Iš
jo posmų tryško vaikiškumas
Konferencija poeto Anzelmo Matučio 80-osioms gimimo
metinėms
Šiais metais minime rašytojo Anzelmo
Matučio (1923 1985), be kurio negalima įsivaizduoti XX amžiaus
lietuvių vaikų literatūros, jubiliejų. Ta proga sausio 7 dieną
Alytaus miesto savivaldybė ir Alytaus kraštotyros muziejus surengė
konferenciją Anzelmui Matučiui 80. Įžangos žodį tarė miesto
vicemerė Rasa Kazlauskienė, o vėliau buvo skaitomi pranešimai:
Birutės Švagždienės (Varėnos r.) Gamta A. Matučio gyvenime ir
kūryboje, doc. dr. Kęstučio Urbos (Vilniaus universitetas) Anzelmo
Matučio eiliuotos pasakos, doc. dr. Gražinos Skabeikytės (Vytauto
Didžiojo universitetas) Anzelmo Matučio poezijos vaikams savitumas,
Ievos Ivanauskaitės (Alytus, Drevinuko darželismokykla) Gydantys
A.Matučio kūrybos monai (neįgaliųjų vaikų integracija per meninę
išraišką), doc. dr. Vidos Plentaitės ir doc. dr. Elenos Marcelionienės
(Vilniaus pedagoginis universitetas) A. Matutis pradinių klasių
lietuvių kalbos vadovėliuose, Aldonos Ruseckaitės (Maironio lietuvių
literatūros muziejus) A. Matučio archyvas Maironio lietuvių literatūros
muziejuje ir Vilmantės Petrusevičienės (Anzelmo Matučio memorialinis
muziejus) Darbo su vaikais formos A. Matučio memorialiniame muziejuje.
Nepaisant didžiulio šalčio, siekusio 30 laipsnių, į Dainavos
kino teatrą susirinko gausi publika. Beje, renginys kinoteatre
organizuotas ne šiaip sau puiki pradžia susipažinti su šia legendine
asmenybe buvo dokumentinis filmas Medis turi šaknis (1978).
O šis juodai baltas filmas tikrai puikus, pasijutau kaip senais
laikais, tik norėjosi, kad jis būtų kur kas ilgesnis. Filme A.Matutis
pavadino save kaimo ir girios žmogumi. Konferencijoje minėta,
kad dzūkai paviliojo Anzelmą nuo Suvalkijos lygumų. Sakyčiau,
ne tiek dzūkai, kiek paslaptingų dzūkiškų girių grožis, tai ir
buvo jo kūrybos varomoji jėga. Anzelmas mėgo bendravimą su žmonėmis,
tačiau, pavargęs nuo lankytojų srauto, kartais sakydavęs, kad
reikėjo pasistatyti trobelę pelkėje. Deja, rašytojas ne iki soties
galėjo mėgautis mišku, kaip tas žiogelis, kuriam, visą vasarą
linksminus kitus savo grojimu, žiemą galėjo tekti ir sušalti.
Ypač ankstyvuoju laikotarpiu jam teko duoną pelnytis pedagoginiu
darbu. Buvo labai griežtas mokytojas, pas jį klasėje buvo galima
girdėti tik skraidančią musę. Kaip minėjo viena jo buvusių mokinių,
jo mokymo specifika buvo tokia ne kalti vaikams į galvas nuobodžių
gramatikos taisyklių, bet pradėti mokyti nuo pažinties su įvairių
knygų tekstų grožiu, ragindavo išsirašinėti iš knygų gražius tekstus,
pastoviai tikrindavo tokius vaikų sąsiuvinius.