|
O
tempora, o mores!
Dar vaikas būdamas, Prienų bažnyčioje mačiau neįprastą,
iki širdies gelmių sujaudinusį vaizdą: jaunuolis, suklupęs prie
didžiojo altoriaus meldėsi, akis įbedęs į Švč. Marijos statulą.
Lengva pasakyti: meldėsi. Jis tiesiog visas skendėjo gilioje maldos
ekstazėje. Sakau nė kiek neperdėdamas, nepagražindamas: mane pakerėjo
šio jauno maldininko išvaizda. Akys buvo gilios gilios, rankų delnai
sulipę kilo aukštyn, o iš lūpų tarytum nuostabi dvasinė atgaiva
liejosi maldos žodžiai.
|
|
Esame
Viešpaties vaikai
Praėjo vienas gražiausių metų mėnesių gegužė,
gamtos atgimimo metas. Man jis dar ypač gražus savo gegužinėmis
pamaldomis. Švč. Mergelės Marijos litanija, kitos giesmės primena
vaikystės laikus, kai kaime buvo giedama ne vien gegužinė litanija,
bet ir birželio mėnesį Švč. Jėzaus Širdies litanija. Gera žinoti,
kad ši tradicija gyvuoja ir dabar. Bet ne visur.
|
|
Viską
atidaviau kitiems
Bažnyčia mus moko nukęsti nuoskaudas, atleisti,
piktą darantį sudrausti.
Iš praeities iškyla skaudūs prisiminimai. Savo
vaikus vesdavau į bažnyčią. Jie klūpėjo sudėję rankutes, ir dėl
to mane teisė ir smerkė valdžia, bet aš sakiau: Smeikit man šautuvą
į krūtinę vedžiau vaikus į bažnyčią ir vesiu. Man vis tiek uždėjo
baudą, kurios nesutikau mokėti, tuomet atskaitė iš pensijos.
|
|
Ko
gailimės ir ko nevertiname?
Šiais laikais spaudos reikšmė yra didelė, o kaip
mes ją vertiname? Ji tarsi druska daug ką nuo sugedimo apsaugo.
Daugelis Katalikų pasaulį vertino, o jo jau nebematome. Dėl brangumo
jis daug kam buvo neprieinamas. XXI amžių irgi mažiau skaitome
negu rajonų laikraščius. Jis irgi yra brangokas. Daug kur bažnyčiose
platinamas, bet nedaug kas jį skaito. Daugeliui jis atrodo neįdomus,
nes yra lengvesnio turinio laikraščių. Svarbiausia, kad XXI amžių
mažai kas paremia, nes net ir katalikams jis atrodo davatkiškas.
|
|
Tradicija
nelygu tradicijai
Įpratimas antras prigimimas, sakydavo mano
mama. Tai tartum antra prigimtis. Jis kaip įgūdis žmogui palengvina
atlikti kasdienius darbus, eiti toliau jau pramintu taku, judėti
viena kryptimi ir padeda neužmiršti savo pareigų. Įpratimas yra
geras dalykas, naudingas įgūdis atlikti gerus darbus. Tačiau jis
yra apsunkinantis ir stabdys, kai gyvenime reikia keisti kryptį,
imtis reformų, atsinaujinti arba atgailauti. Jis apsunkina, trukdo,
kai norima keisti tradicinius, bet pasenusius ir netinkamus dalykus,
kai imamasi juos keisti geresniais, prasmingesniais.
|
|
Pavojaus
skelbti dar nereikia
Perskaičius XXI amžiuje (Nr. 42), skyrelyje
Lietuvių spaudos puslapiuose, Almos Stasiulevičiūtės straipsnį
Tas Pirmųjų komunijų bedieviškumas, apėmė gana prieštaringos mintys.
|
|
Kad
Kristui giedotų visa Lietuva
Apie naują muzikinį sąjūdį neseniai buvo pranešta
per Marijos radiją, apie jį buvo rašyta XXI amžiuje (2006 04
14 mons. Kazimieras Senkus Kultūringai švęsti bažnyčios liturgiją;
prof. Giedrius Kuprevičius Padeda suvokti liturginių giesmių prasmę).
Abiejuose straipsniuose rašoma, kad bažnyčiose reikia įvesti bendruomeninį
giedojimą. Jo svarbiausias autorius, iniciatorius mons. K.Senkus.
|
|
Neleiskite
blogiui užvaldyti pasaulio
Gal Holivudas nieko bloga negalvojo statydamas
filmą Da Vinčio kodas? Kaip greitai plinta blogis. Ko norėti
XXI amžius, aukščiausias išsivystymo lygis. Mes dar tik lipame duobėn,
o ten Vakarai, ten jau dugnas pasiektas. Kur nuveda persisotinimas
viskuo! Net komunistiniais laikais niekas nedrįso taip įžeidinėti
tikinčiųjų, visos Bažnyčios. Toks šmeižtas! Atsirado kažkoks D.Braunas
iš tos apsirijusios visuomenės, kuri skelbia demokratiją pasauliui
(bet žudo žmones Irake).
|
|
Ar
verta kritika dėl kritikos?
Neseniai A.Navickas svarstė apie Tėvynės sąjungos
pirmininką Andrių Kubilių (Atodangos, XXI amžiaus priedas, 2006
05 26, Nr.5). Noriu paprieštarauti kai kurioms mintims. Manau, kad
straipsnio autorius nelabai aiškiai suvokia objektyvią tiesą, o
jo paties peršama tiesa yra labai subjektyvi.
|
|
Klausimai
Yra nepatenkintų Nepriklausoma Lietuva, iškovota
laisve, kad nėra tvarkos, greitai negerėja gyvenimas. Taip yra todėl,
nes mus ir Nepriklausomoje Lietuvoje valdo tie patys, kurie valdė
sovietų okupacijos metais, trėmė, kalino, žudė laisvės kovotojus.
Jiems nelengva Nepriklausomybę remti, jie dirba senais metodais,
nenori, kad būtų šiandien geriau, daro netvarką, priima tokius įstatymus,
kurie tik jiems tinka, todėl nebaudžiami vienas kitą remia, gina.
|
|
Šventės
išeiginės, išeiginės...
Buvau dar tik paauglė, bet gerai prisimenu, kaip
kaimo vakarėlyje kolchozų kūrimo metu išgėrę bernai uždainuodavo:
Kad ir taip būt, kad vis taip būt, kad visos dienos šventos būt,
kad viena diena dirbama ir ta pati nugeriama... Vyriausias jų įkandin
paklausė: O ką gertum, gal rasalą nuo burokų?..
|
|
Nelinksmi
šeimos vaizdeliai
Mūsų reikalavimai kitiems kartais būna tokie dideli,
keisti ir nežmoniški, kad norime matyt aplinkinius tarsi užprogramuotus
pagal save. Kitaip sakant, kad jie šoktų pagal mūsų dūdelę. Tai
ryšku ir šeimoje.
|
|
Lietuvą
sutinkam Palangoj...
|
Pastatytas 1906-1913 metais,
o 1993-iaisiais atstatytas
Laiminantis Kristus (skulpt. S.Žirgulis)
seniai tapo vienu iš Palangos simbolių
|
Nenurimsta, niekaip nenurimsta
Amžina Gyvenimo banga,
Tarsi paukštė danguje mintis užgimsta,
Švelniai ją sutinka Palanga.
Čia likimai, tartum jūros vilnys,
Amžių aitros, pykčiai iš seniai,
Susitaikymai ir norai kilnūs,
ykį buvus grįši būtinai
Parymot ant švento Jūros tilto,
Kur pradžia gražutės Lietuvos,
Kur ramina Baltija ir šildo
Kur nerūpi, kas ką pagalvos...
...ir ne tik Lietuvą sutinkame Palangoje, kuri
šiemet kurortinę vasarą pradėjo jau gegužės 12-14 dienomis, ir dėl
to nesigaili: kuo daugiau vasarotojų, svetelių, tuo sotesnė palangiškių
žiema, nes juk smėlynuose, priejūriuose menkos galimybės auginti
javus, verstis žemdirbyste ar pramone, todėl jau pusantro šimtmečio
į Palangą svieto pabaigą visi traukia sveikatintis, nusiraminti,
pasisemti jėgų, kurių labai reikia mūsų lietuviškojo eurogyvenimo
peripetijose.
|
|