimo, bet dar labiau dėl amžinojo išnykimo
baimės. Visiškai teisingai jis elgiasi, kai širdies nujautimu
atmeta ir bjaurisi galutiniu ir visišku savo asmens suirimu. Amžinybės
sėkla, nesuvedama į gryną medžiagą ir esanti žmogaus viduje, sukyla
prieš mirtį (II Vatikano susirinkimo dokumentai; GS,18). Nuo
šios kovos išgyvenimo bei suvokimo priklauso individo elgesys
ribinėse situacijose. Žmogus gali tiesiog rezignuoti, jaustis
nepajėgus ką nors pakeisti. Tokiu atveju jį užvaldo beprasmybės
jausmas, vidinis tuštumos pojūtis, atimantis viltį prasmingai
gyventi, kas neretai priveda prie savižudybės. Žmogus gali bėgti
nuo pasaulio, užsidarydamas savo egzistenciniame vakuume, arba
šį bėgimą išreikšti taip pat savižudybe. Individas į kančią gali
reaguoti ir herojiškai, surasdamas joje prasmę bei pasitikėdamas
vien savo jėgomis. Pagaliau kančioje jis gali įžvelgti religinį
metafizinį pagrindą, dėl ko žmogus nesijaučia vienas, o savo egzistenciją
sieja išimtinai su Dievu, kur atsivėrimas visaapimančiai Būčiai
yra ir atsivėrimas kančiai.
|
|
Sektų
pastangos klonuoti žmones atskleidė naujus pavojus žmonijos ateičiai
|
Kūdikį klonavusios firmos
"Clonaid" mokslinė vadovė dr. Brižit Buaseljė |
Brutalaus mentaliteto išraiška,
neturinti jokių etinių bei žmogiškų pagrindų - tokiais griežtais
žodžiais Vatikane paskelbtame pareiškime buvo sutikti 2002-ųjų gruodžio
pabaigoje ir sausio pradžioje pasirodę pranešimai apie neva pirmųjų
klonuotų kūdikių gimimą. Pareiškime taip pat pabrėžta, kad tie pranešimai,
nors kol kas nepatvirtinti jokiais įrodymais, jau sukėlė didžiosios
daugumos tarptautinės mokslininkų bendruomenės skepticizmą bei moralinį
pasmerkimą. Kaip nurodė Popiežiškosios mokslų akademijos viceprezidentas,
bioetikos ekspertas vyskupas Elijus Sgrečias, siekimas klonuoti
žmones (iki tol vykdyti panašūs eksperimentai su gyvūnais 95 proc.
buvo nesėkmingi: vaisius žuvo dar negimęs arba buvo didelių deformacijų
vėlesniu augimo laikotarpiu) yra iš esmės nusikalstamas veiksmas,
turintis kelti susirūpinimą visiems žmonėms. Atėjo laikas žmonijai
gintis, ir tam reikia pasitelkti efektyvius įstatymus bei griežtas
teisines bausmes, -sakė vyskupas E.Sgrečias.
|
|
Laiškas
negimusiam sūnui
Šį laišką parašė vienas vyras savo
negimusiam sūnui, žuvusiam dėl padaryto aborto. Manoma, kad tas
laiškas, 2002-ųjų gruodžio mėnesį paskelbtas Rusijos katalikų žurnale
Svet Evangelija, gali būti reikšmingas ir kitiems tėvams, kurie
išgyvena dėl panašios patirties.
* * *
Kaip žinai, iki šiol tu man egzistavai
tik nedrąsiose mintyse ir žodžiuose, kuriais aš dalijausi su labai
nedaugeliu savo artimų draugų. Kupinas skausmo ir gėdos, aš tave
laikiau savo paslaptimi, amžinu priminimu apie mano nuodėmingą praeitį
ir įsikūnijimu visų mano klaidų tame, ką aš laikiau meile, apskritai
dėl santykių ir mano sąmoningo ketinimo ignoruoti Dievo valią.
Šiandien aš kitaip, veriančiai aštriai pajutau iki tol buvusį tolimą
ir jau kiek atlėgusį, bet vis dėlto nuolatinį skausmą, kurį jaučiu
galvodamas apie tave. Šiandien yra ta diena, kai visur sveikinami
šeimų tėvai, jie giriami ir už juos meldžiamasi. Ypač tokiomis dienomis,
kaip ir kiekvieną kartą, kada iškeliama tėvystės tema, aš suprantu,
kad niekada nežinojau, ką galvoti apie savo santykį su tavimi.
Šiandien buvau nuėjęs į bažnyčią padėkoti ir pasimelsti už gerąjį
savo tėvą, nors žinojau ir neabejojau, kad ši diena vėl sukels prisiminimus
apie tave. Po Komunijos kunigas atliko paprastą ceremoniją ir pakvietė
visus tėvus atsistoti ir išeiti į priekį. Jis išdalijo jiems šv.
Mykolo medalionus. Kaip žinoma, šv. arkangelas Mykolas yra įsikūnijimas
prigimtinės stiprybės, ginančios visus tėvus, kurie savo gyvenimą
paaukoja, kad apgintų savo šeimą nuo pikto su Dievo Tėvo pagalba.
Jis yra idealus pavyzdys to, kokie privalo būti krikščionys tėvai,
gindami savo šeimą ir ypač savo vaikus. |
|
Skruzdės
ir
žmonės
Kartą, atidengęs avilio viršų, ant
apšiltinimo pamačiau skruzdžių lizdą. Pradėjau su skudurėliu jas
varyti, bet skruzdės vis grįždavo ir griebdavo savo kiaušinėlius
- tik tada bėgdavo slėptis. Mažos skruzdėlytės aukoja savo gyvybę
tam, kad išgelbėtų savo būsimus vaikus! Tai gamtos dėsnis, kurį,
deja, sulaužo žmonės, darydami abortus.
Senovėje žmonės turėjo daug vaikų, kurie globojo pasenusius tėvus.
Dabar gi kai kurios moterys daro abortus, o vietoje vaikų laiko
šunis ar kates. Kai tokie žmonės pasensta, jie pradeda skųstis,
kad mažos pensijos, kad valstybė jais nesirūpina.
Lietuvoje mažėja gyventojų. Daugiau žmonių miršta negu gimsta. Šimtui
gimusių vaikų tenka apie 70 abortų. |
|
|