| 
     
      
         
            
              Anarchija 
                ar demokratija? 
              Aš už tai, kad Lietuvoje būtų 
                demokratija, bet nenoriu anarchijos. Tačiau ar nėra anarchija, 
                jei tie, kurie kelia politinį sąmyšį, nors policija to jiems neleidžia 
                daryti, žiniasklaida skelbia, jog tada pažeidžiama demokratija? 
                Kai jaunuolių su plakatais prieš JAV policija neleido į Vilniaus 
                Rotušės aikštę, kur galėjo sukelti netvarką, kai kas teigė, kad 
                pažeista demokratija. Bet jei būtų leidę, o ten būtų įvykusios 
                muštynės ar neramumai, ką tuomet sakytų? Nuomonę reikšti galima, 
                tik reikia saugotis, kad tos nuomonės reiškimas nesukeltų neramumų. 
                Per futbolo, krepšinio rungtynes leidžiama reikšti nuomonę, palaikyti 
                vieną ar kitą komandą, bet jei kvepia krauju, neleidžiama. Ir 
                nieko bloga. Demokratija nepažeista. Tačiau politikoje kažkodėl 
                demokratijos nėra. Ir dar. Ar demokratijos reiškėjai, ginami 
                žiniasklaidos, nepasijus didvyriais, neliečiamaisiais ir galės 
                kelti dar didesnius demokratinius reikalavimus? Toks požiūris, 
                manau, sudaro sąlygas atsirasti anarchijai. To nereikėtų užmiršti. 
                Nuomonę reikšti galima, tik negalima peržengti ribos, už kurios 
                 jau anarchija. Nesvarbu, Kinijos, JAV, Rusijos ar kitos valstybės 
                atvyktų prezidentai, turi būti tvarka.  
                Ir dar. Ar neinama prie kažkokios netvarkos, kai dar gerokai prieš 
                Kalėdas statomos ir puošiamos eglės, lyg jau būtų šventės? Tas 
                pats ir dėl Kūčių vakarienės valgymo. Ar neprarandama tos šv. 
                Vakarienės tikroji reikšmė? Seniau Kūčių vakarienė buvo valgoma 
                tik Kūčių vakarą. Dabar valgyk kada nori, ir viskas gerai. Ruošia 
                Kūčių vakarienę našlaičiams, seneliams, kaliniams dar prieš Kūčias. 
                Gerai, ruoškite, bet tik tą dieną, kada ją ruošti priklauso. 
                 
              | 
         
         
           
  | 
         
         
          |   Kaimas 
              jau pasikeitęs 
             Gerai prisimenu vaikystę pas tėvus. 
              Tuomet dar nebuvo kolūkių ir gyvenviečių. Žmonės gyveno vienkiemiuose. 
              Išėjai iš kiemo  ir čia pat tavo žemė, tavo pievos ir gyvuliai 
              aplink sodybą. Vaikai nuo pat mažens tėvus matydavo laukuose dirbančius. 
              Jie tai linus raudavo, tai rugius kirsdavo ar šienaudavo. Vaikai 
              tėvams padėdavo, todėl ir išmoko nuo mažens visus darbus dirbti. 
              Daugelis mūsų tėvų ir protėvių nebuvo ragavę jokių mokslų. Vaikus 
              išauklėjo gerais žmonėmis tik darbu ir tikėjimu. Juk darbas užgrūdina 
              kūną, o tikėjimas  dvasią. 
              Prisimenu anuos senus laikus, kai būdavo Kryžiaus dienos. Susirinkdavo 
              pusė kaimo prie Kryžiaus, ir visi giedodami eidavome prie kito Kryžiaus, 
              ten užbaigdavome. Kita pusė kaimo gyventojų eidavo prie kito Kryžiaus, 
              kur kam arčiau.  | 
         
         
           
  | 
         
         
          |   Pripažįstamos 
              teisės 
             Pirmą kartą iš labai aukštai girdime 
              išvardytas kaip pagrindines žmogaus teises ne tik jo teisę į maistą, 
              į būstą, bet ir teisę į tautos apsisprendimą ir nepriklausomybę. 
              Paprastai ta teisė būdavo neminima nei pripažįstama: gal todėl, 
              kad tai yra politika. Tiesą sakant, visi žmonių veiksmai yra politika, 
              bet šitas - arčiau politikos taip, kaip mes pratę ją matyti. 
              Žodžiai yra iš Popiežiaus kreipimosi Pasaulinei taikos dienai, išspausdinti 
              XXI amžiuje (2002, Nr. 97) pavadinimu Naujoji globalinė tvarka 
              negali būti atsieta nuo moralės principų.  | 
         
         
           
  | 
         
         
          Nepamirštame 
              Lietuvos didvyrių atminimo 
            Štai jau 45-eri metai, kai MGB žiauriai 
              nukankino Lietuvos partizaną, LLKS gynybos pajėgų vadą gen. Adolfą 
              Ramanauską-Vanagą. Lapkričio 29 dieną vyko jo žūties minėjimas. 
              Mes, Vysk. Motiejaus Valančiaus blaivystės sąjūdžio ansamblio Giedra 
              dainininkai, dalyvavome šv. Mišiose Vilniaus Arkikatedroje. Pasibaigus 
              šv. Mišioms, pagerbimo ceremonija vyko Genocido aukų muziejuje, 
              buvusio KGB kalėjimo kameroje Nr. 1, kurioje mūsų tautos kovotojas 
              buvo kalinamas, tardomas. Susirinkę Vilniaus įgulos karininkų ramovėje 
              dainavome patriotines partizanų dainas. Išklausėme mūsų prezidento 
              Valdo Adamkaus, prof. Vytauto Landsbergio kalbas. Visur dalyvavo 
              jauni Lietuvos kariūnai.  | 
         
         
          
  | 
         
        
          Kelionė 
              po Žemaičių vyskupiją 
            Praeitą rudenį būrys Viekšnių vidurinės 
              mokyklos pedagogų, pakviesti kanauninko Vincento Gauronskio, išsirengė 
              kelionėn. Jos pradžioje aplankytą Kelmės rajone esantį Palendrių 
              šv.Benedikto vienuolyną sudaro šiuolaikiškai atrodantys pastatai, 
              pastatyti pagal vienuolynams būdingus reikalavimus: uždaras kiemelis, 
              visi statiniai tarp savęs susieti. Vienuolynui priklauso net 70 
              ha žemės, kurioje, kaip vėliau sužinojome, auginamos įvairios daržovės, 
              vaismedžiai ir kitos reikalingos kultūros.  
              Mus sutiko giedro veido besišypsantis vienuolis Bernardas. Žavu 
              buvo klausyti taisyklingos, tačiau su prancūzišku akcentu lietuviškos 
              šnektos. Tai vienintelis vienuolyno gyventojas, bendraujantis su 
              atvykėliais, nes šiaip benediktinai, siekią gyventi tik Dievo artumoje 
              pagal šv.Benedikto regulą, yra pašaukti maldos tarnystei. Jie visiškai 
              nebendrauja su išoriniu pasauliu, ir vienuolyno gyvenamoji dalis 
              yra uždara bet kokiems lankytojams. Norintiesiems praleisti keletą 
              dienų dvasiniame susikaupime yra skirti svečių namai. 
               
               | 
         
       
      
     |